[Ervaringen] Lite-On LDW-8xxS

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik wil zeer binnenkort (lees: zo snel mogelijk ;) ) een goede DVD brander hebben die ook goed DVD films kan afspelen op leuke snelheid.
Zelf zit ik aan de Lite-On LDW-811S drive te denken, want deze kan op 8x DVD's branden, wat mij toch wel aanspreekt.

Voordat ik deze drive daadwerkelijk aan ga schaffen wil ik graag weten of er al mensen zijn hier die er ervaringen mee hebben?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kijk eens hier. Zijn niet veel threads over...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Helemaal niemand verder met ervaringen met deze DVD drive? Deze link is ook niet echt overduidelijk.

Ik heb zelf veel vertrouwen in Lite-On, want ik heb alleen maar goede ervaringen met hun produkten. Inmiddels is de drive wel besteld en ik krijg hem morgen als alles goed gaat binnen. Toch vraag ik me nog steeds af wat mensen die de drive hebben ervan vinden.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Godjira schreef op 19 november 2003 @ 17:43:
Helemaal niemand verder met ervaringen met deze DVD drive? Deze link is ook niet echt overduidelijk.

Ik heb zelf veel vertrouwen in Lite-On, want ik heb alleen maar goede ervaringen met hun produkten. Inmiddels is de drive wel besteld en ik krijg hem morgen als alles goed gaat binnen. Toch vraag ik me nog steeds af wat mensen die de drive hebben ervan vinden.
ik wil jouw antwoord graaaag weten als je hem eenmaal hebt!! Heb namelijk gehoord dat ie niet echt op 8 keer kan gaan branden op 4X dvd's

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker kan die dat, maar allen met bepaalde media (bv Taiyo Yuden).
Mijn favorite zijn Verbatim Datalife Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om deze brander te kopen, ik zit alleen met een vraagje. Wat is nou precies het verschil tussen de Lite-on 811s en de 411s, ik heb gezocht maar kan niet echt wat vinden. Ja behalve dan dat de 811s 8x in plaats van de 411s 4 speed kan branden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb de brander inmiddels binnen. Heb hem nog niet uitvoerig kunnen testen behalve met het schrijven van een 4x DVD+RW en het lezens van DVD's en CD's. Hij doet het tot op heden prima. Wel adviseer ik de laatste firmware er meteen na inbouwen even overheen te zetten, want die biedt betere ondersteuning voor het maken van bijvoorbeeld films die je af wilt spelen op een X-Box en sommige andere home DVD spelers.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betere ondersteuning voor de Xbox.

Ja, ja volgens de officiele opgave van Lite-On wel... en heeft iemand dat al werkelijk getest? :?

Veel gebruikens van de 411 en nu de 811 serie hebben veel problemen met lezen van gebrande DVD's in een Xbox.

Aangezien ik zo'n Xbox heb en binnenkort moet kiezen tussen of een Nec 1300 of een Liteon 411/811 zou ik het wel fijn vinden om wat ervaringen te horen van gebruikers. Mijn voorkeur gaat uit naar de LiteOn drives, daar die (veel) meer bieden voor hun geld en sneller branden.

iemand ervaring met gebrande schijfjes op de Xbox? En zo ja, met welke firmwareversie en type schijfjes; DVD+R, DVD-R, DVD-RW, DVD+RW, CD-R etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 10:48:
Ik zit er ook over te denken om deze brander te kopen, ik zit alleen met een vraagje. Wat is nou precies het verschil tussen de Lite-on 811s en de 411s, ik heb gezocht maar kan niet echt wat vinden. Ja behalve dan dat de 811s 8x in plaats van de 411s 4 speed kan branden.
Je geeft het zelf al aan. De 811S kan 8x DVD+R schrijven en de 411S "slechts" 4x DVD+R. Ik heb deze drive besteld samen met een spindle Traxdata DVD+R van 4 Speed. Zodra ik hem binnen heb test ik hem wel met kprobe of ander benchproggie als daar vraag naar is :)
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 09:21:

Ja, ja volgens de officiele opgave van Lite-On wel... en heeft iemand dat al werkelijk getest? :?

