Toon posts:

[E-tech router] aansluiting 2e pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik even kwijt dat het me spijt dat ik mijn vorige topic bij het verkeerde kopje had gepost. Ik hoop dat dit zo goed is.

Dan nu mijn probleem:

Ik heb een E-tech cable/adsl router gekocht en aangesloten. Op één pc werkt alles perfect. Het probleem ontstaat bij het aankoppelen van de tweede pc. De kabels etc. zijn allemaal goed, de lampjes op de router branden. Ik denk dus dat het een softwarematig probleem is. Ik heb diverse topics hierover doorgelezen. Vast ip adres geprobeerd, Look@Lan geprobeerd maar niks werkt. De foutmelding die ik krijg is dat de DHCP server niet gevonden kan worden en zodoende een verkeerd ip-adres toebedeeld krijg, met 169. etc. In het boekje staat dat dat komt doordat er geen contact kan worden gemaakt. Daarna is het boekje summier in haar oplossingen. Allemaal geprobeerd maar nog steeds geen geluk. Wie kan mij helpen?
Overige informatie: netwerk op 10 en 100mbit geprobeerd, had ook geen effect.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Wat voor verbinding heb je ?

Ik heb ADSL(BBNED) en dezelfe router, alleen dan met modem erin.

Alles op standaard werkt het hier prima, op meerdere pc's.

Verwijderd

Topicstarter
Oops vergeten te vermelden 8)7
Een @home kabelverbinding

Verwijderd

verbinding zou niet moeten uitmaken, het gaat om het interne netwerk.
Staat je mac filtering mischien aan, zet je DHCP uit en geef elke pc in het netwerk een VAST ip.

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat op standaard instellingen behalve wat ik in moest voeren voor @home. Geen MAC filter aangezet.Vast ip adres werkt ook niet zoals in starttopic al vermeldt.

Verwijderd

Heb je ook je DHCP dan uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook geprobeerd. Wat ik even niet begrijp is of je bedoelt dat ik ip adressen in het venster van het router moet aangeven of op pc?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je je PC een vast IP geeft in de lokale range en subnet van je router, kun je de router dan ook pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee pingen lukt ook niet, ook niet naar een website.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Wat zijn de namen van je pc's waarmee ze in het netwerk bekent staan?

Verwijderd

Topicstarter
De ene heeft de naam die nodig is voor @home, CC74930-a en de andere Mboven

Verwijderd

Topicstarter
Die naam CC79340-a heb ik trouwens ook in de routersettings aangegeven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:06:
Ja, ook geprobeerd. Wat ik even niet begrijp is of je bedoelt dat ik ip adressen in het venster van het router moet aangeven of op pc?
Bij de instellingen van de pc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:33:
[...]

Bij de instellingen van de pc.
Dat heb ik gedaan idd.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

welke range heb je geprobeerd voor static?
die is namelijk 192.168.1.* (gateway 192.168.1.1 en netmask 255.255.255.0)
bij mij werkte DHCP ook ineens niet meer, dat kwam omdat ik aantal clients op 0 had staan :X dus kijk daar ook maar even naar :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Bij static heb ik niks gedaan, niet nodig volgens mij

Verwijderd

Had ik ook bij het aansluiten van een 3e pc. Het probleem bleek heel simpel te zijn: Het subnetmask op de aangesloten pc was 255.255.0.0 ipv. 255.255.255.0.
Misschien dus ff nakijken.

Verwijderd

Als de DHCP server aan staat en goed ingesteld is, dan hoef je geen zorgen te maken over subnetmask's etc. Wees er wel zeker van dat als je de DHCP-funtie gebruikt alle TCP/IP-instellingen op automatisch staan.

Weet je zeker dat de kabel goed is tussen de router en de 2e pc. Als je dit alleen baseert op de lampjes op de router, dan vindt ik dit niet zo'n goed argument.
Heb je al een andere kabel geprobeerd, of de eerste PC op deze kabel aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost! Na 5 nieuwe modulaire stekkertjes :( is het gelukt!
De tang blijkt niet goed te functioneren. :'(
DAnk voor alle hulp

SLotje kan geplaatst worden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:30:
De ene heeft de naam die nodig is voor @home, CC74930-a en de andere Mboven
-edit-
laat maar

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 10:32 ]

Pagina: 1