[Bittorrent] Gigantische Lage DL snelheid

Pagina: 1
Acties:

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb sinds kort het progje Bittorrent geinstalleerd op mijn p.c.
Op dit moment zit ik bij Chello Classic, en wat me opvalt is dat de download snelheid bij mij op bittorrent gigantisch laag is, als ik iets download zit ik meestal tussen de 2 en 9kb per seconden, ik gebruik BitTorrent 3.2.1b CVS (experimental)

Het vreemde is dat een vriend van mij hetzelfde programma gebruik hetzelfde bestand download en hetzelfde abonoment heeft als mij en tussen de 40 en 90kb per seconden.

Ik vroeg me af wat dit kan veroorzaken (verder heb ik geen andere downloads lopen en gebruik Norton Antivirus2004).
Zijn er misschien mogelijkheden om deze snelheid hoger te krijgen op bittorrent? als iemand hier toevallig verstand van heeft?

Alvast Bedankt :)

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 17:36
Bij BT moet je meestal rond de 10mins wachten totdat de speed oploopt, en het ligt ook sterk aan de mensen die uploaden, de hoeveelheid, en welke verbinding deze mensen hebben.

Kan best zijn dat je vriend op een ander tijdstip ofzo downloaden, toen de file nog vers was.

• MrCaleb
Daar was ik al vrij bekend mee wat je net zegt, maar ik download nu al zown 5 uur op 1 bestand, en er veranderd niets met de snelheid, heel af en toe springt die dus waarschijnlijk op een user met een redelijke snelheid dan gaat die bijvoorbeeld voor 5 min op zown 25kb per sec, maar dan na 5 min zie je dat snel weer teruglopen rond de 2 a 3kb.

Vriend van me heeft de download aangezet toen ik hem belde over dit probleem, en bij hem schoot de snelheid gelijk de lucht in.

Dus dat kan het niet helemaal zijn volgens mij, of wel hoor, ligt er maar een beetje aan wat je zegt.

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je laat toch niet je hele upload vollopen, toch? Je moet maximaal 80 procent van je upload gebruiken anders slibt je hele verbinding dicht.

Misschien heb je ook wat aan dit topic welke bittorent client is de beste?

[ Voor 28% gewijzigd door StyXL op 18-11-2003 17:49 ]

Specs

• MrCaleb
Ik heb me upload op een Max staan van 14kb en 4 connecties, dus dat is niet op ze toppunt denk ik, ik zal die topic ff goed doorlezen, ThNx :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MrCaleb schreef op 18 november 2003 @ 17:52:
Ik heb me upload op een Max staan van 14kb en 4 connecties, dus dat is niet op ze toppunt denk ik, ik zal die topic ff goed doorlezen, ThNx :)
Zet die maar eens op 10kb/s, ik denk dat dat het probleem is :)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
11k is voor mij ideaal, te veel houdt je dld tegen.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:39
als me @home op 10kb zit met uploaden heb je ook al een probleem met kabel moet je echt niet gaan uploaden je houd niks meer over een aangezien chello zo ongeveer hetzelfde is is 14 kb zeker te weten veeeels ste veeeel

• MrCaleb
Hmm okay dat is ergens wel logisch natuurlijk, maar wat ik dus ergens had gelezen op 1 van de Bittorrent client sites is dat je je upload hoog moet laten zodat je meer kans hebt op een goede connectie betreft downloaden.

Zouden ze dit alleen maar zeggen om te zorgen dat je ook upload? of kan ik me upload gewoon verlagen tot tussen de 2 en 5kb zodat me upload laag blijft, en me download de kans krijgt om zich wat op te krikken..

Verwijderd

Ik zet me upload altijd maximaal op 3kb/s anders stort me download snelheid echt in. Met 3kb/s upload heb ik vaak een download van 90-100kb/s (Maximaal 1mbit). Het is dus onzin om te zeggen dat hoe hoger je upload, hoe meer connecties dus hogere download. Ze zeggen dat waarschijnlijk alleen maar om te zorgen dat niet iedereen ze upload gaat cappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 18:25 ]

• MrCaleb
Ik denk dat jullie gelijk hebben over die upload, heb hem nu op 3 kb staan en ik zie hem langzaam omhoog kruipen met die snelheid van 2 naar 5 van 5 naar 10, dus ik laat hem zo gewoon lopen, en zie wel hoe dat verder uitpakt :)

Alvast bedankt voor de informatie, denk dat het zo opgelost is :D

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 21:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

10k/sec down is nog laag. BT geeft mij normaal gesproken tussen 50 en 100k/sec (ook Chello Classic).