Veel gebruikens van de 411 en nu de 811 serie hebben veel problemen met lezen van gebrande DVD's in een Xbox.

Aangezien ik zo'n Xbox heb en binnenkort moet kiezen tussen of een Nec 1300 of een Liteon 411/811 zou ik het wel fijn vinden om wat ervaringen te horen van gebruikers. Mijn voorkeur gaat uit naar de LiteOn drives, daar die (veel) meer bieden voor hun geld en sneller branden.

iemand ervaring met gebrande schijfjes op de Xbox? En zo ja, met welke firmwareversie en type schijfjes; DVD+R, DVD-R, DVD-RW, DVD+RW, CD-R etc.
Ik heb ook een Xbox met een Samsung drive. Pas nadat ik de 811S besteld had las ik dat de Samsung niet zo goed DVD+R's kan lezen. Erg jammer, daar ik net een spindle DVD+R's gekocht heb. CD-R's leest mijn Samsung drive goed, en bij een vriend van me die een Thompson drive heeft gaan CD-R's totaal niet. Maar het schijnt weer dat DVD+R's wel werken in niet Samsung drives :? De nieuwe firmware schijnt ook te helpen voor leesbaarheid van DVD-R's maar dat weet ik niet zeker omdat ik het niet zelf heb kunnen testen.

[ Voor 51% gewijzigd door Sperenvanger op 24-11-2003 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilverMaster schreef op 24 november 2003 @ 09:22:
Je geeft het zelf al aan. De 811S kan 8x DVD+R schrijven en de 411S "slechts" 4x DVD+R. Ik heb deze drive besteld samen met een spindle Traxdata DVD+R van 4 Speed. Zodra ik hem binnen heb test ik hem wel met kprobe of ander benchproggie als daar vraag naar is :)
Het verschil tussen 411s en 811s is alleen firmware en eeprom, hardware is precies hetzelfde. Het mediatek chipset van 401s en 411s is technisch gezien niet op 4x beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Godjira schreef op 18 november 2003 @ 17:29:
Ik wil zeer binnenkort (lees: zo snel mogelijk ;) ) een goede DVD brander hebben die ook goed DVD films kan afspelen op leuke snelheid.
Zelf zit ik aan de Lite-On LDW-811S drive te denken, want deze kan op 8x DVD's branden, wat mij toch wel aanspreekt.

Voordat ik deze drive daadwerkelijk aan ga schaffen wil ik graag weten of er al mensen zijn hier die er ervaringen mee hebben?
Ik heb de brander pas een weekje, en in dat weekje al 45 DvD's gebrand, 39 Platinum's 4x en 5 Plextors op 8x speed.
Het meegeleverde DvD-RW+ 4x van Lite-On gaat op 4x.
Defecte of niet leesbare DvD's? geen
Getest op verscheidene DvD-spelers inclusief die van me Oma ;) [en dat wil veel zeggen jah]

Bij de brander wordt Power DvD 4.0 XP (met serial :) ), Sonic MyDVD V4, en een leeg DvD-RW 4x geleverd.

Uitvoerige testsite's zullen in de nabije toekomst dit brandertje hopelijk eens testen op zijn kunnen en doen, dan zal duidelijk worden hoe goed hij wel of niet is.

Ik ben zeer te spreken over dit brandertje.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 09:21:

iemand ervaring met gebrande schijfjes op de Xbox? En zo ja, met welke firmwareversie en type schijfjes; DVD+R, DVD-R, DVD-RW, DVD+RW, CD-R
etc.
't is wel zo dat over het algemeen DVD-r beter compatible is met de standalones, dus mischien moet je die ook nog eens proberen voor je Xbox? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 24-11-2003 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Hoek je zegt dat: Aangezien ik zo'n Xbox heb en binnenkort moet kiezen tussen of een Nec 1300 of een Liteon 411/811 zou ik het wel fijn vinden om wat ervaringen te horen van gebruikers. Mijn voorkeur gaat uit naar de LiteOn drives, daar die (veel) meer bieden voor hun geld en sneller branden.
Wat zijn die (vele) dingen die de LiteOn drives meer te bieden heeft dan de Nec 1300, want begin toch te twijfelen, wil graag dvd brander en heb niet zo'n zin om nog langer te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Als deze drive op de HCC Dagen een beetje goedkoop te krijgen is haal ik er denk ik ook een, en enders bestel ik em wel gewoon bij de goedkoopste webshop :)

