Hoi ik heb 2 servers een waar mijn website op staat en een waar ik mijn foto's upload. Nu wil ik een file kunnen deleten van die foto server. Ik heb gezocht op GoT en google maar niks kunnen vinden, misschien omdat het juist een stom probleem is maar ik weet niet hoe ik het zou moeten doen. ik heb met unlink geprobeerd, maar dit lijkt alleen te werken als de foto's op dezelfde server staan als het php script die het wil deleten. Iemand een idee ?
Het lijkt me vrij logisch dat je niet een file mag unlinken als deze remote is. Misschien gewoon een scriptje maken op de fotoserver die het voor je verwijdert als je dat aangeeft op je webserver?Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 17:17:
Hoi ik heb 2 servers een waar mijn website op staat en een waar ik mijn foto's upload. Nu wil ik een file kunnen deleten van die foto server. Ik heb gezocht op GoT en google maar niks kunnen vinden, misschien omdat het juist een stom probleem is maar ik weet niet hoe ik het zou moeten doen. ik heb met unlink geprobeerd, maar dit lijkt alleen te werken als de foto's op dezelfde server staan als het php script die het wil deleten. Iemand een idee ?
AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.
Dat is de vraagik heb met unlink geprobeerd, maar dit lijkt alleen te werken als de foto's op dezelfde server staan als het php script die het wil deleten.
Een andere mogelijkheid is werken via FTP. Even een verbinding opzetten en de foto verwijderen.
Nog een mogelijkheid is op de fotoserver een php scriptje zetten wat alleen reageert op aanvragen van het IP van de php-server en dat php scriptje lokaal de bestanden laten verwijderen.
Tot slot zou je, als de servers in hetzelfde netwerk ofzo staan, eens na kunnen denken over een (permanente) netwerkverbinding tussen de 2 servers zodat je via een mount de bestanden kunt verwijderen.
Mogelijkheden genoeg, maar
PHP:
werkt gelukkig niet 1
| unlink ( 'http://www.tweakers.net/index.php' ); |
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Bedankt, ik ga voor de ftp verbinding, dit is voor mij de meest geschikte, maar hoe doe ik dit ? ik bedoel niet hoe maak ik een verbinding met de andere server, maar hoe unlink ik de file daarna als de verbinding er is ? met unlink geeft ie dan nog steeds dezelfde foutmelding
Pagina: 1