Toon posts:

[Win2k server] Programma laten draaien na uitloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje.. (search gebruikt maar niks gevonden, of niet de juiste keywords gebruikt)

Als ik een programma opstart op mijn windows 2000 server via terminal services client (ik log in als administrator) zou ik graag willen dat dit blijft draaien nadat ik uilog. Is dit mogelijk (het liefst zonder 3rd party software) :?

het programma is geen service maar gewoon iets wat ik opstart via de cmd maar wel een windows applicatie is.

Verwijderd

Dan moet je niet start --> log off gebruiken, maar met de muis naar boven gaan zodat je een geel balkje ziet met ip/computernaam en daar op het kruisje drukken.
Nu disconnect je alleen en kun je later dezelfde sessie weer gebruiken door via TS in te loggen als Administrator. Of op de sessie connecten via de terminal service manager.

Verwijderd

Topicstarter
keej daar was ik zelf ook achter maar als dat de enige mogelijkheid is moet ik die maar gebruiken denk ik

Verwijderd

lol, dan moet je dat zeggen he :)
misschien dat je het via telnet zou kunnen starten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 18:43:
lol, dan moet je dat zeggen he :)
misschien dat je het via telnet zou kunnen starten?
mmja zou misschien kunnen maar ik heb telnet wegens veiligheidsredenen niet open staan.. ik ga voorlopig wel voor de optie die jij eerder al aandroeg.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
die sessie's hebben ook een timeout normaalgezien (als het goed is) dus na bepaalde tijd zal die sessie ook afgesloten worden

om jouw probleem echt op te lossen moet je het programma kunnen starten als een service

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
enig idee waar ik die timeout kan vinden :? ik moet eigenlijk vanavond die service kunnen draaien zonder opnieuw in te hoeven loggen

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 21:14

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

even zoeken op "srvany" op het GOT en eventueel google is een handig tooltje. Laat bijna alles als service draaien

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:09:
enig idee waar ik die timeout kan vinden :?
Terminal Server management console (global) + in je Domain user settings.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Eigenlijk kan je beide vragen die nu nog resteren - namelijk hoe zet ik de timeout, en hoe laat ik een niet-service toch als service draaien, erg gemakkelijk vinden mte de search.

Omdat je initiele vraag opgelost is, en de rest simpel op te lossen is met de search gaat dit topic dicht. Mocht je uit een van de oplossingen toch nog niet uitkomen, open dan gerust een nieuw topic, maar geef dan wel even duidelijk aan wat je al geprobeert hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.