Ik wil alleen wel een zwarte drive, voor de lite-on CD-branders zijn zwarte frontjes verkrijgbaar voor 3 euro ofzo, is dat bij deze drive ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Erik1 schreef op 25 november 2003 @ 21:56:
Als deze drive op de HCC Dagen een beetje goedkoop te krijgen is haal ik er denk ik ook een, en enders bestel ik em wel gewoon bij de goedkoopste webshop :)

Ik wil alleen wel een zwarte drive, voor de lite-on CD-branders zijn zwarte frontjes verkrijgbaar voor 3 euro ofzo, is dat bij deze drive ook het geval?
Kijk eens rond op de HCC zou ik zeggen. Voor de meeste Lite-On's kun je ze krijgen, dus voor deze zeer waarschijnlijk ook wel. Nu misschien nog niet, maar over een tijdje zeker wel.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
hai, kheb hem vandaag binnengekregen. Had alleen geen dvd + / - in huis, er was alleen een DVDtje (merkloos, geen opdruk bah!) meegeleverd, 4*+RW, die netjes op 4 keer werd beschreven om even een backupje te maken.

Morgen ga ik ff verschillende media halen, en testen op welke speed hij gaat fikken. I'll report later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic maar waarom zit er zo veel verschil tussen al die lege dvd's.
Ik weet nog met mijn eerste cd fikker dat die gewoon alles slikte in het begin.

Die willekeur weerhoud mij er nu nog van om een dvd fikker te kopen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:31:
Offtopic maar waarom zit er zo veel verschil tussen al die lege dvd's.
Ik weet nog met mijn eerste cd fikker dat die gewoon alles slikte in het begin.

Die willekeur weerhoud mij er nu nog van om een dvd fikker te kopen :{
vind ik inderdaad ook erg vaag, maar weerhield mij niet een fikker te kopen. morgen 5 verschillende media kopen, en dan maar testen he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Ik heb hem vandaag binnen gekregen samen met een spindle 4speed Traxdata DVD+R schijfjes. Ik heb hem nog niet goed kunnen testen want mijn xbox (met samsung drive) lustte mijn DVD+R's niet ;( En met de Liteon kan je de DVD+R's nog niet laten herkennen als DVD-ROM (iets wat de NEC ND1100A standaard schijnt te doen). Dus ga ik mijn DVD+R's aan een maat verkopen die een ND1100A heeft en een spindle met DVD-R's kopen. Zucht... kan er nog geen gebruik van maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

SilverMaster schreef op 26 november 2003 @ 00:53:
*knip* En met de Liteon kan je de DVD+R's nog niet laten herkennen als DVD-ROM*knip*
wat bedoel je hiermee?? ik snap je niet helemaal

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
SilverMaster schreef op 26 november 2003 @ 00:53:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen samen met een spindle 4speed Traxdata DVD+R schijfjes. Ik heb hem nog niet goed kunnen testen want mijn xbox (met samsung drive) lustte mijn DVD+R's niet ;( En met de Liteon kan je de DVD+R's nog niet laten herkennen als DVD-ROM (iets wat de NEC ND1100A standaard schijnt te doen). Dus ga ik mijn DVD+R's aan een maat verkopen die een ND1100A heeft en een spindle met DVD-R's kopen. Zucht... kan er nog geen gebruik van maken dus.
Volgens mij moet dat gewoon mogelijk zijn, hoor, denk alleen dat je de juiste software ervoor zult moeten gebruiken. Bijvoorbeeld DVD X Copy.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoi :P Check dit eens: [rml]BalusC in "[ Ervaringen] Lite-On LDW-4xxS"[/rml]

Ergo: mocht iemand een LDW-8xxS media-topic willen openen, ga je gang! :)

Verwijderd

Voor discissies over de te gebruiken media gaan we hier verder

[rml][ Media compatibiliteit] Lite-On LDW-8xxS[/rml]

Voor algemene discussies gaan we verder in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Getest, 4X DVD-R werkt prima, ook in m'n Pioneer DV-350 standalone player.
Getest, 4X en 8X DVD+R, branden lukt prima, afspelen op m'n standalone player werkt helaas niet, ook niet met de nieuwe firmware :(

Als iemand wat meer weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag alles over media plaatsen in het topic over de media compitabliteit.

