[ADSL] Alcatel modem niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 01:14
Hallo

Sinds kort kan ik mijn alcatel modem niet meer benaderen van buitenaf. Als ik het apparaat wil pingen op het IP of op de hostname die ik heb gekoppeld krijg ik niets dan een time out. De verbinding werkt echter wel gewoon prima, alleen het is puur dat alle connecties van buitenaf geweigerd worden. Ik heb expres poorten gemapt voor remote desktop & een FTP server, maar die zijn nu waardeloos geworden omdat alles wordt tegen gehouden.
Het betreft hier een van de eerste Alcatel Ethernet ISDN ADSL modems (zo'n zwart ding met 5 lampjes). Het apparaat is wel getweaked en er hangen meerdere PC's aan. Echter, dit heeft eerder altijd prima gewerkt.

Wie o wie kan mij helpen ?

Verwijderd

vogges mij moet je heel wat firewall regels weghalen wil je je alcatel van buitenaf kunnen benaderen.. dit heeft dus nooit gekunt...

ik neem aan dat je bedoelt dat je nat entries niet meer werken?
Pingen naar je modem is bij die alcatels dus standaard geblocked in de firewall van dat ding...

Maar het lukt dus ook niet om een ftp connectie te maken naar je server achter je router?

Misschien moet de modem 's reset worden...

• CyberTijn
  • Laatst online: 13-04 01:14
hmmmm vreemde zaak.....
Als ik die modem een reset geef met het knopje, is dan ook m'n tweak ongedaan gemaakt ?

• Zomb!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-03 10:34
Nee ben je niet kwijt, blijft getweaked.

[ Voor 68% gewijzigd door Zomb! op 18-11-2003 16:58 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22
er is vast ergens een optie "disable ping" zodat je niet van buitenaf gepinged kan worden.

bij xs4all kan je ook kijken op de service pagina, daar kan je de ping ook aan- en uitzetten

• Mickman
  • Laatst online: 29-03 18:11
Werkt je netwerk wel gewoon. Dit probleempje had ik laatst ook, toen mijn modem op dhcp spoofing stond. M'n pc had geen ip-adres gekregen en kan dus ook het modem niet bereiken.

Let er ook op dat het modem en je netwerkinstellingen in het zelde subnet zitten.
Pagina: 1