Front USB Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,
Ik heb na 2 dagen ploeteren eindelijk de front USB aan de praat gekregen :) Zucht.
Maar nu mijn problemen:

- Mijn muis wordt niet herkend op de USB poort
- De bovenste werkt niet.

Als ik mijn muis erin douw, dan zegt hij dat er storing is :(
Terwijl ik im mijn oude AOpen kast de muis prima aan de praat kreeg in de Front USB :?

Kan het zijn dat de poorten niet goed herkend zijn?

Als ik mijn muis in de bovenste USB poort duw dan gebeurt er niks.
Ik heb eens van iemand gehoord dat de onderste altijd gevuld moet zijn voordat je de bovenste kan gebruiken. Klopt dat?

Hier een kleine screenie:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=497136

Alvast hartelijk bedankt...

Verwijderd

bij mij werkt die gewoon ook als de onderste niet gevuld is

• Frietsaus
  • Niet online
Bij mij werkt het echt niet :'(
Hmm... Weet iemand nog een oplossing?
Het zal wel fijn zijn als mijn muis ook gewoon werkt in de Front USB :-)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Krijgt je muis wel stroom als je 'm aansluit, en wat bedoel je precies met storing? Geeft je MX700 dat aan oid?

Weet je zeker dat hij goed aangesloten is op je mobo? Het komt nog wel eens voor dat een mobo een andere pineout heeft voor de front USB aansluiting.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe heb je het dan precies aangesloten en met welk moederbord/usb kaart? Ik heb nl. een msi k7t turbo mobo welke wel een connector heeft voor externe USB, maar de pin-out daarvan is anders dan zo'n standaard aansluitinkje van mn A-open kast. Gelukkig zaten er (naast het stekkertje) ook losse kabeltjes naar de front-usb, zodat ik die 1 voor 1 in de goede volgorde op het mobo kon aansluiten. Uiteindelijk werkte het wel, maar ik kan me voorstellen dat je storingen oid krijgt als je bijv. de ground niet (goed) aansluit oid..

allebei de aansluitingen werken btw. dus dat verhaaltje dat de onderste gevul dmoet zijn lijkt me onzin.. zeker een verhaaltje van je pc zaak om van het gezeik af te zijn :?

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 18-11-2003 17:23 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Hallo,
Mijn muis krijgt stroom, tenminste het lampje wordt rood.
En met storing: Zie de afbeelding in mijn eerste post

Ik heb bij Antec een USB Install guide gedownload:
Die heeft twee voorbeelden, en één van die voorbeelden heeft precies dezelfde Lay-Out als mijn MSI KT4 Ultra Mainboard.
Ik vermoed dat het goed aangesloten is, hij zegt niet voor nix: USB Root Hub (2 poorten) toch? :?

http://www.antec-inc.com/specs/ezusb.html

Iemand nog iedeen?

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 18-11-2003 17:29 ]

Verwijderd

Heb je andere apparaten geprobeert op die usb poort?

Bij mij moederboard (MSI) kun je die USB poorten 3&4 apart inschakelen in de bios.

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb even geen andere USB apparaten ter beschikking :(
In mijn BIOS staat alleen

USB Ports: 2, 4 of 6 poorten (staat op 6)
USB Lagacy support: Disabled, No Mice, All device (staat nu op disabled), heb ze allemaal geprobeerd.
USB port emulation 60/64 ofzow: Diabled

• Frietsaus
  • Niet online
Daar ben ik weer,
Ik heb ff zitten klooien met de GND pinnetjes en de onderste werkt nu, maar de bovenste nog steeds niet...
Zal er nog wat mis zijn met de GND?
Alvast bedankt:)

• Palomar
  • Niet online
lijkt me dus dat er iet sniet goed is met die pinnetjes... heb je ook een schema/plaatje oid hoe die connector van die front usb van je kast eruit ziet? Of een tabelletje met de verschillende kleuren draadjes. Dan kun je die aan de hand van de connector op je moederbord die pinnetjes goed zetten..

Die van je mobo is dus zo (uit de manual):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15811/full.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 18-11-2003 18:04 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Dit zijn de kabeltjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.tech-report.com/reviews/2003q1/antec-lanboy/cables.jpg

Dit is een schematje:

Wire Color Code
COLOR: CONNECT TO:
RED --- POWER, VCC, SVCC, +5V
WHITE --- P-, DATA-, SBD-
GREEN --- P+, DATA+, SBD+
BLACK --- GROUND, GRND, GND

Ik houd zelfs een GND over :?, maar Antec, "Don't Worry about it"

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik wou ook een ground over in me antect kast, voor de rest heb ik alleen mijn onderste usb front geprobeerd en weet dus niet of bovenste bij mij wel werkt, dus misschien ook wel niet :)

• Palomar
  • Niet online
dan zou ie het zo moeten doen lijkt me:

pin: kleur:
1 rood-1
2 rood-2
3 wit-1
4 wit-2
5 groen-1
6 groen-2
7 zwart-1
8 zwart-2

Check dan ook of je de 1 en 2 niet door elkaar hebt gehaald.

Die GND hou ik ook over bij mijn mobo, maar dat maakt ws. niet uit omdat beide denk ik verbonden zijn aan dat ene draadje (en dus wel beide geaard zijn).

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:51

timovd

Voorsprong door techniek

Heb je niet zo'n stekkertje waar al die stekkertjes aan elkaar zitten?

[ Voor 6% gewijzigd door timovd op 18-11-2003 18:43 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

timow schreef op 18 november 2003 @ 18:40:
Heb je niet zo'n stekkertje waar al die stekkertjes aan elkaar zitten?
|:( dat is het nou net ...
De USB stekker aan de kant van het moederbord is niet gestandaardiseerd. Ergo. je kan dus je USB apparaten opblazen of de USB aansluiting (kortsluiting) als je het verkeerd aansluit. Bijvoorbeeld je laat stroom op je datalijnen komen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zal het allemaal ff controleren
Maare PIN9 dan? op Pin 9 hoort ook een GND... welke 1 of 2?

• Palomar
  • Niet online
op dat schemaatje van de usb op je mobo staat bij 9 'key' en het pinnetje is leeg. Lijkt me niet dat daar iets op hoeft. Bij 10 zit wel een pinnetje maar die heb je denk ik ook niet nodig (zal wel iets MSI-specifieks zijn, voor diagnostische leds oid).

Zorg iig dat je die 7 of 8 kabeltjes die uit je front usb aansluiting komen aan kunt sluiten.

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 19:36
Ik weet niet of het mag, zo'n "oud" topic omhoog schoppen, maar ik wou even vragen of het al is opgelost. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, 1 van de 2 front usb poorten werkt niet. Heb ook een antec kast (antec lanboy). Ik weet zeker dat ze goed zijn aangesloten en ik weet ook zeker dat ze op mijn moederbord (asus a7n8x deluxe) goed werken, heb namelijk de meegelerde usb connectors van het moederbord er op gehad en toen werkte ze wel, maar ja, dan heb ik geen front usb meer. Heb er nu tenminste nog 1 werkend, maar zou fijn zijn als ze allebei werken.

• Frietsaus
  • Niet online
Nee het is nooit opgelost geweest, maar inmiddels heb ik al een nieuwe PC ;)
Ik wist ook zeker dat alles goed was aangesloten, alles kwam overeen.
Maar die bovenste poort wilde maar niet werken :(
Ik zou echt niet weten wat de oplossing ervoor is, maar er zijn vast nog wel wat tweakers die er nog wat van af weten ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Frietsaus op 09-06-2004 16:43 ]

Pagina: 1