Geef daar ook even aan merk je gebruikt, de mediacode en de verder bekende gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Echt over media gaat het niet over. Gaat meer over de brander zelf. Lijkt erop dat zelfs met de nieuwe firmware op de drive, ik problemen krijg met het afspeelbaarheid van de gebrande discjes (omdat ze gesloten worden met verkeerde bitcode of hoe het dan ook heet).

Meer mensen die er last van hebben? Of nog belangrijker, al tips om dit probleem op te lossen? Gezien het branden op 8X toch wel veel fijner is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:52
AirtjE schreef op 02 december 2003 @ 22:10:
Echt over media gaat het niet over. Gaat meer over de brander zelf. Lijkt erop dat zelfs met de nieuwe firmware op de drive, ik problemen krijg met het afspeelbaarheid van de gebrande discjes (omdat ze gesloten worden met verkeerde bitcode of hoe het dan ook heet).

Meer mensen die er last van hebben? Of nog belangrijker, al tips om dit probleem op te lossen? Gezien het branden op 8X toch wel veel fijner is :)
waar brand je mee? heb hem ook net, maar krijg hem nog nie op 8...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Martinus schreef op 03 december 2003 @ 07:13:
[...]

waar brand je mee? heb hem ook net, maar krijg hem nog nie op 8...
Arita 4 speeds

die doen het op 8
ben nu niet thuis dus kan ff geen mediacode ophoesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Drive Type = DVD DUAL
Disc Type = DVD+R (Single Layer)
Disc MID = 52 49 43 4F 48 4A 50 4E (RICOHJPN)
Disc TID = 52 30 31 (R01)
Nominal Capacity = 4.38GB
Manufacturer Maybe = Ricoh Company Limited
SMART-BURN Speed Limit = 8.0X (Write)
Dat zijn Arita 4X DVD+R's (paarse label) die dus wel degelijk op 8X branden.
Helaas werken tot zoverre dus alle DVD+R's niet in de DVD-speler, noch in de computer DVD drive (dus niet de brander zelf).

[ Voor 17% gewijzigd door AirtjE op 03-12-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
-=BoKKiE=- schreef op 03 december 2003 @ 12:03:
[...]

Arita 4 speeds

die doen het op 8
ben nu niet thuis dus kan ff geen mediacode ophoesten
bedoel ook eigenlijk het proggie(nero ofzo?)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Martinus schreef op 03 december 2003 @ 14:04:
[...]

bedoel ook eigenlijk het proggie(nero ofzo?)
Nero 6 en Clone dvd

heb nog maar 1 +r gebrand en die deed het wel in mijn DVD speler (pioneer DV444)
maar dat was wel een kopie van een andere +r eerst me decrypter naar hd gehaald en vervolgens met clonedvd gebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb net de Lite-On LDW 811S en als ik hem wil flashen naar de nieuwste firmware (HS06 -> HS0E) krijg ik de melding:

"Unable to flash firmware. Please contact with your vendor."

Iemand weet hoe ik wel de nieuwste firmware kan flashen?

Laat maar, gewoon DMA uitzetten, is al gelukt dus...

[ Voor 46% gewijzigd door Puck op 07-12-2003 19:01 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze fikker nu 4 dagen en hij is echt super, veel sneller dan de NEC1300 in eigenlijk alles. Ik heb hem met name gekocht zodat ik mijn CD-fikker er uit kon gooien, deze brand cd's nl ook op 40X en 24X-RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 08:36:
Ik heb deze fikker nu 4 dagen en hij is echt super, veel sneller dan de NEC1300 in eigenlijk alles. Ik heb hem met name gekocht zodat ik mijn CD-fikker er uit kon gooien, deze brand cd's nl ook op 40X en 24X-RW
vooral dit is idd erg makkelijk om je oude fikker weg te pleuren, helaas dat ik een plex fikker heb, wel zonde om weg te doen :'(

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Hier een link naar een uitgebreid review van de 811s op cdrinfo.

http://www.cdrinfo.com/Se...ual+DVD+recorder&Series=0

Had deze wel bij het tweaker nieuws verwacht, maar zie hem nog steeds niet staan..

