Welke CDr's? Zie door bomen het bos niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-03 23:26
Hoi!
Ik moet voor 50 man een foto-dubbel CD maken. Dus 50x2 (dus 100) CD's.
Nu wil ik hiervoor CD's gaan bestellen, en heb ik een beetje rondgezocht wat goede zijn. Ik zie nu door de bomen het bos niet meer.. :'( :( :?
Als ik b.v. op http://shop.cdfreaks.com/index/1/1/1 kijk, hebben ze daar Datatrack, Mitsumi, en mitsumi everest. Welke kan ik nu het best kopen? :? Er zijn mensen die zeggen dat datatrack goed is, maar mitsumi zou beter zijn? en die everest nog beter? Die zijn wel 2x zo duur. Opzich is het prijsverschil niet echt een groot probleem (het is maar 1E pp), als het wel echt ook iets scheelt.
Dus: Wie heeft goede raad: Wat moet ik bestellen? :?
Mijn eisen zijn dus dat ze goed brandbaar zijn, goed leesbaar bij verschillende mensen, en vooral ook lang meegaan. Zou jammer zijn als de foto's over een paar jaar weg zijn. |:(
(Het hoeft overigens absoluut niet bij deze shop, een andere shop is ook prima, al wil ik wel graag een die ook dubbel-DVD hoesjes heeft. Daar wil ik ze nl. in gaan doen). Thanx!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Mitsui is goed genoeg, geen ervaring met Datatrack.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 18:59
Het enige wat je niet moet hebben zijn van die hele dunne cdtjes waar je zo doorheen kan kijken, wat je vaak hebt bij hele onbekende merken. Voor de rest is er niet zoveel verschil in cd's tegenwoordig. Kijk wat ervaringen na van anderen of ga gewoon voor een wat bekender merk cd's en dan zit je vaak wel goed :)

The devil is in the details.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
was laatst nog een topic over

[rml][ CDR]Ik weet niet wat ik moet kopen[/rml]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-03 23:26
Dat heb ik gezien, toch is het me daar ook nog niet echt veel duidelijker geworden. Volgens mij zijn die mitsumi everest wel een veilige keuze, mitsumi lijkt wel een goed merk. Datatrack is wat onzekerder. Toch?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
Ik heb bij CDRWinkel.com 5 spindles besteld van 100 Platinum 80 Mins CDR's, draaien al geruime tijd zonder problemen en lkkr goedkoop!

..::System Specs::..

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je heb cd's voor muziek je heb cd's voor data en je hebt cd's voor photo's dus voor langdurig gebruik. Koop dan verbatium of kodak ofzo. Doe niet zo moeilijk

Speedtouch freak

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Oftewel uit de Taiyo Yuden fabriek

Speedtouch freak

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:13

Smarron

The bend

De beste CD-R's zijn voor zover ik weet o.a. Mitsui, Taiyo Yuden, Verbatim. (En wat andere merken die uit die fabrieken komen.)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik zweer bij platinum zowel dvd-r als cd-r.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Mijn eisen zijn dus dat ze goed brandbaar zijn, goed leesbaar bij verschillende mensen, en vooral ook lang meegaan
Zelfs mijn eerste cheap-ass No-name CD's zijn na 7 jaar nog steeds leesbaar, dus het hangt er helemeel vanaf hoe mensen er mee omgaan. :)

Sony's komen meestal ook goed uit de bus en ik moet toegeven dat die het overal doen. Met Nashu en Trust heb ik geen goede ervaringen.

Maar het blijft allemaal persoonlijk. Dure merken zijn geen garantie voor succes.

Als het iets mag kosten dan zou je kunnen overwegen ze te laten persen.
50 stuks is wat weinig, maar geperste CD's gaan vele malen langer mee.

[ Voor 15% gewijzigd door -=bas=- op 20-11-2003 15:55 ]

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1