Ik gebruik de Azureus client (http://azureus.sourceforge.net), nadeel is dat hij de Sun Jave Runtime nodig heeft. Torrentstorm (http://www.torrentstorm.com) is misschien ook wel een aardig alternatief, alhoewel Azureus sneller download ivm. ontbreken van up & download modifiers.

Wat ook helpt is de poorten 6881 tot en met 6889 op je eventuele firewall openzetten...

By the way: upload gewoon op 8~10k/sec zetten, dan kun je nog met gemak 100k/sec halen.

[ Voor 12% gewijzigd door DynaMikeY op 25-11-2003 16:39 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Hallo ik heb net dit topic zitten lezen en ik gebruik ook een bittorent client namelijk ABC. Nu heb ik de upload ingesteld op 3 KB maar dat geld nu voor elke file! Dus mijn totale up¨load gaat nog over de 11KB heen en soms gaat deze zelfs hoger dan mijn upload zou kunnen zijn bv 20 KB? Meestal licht hij op 14KB. Ik heb een @Home verbinding dus dat is een max upload van 16KB.
Hoe moet ik nu precies dan de instellingen maken?
Ik kan nergens op GOT een goed verhaal vinden meschien dat een van jullie t weet.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

Volgens mij moet je het aantal connecties juist hoger maken (niet te hoog, anders slibt het dicht). Als je bv maar 4 connecties toestaat en je bent met 4 personen verbonden die net niet de pakketjes hebben, die jij moet hebben, dan zul je een lage download hebben. Je moet dan wachten tot zij die pakketjes wel hebben.
Ik heb chello classic, upload van 7kb verdeeld over alle openstaande torrents en per torrent max 50 connecties. (Bij 3 of 4 downloads, slibt i-net hier dicht).
Ik gebruik zelf Azureus als client.

[ Voor 4% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 09-01-2004 15:32 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 16:56

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:21:
Hallo ik heb net dit topic zitten lezen en ik gebruik ook een bittorent client namelijk ABC. Nu heb ik de upload ingesteld op 3 KB maar dat geld nu voor elke file! Dus mijn totale up¨load gaat nog over de 11KB heen en soms gaat deze zelfs hoger dan mijn upload zou kunnen zijn bv 20 KB? Meestal licht hij op 14KB. Ik heb een @Home verbinding dus dat is een max upload van 16KB.
Hoe moet ik nu precies dan de instellingen maken?
Ik kan nergens op GOT een goed verhaal vinden meschien dat een van jullie t weet.
Dit valt niet aan te passen. De maker van ABC heeft 3kB/s als absoluut minimum ingesteld om ervoor te zorgen dat mensen niet gaan cheaten.

Wat je kunt doen is Python + nog wat zut installeren, de source downloaden, source editten en vervolgens je eigen versie maken.
Mja dat is dus ontzettend lame, je haalt het hele principe van BT onderuit.

Wat je dus moet doen is je upload op 3kB/s zetten en dan maximaal 4 downloads aanzetten. Je up zit dan op 12 kB/s.
Ik denk dat je 10 films eerder binnen hebt op deze manier dan je bijhoud met kijken :) of je moet film addicted zijn ofzo 7(8)7

Owja houd er wel ff rekening mee dat die 12 kB/s nogal schommelt soms is het 10 maar vaak ook 14kB/s.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Noobvraag, waar kan ik alles instellen, want het is toch een webbrowsed programmatje ofzo? Ik zit op http://www.torrentbits.com en ja ik upload met 33kbs en download met 20kbs. Waar kan ik mijn upload omlaag zetten zodat ik sneller kan downloaden, alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

je moet gewoon die van shadows downloaden die ook bij tweakers (nieuws) staat dan kan je allees veranderen, om het snelst te downloaden zet ik allees zo laag mogelijk: verbinding: dail up en allees zo laag mogelijk en dan gaat ie het snelst. :)

Verwijderd

misschien id om hier te kijken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 18:27 ]

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Met NetLimiter kun je buiten het Bittorent programma ook de upload/download per programma regelen. Misschien heb je daar wat aan.

Verwijderd

Ah thx allemaal, ik heb nu Shareaza en download nu wel lekker snel (200-300). Dus dat schiet wel op tenminste. Dan duurt het nog altijd heel lang maar goed whaahah. O-)

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

Kvn

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 18:07:
Noobvraag, waar kan ik alles instellen, want het is toch een webbrowsed programmatje ofzo? Ik zit op http://www.torrentbits.com en ja ik upload met 33kbs en download met 20kbs. Waar kan ik mijn upload omlaag zetten zodat ik sneller kan downloaden, alvast bedankt! _/-\o_
Webbased bedoel je denk ik? :)

<spam>

In ieder geval als tip, gebruik Azureus. Werkt bij mij sneller en stabiel als andere clients, is Nederlands te krijgen en goed configureerbaar

</spam>

Succes !
Pagina: 1