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:54

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb hem gekregen met kerst (nu net dus) en ben er erg tevreden over :)

M'n eerste paar DVD+R'tjes & +RW'tje is op 4X goed gegaan (die er standaard bij zaten en nog wat Platinums) en ik schrok ervan dat hij zo klein was (de brander, ben een Plextor gewend :+ )!

Verder alleen maar lof!

[ Voor 23% gewijzigd door aKra op 25-12-2003 00:57 ]

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 20:00

backupdevice

Boeh!

Heb hem al ff, werkt perfect, -R + R werkt zonder problemen, alleen mijn Yamakawa 780 stand alone slikt geen +RW en geen -RW ,das wel balen.....

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Eindelijk, de Liteon DVD fikkers ondersteunen Bitsetting :*) Het werkt op dit moment alleen nog maar voor DVD+R en niet voor DVD+RW.

Linkje naar cdfreaks: http://club.cdfreaks.com/...7&perpage=25&pagenumber=1

ik kwam erop via deze reactie: Hermanvh in "booktype van DVD-RW veranderen?" en wil Hermanvh hierbij dan ook bedanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Voor de LDW811S is een nieuwe firmware uitgebracht. Deze heeft in de changelog staan dat er meer media ondersteund wordt. Misschien wel handig altijd. De nieuwe versie is S0J.

Linkje: http://www.liteonit.com/ODD/webfw/LDW-811S/DR8HS0J.zip

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze firmware is inmiddels al weer van de site verwijderd, omdat er problemen mee waren om op 2.4 te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:53:
Deze firmware is inmiddels al weer van de site verwijderd, omdat er problemen mee waren om op 2.4 te branden.
Goed dat ik het weet. Die ga ik er dus niet meer opzetten.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Laatst online: 04-02-2017
Ik ben van plan om de 811S te kopen, maar heb nog 1 vraag over deze drive.
Heeft deze drive ook buffer-underrun beveiliging bij het branden van DVD's?
Ik heb nu een NEC 1300A, deze heeft JustLink voor het branden van CD's, maar niets voor het branden van DVD's.
Zou iemand mij hier wat meer duidelijkheid in willen geven?

Alvast bedankt!

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-08 10:11
CooLKillaH schreef op 03 januari 2004 @ 00:44:
Heeft deze drive ook buffer-underrun beveiliging bij het branden van DVD's?
Van de officiele site (linkje):
* SMART-BURN avoiding Buffer Under Run error, Automatically adjusting writing strategy & running OPC to provide the best burning quality.

Dus volgens mij wel. In Nero kan ik geen "buffer underrun protection" aan/uitvinken bij een DVD (die optie is niet aanwezig bij een DVD), maar ik vermoed dat de beveiliging gewoon altijd actief is bij DVD's branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Godjira schreef op 29 december 2003 @ 20:21:
[...]

Goed dat ik het weet. Die ga ik er dus niet meer opzetten.
Ik draai momenteel wel deze firmare (brand ook enkeld op 4 speed) maar heb dus nog geen problemen ondervonden, zowel een + als een - gebrand (zelfde film) beide getest, en geen problemen ondervonden.

Andere mensen wel probs met deze nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Jiboom:
Thanks voor de reply!
Dat probleem heb ik dus ook met mn 1300A, ik kan het niet aan of uit vinken.
Daarom denk ik dus dat het er niet op zit.
Om te horen dat het bij de Lite-On dus ook zo zit, is een beetje een teleurstelling voor me.
Moet nu ff kijken wat ik ga doen.
iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Nog maar eens even 1 vraagje ;)
Wordt de 811S ondersteund in de laatste versie van Padus DiskJuggler (v4.10.1128)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 13:37

bennierex

Pilot_Z

CooLKillaH schreef op 04 januari 2004 @ 19:13:
Jiboom:
Thanks voor de reply!
Dat probleem heb ik dus ook met mn 1300A, ik kan het niet aan of uit vinken.
Daarom denk ik dus dat het er niet op zit.
Om te horen dat het bij de Lite-On dus ook zo zit, is een beetje een teleurstelling voor me.
Moet nu ff kijken wat ik ga doen.
iig bedankt!
Het zit er wel degelijk op hoor. Als ik een DVD met Nero brand (811S) komt er netjes in het log window te staan dat Smart-Burn geactiveerd is. Volgens mij staat het dus gewoon altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
We worden weer verwend met een nieuwe firmware. Ditmaal weer met gebruikelijke changelog. Match more media:

LDW-811S http://www.liteonit.com/ODD/webfw/LDW-811S/DR8HS0K.zip
LDW-411S http://www.liteonit.com/ODD/webfw/LDW-411S/DR4FS0H.zip

Bitsetting tool zou nog moeten werken. Ik kan het nu niet testen want ik zit op stage. Vanavond ga ik het meteen proberen. De bug met de DVD+RW 2.4speed zou opgelost moeten zijn. Er is nog niets bekend over de kwaliteit van de DVD-R gebrande dvd's, die waren in de betatest aanzienlijk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperenvanger schreef op 26 november 2003 @ 00:53:
Daar is nu een tool voor je kan dat nu met een 811 ook let wel op het proggie kan niet met elke firmware overweg...

Bitsetting program

http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=83105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44
De Lite On 811 staat nog steeds niet bij "Supported recorders" op de Nero site. Weet iemand vanaf welke versie deze wordt ondersteund? Ik heb nu Nero 5.5.9.0 maar deze vind hem niet.

Ik heb eerst versie 6 geïnstalleerd gehad maar wegens slechte ervaringen er weer af geknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Ik heb hier 6.3.0.2 (de laatste geloof ik) en deze ziet mijn 811 gewoon. Met Nero 5 heb ik het niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
Heb zojuist 10 lege DVDtjes gekocht (Nashua DVD-R 2,4) voor 1,60 per stuk.
Heb als brander een DVD Lite-On 811 met de laatste firmware.

Elke dvd-r van nashua die ik brand doet het nergens in branden gaat goed.
Maar leest hem nergens in.
Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
midget schreef op 02 februari 2004 @ 11:06:
Heb zojuist 10 lege DVDtjes gekocht (Nashua DVD-R 2,4) voor 1,60 per stuk.
Heb als brander een DVD Lite-On 811 met de laatste firmware.

Elke dvd-r van nashua die ik brand doet het nergens in branden gaat goed.
Maar leest hem nergens in.
Waar kan dat aan liggen?
lekker dubbel post ;)

check daar mn vragen ff :P

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
Martinus schreef op 02 februari 2004 @ 15:06:
[...]

lekker dubbel post ;)

check daar mn vragen ff :P
Klokpt dat het een dubbel post is sorry.
Daar staat hij beter denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 31-08 17:33
ddc schreef op 01 februari 2004 @ 22:29:
De Lite On 811 staat nog steeds niet bij "Supported recorders" op de Nero site. Weet iemand vanaf welke versie deze wordt ondersteund? Ik heb nu Nero 5.5.9.0 maar deze vind hem niet.

Ik heb eerst versie 6 geïnstalleerd gehad maar wegens slechte ervaringen er weer af geknald.
5.5.10.54 hier en hij werkt al tijden prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

wat is nou echt het grote verschil tussen de 851 en de 811?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
philipnorth schreef op 02 februari 2004 @ 19:56:
wat is nou echt het grote verschil tussen de 851 en de 811?
verbeterde leeskop......

de 812 gaat starx ook dvd-r op 8x fikken.... dus 852......

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickysaint
  • Laatst online: 07-03 19:42
Heb sinds paar dagen de 811s en heb op 4x van die vage vastlopers. Hele systeem
hangt onder xp. Ik gebruik philips dvd+r schijfjes. Hetgeen werkt wel op het moment dat ik op 2,4 speede brand. Ligt dit misschien aan de media, ik heb gelezen dat men niet zón hoge pet opheeft van philips dvdretjes.

every man is wise, until he speaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de 811s nu een maand of twee. Eerder altijd op Ricoh DVD+R gebrand, zonder problemen, ook op 8x en sinds kort 2 spindles met 25x Platinum DVD+R schijfjes (€25,- p/spindle!). Eerste spindle al gauw op 8x probleemloos weggewerkt en nu met de tweede spindle alleen maar gezeik. Na 4 minuten kapt ie ermee. Onduidelijk waar het mis gaat, gewoon een 'failed' melding in Nero. Nu al 3 schijfjes van verschillende locaties op m'n compu verneukt. Ik heb dus niets aan het systeem veranderd alleen een andere spindle aangeslagen.

Kan zijn natuurlijk dat die hele tweede spindles gewoon waardeloos is en ik hoop ook natuurlijk dat het niet de brander is. KLinkt iemand dit bekend in de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ook ik heb sinds kort deze brander.
Had hiervoor de 451 maar die ging stuk.
En sinds ik deze heb, ben ik er alleen maar op achteruit gegaan.
Hetzelfde als hierboven.
Bij bepaalde schijven vastlopers, of gewoon ermee nokken na een paar minuten met een vage foutmelding in Nero.
Dus ja, het klinkt ook mij helaas bekend in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een nieuwe uitvoering, de SOHW-812SX
specs:
External DVD-Dual drive, supports DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW / DVD-ROM / CD-R / CD-RW / CD-ROM format
Portable design, using USB 2.0 connection to ensure the best performance
Plug & Play, and emergency manual eject function is embeded
SMART-BURN avoiding Buffer UnderRun Error, Automatically adjusting writing strategy & running OPC to provide the best burning quality
SMART-X function adjusts CD-DA / VCD / DVD data extraction to a fastest allowable speed according to both data request rate from host and disk quality
VAS® system reduce vibration and noise during recording and reading
Support Fixed Packet, Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode Burning, and Over-Burn
DVD read compliant : DVD single / dual layer ( PTP / OTP ), DVD-R ( 3.9 GB / 4.7 GB ), DVD-R multi-borders, DVD+R, DVD+R multi-sessions, DVD-RW, and DVD+RW
CD read compliant: CD-DA, CD-ROM, CD-ROM / XA, Photo-CD, Multi-session, Karaoke-CD, Video-CD, CD-I FMV, CD Extra, CD Plus, CD-R, and CD-RW
Support both 8 cm and 12 cm disc of CD and DVD family
Conform to Orange Book : Part 2 CD-R Volume 1, Part 2 CD-R Volume 2 Multi Speed, Part 3 CD-RW Volume 1 ( 1x, 2x, and 4x ), Part 3 CD-RW Volume 2 : High Speed, Part 3 CD-RW Volume 3 : Ultra Speed
Hij lijkt nog nergens te koop te zijn in Nld, heb al een mailtje naar de importeur gestuurd maar die hebben nog niet gereageerd. Ik ben wel benieuwd naar de prijzen hier, als het onder de 200euro is gaat /me er meteen om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Arita dvd-r 4x gebrand met Nero en hij geeft een foutmelding bij het schrijven van de leadout. Ik heb hem laten branden op 4x...

Vanavond ga ik alles er eens af doen en op 2x proberen.
Hopelijk lost dit het probleem op...

Iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
Heb een doosje (5 stuks) Sony -R dvd's gekregen en m'n brander produceert alleen maar misbaksels :(
Krijg geen enkele foutmelding te zien, maar ze zijn onleesbaar :@
Gaat om de Sony type DMR47N2.

ps. ik gebruikte hiervoor Arita's -R en die werken dus wel goed, heb ook nog ff getest met een RW schijfje en dat gaat gewoon goed...

Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben

ok,zal ik doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door You-Suk op 11-07-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post ze dan hier: [rml][ Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS/8xxS [ deel 2][/rml]. Daar kun je ook gewoon ervaringen terugvinden :)
Pagina: 1