Toon posts:

(Win XP) Fout tijdens het laden van het besturings systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zat ik onlangs nog lekker te internetten :*), (en een beveilegings update van windows te installeren 8)7 !)

Start ik de volgende dag de computer op, geeft ie:

"Fout tijdens het laden van het bestrurings systeem"

en dan NIKS! .................... })

Even voor de goede orde, ik draai dus windows XP Home Edition en de hd is opgedeelt in twee partities, c & d.
c bevat alle systeem bestanden voor windows en d bevat wat backup spul enz.

Nu heb ik getracht om windows opnieuw op de c schijf te installeren, maar dan geeft ie aan dat ik die geheel moet formateren, waar ik dus geen zin in heb, aangezien ik dan de hele boel kwijt ben!
Ook de resque disk van de betreffende comp, geeft geen hulp, ook hij zegt dat ik de c schijf opnieuw moet formateren.
Verder heb ik getracht om danmaar mijn bestanden van de c schijf te halen. Echter lukt dit ook niet.
Heb dat geprobeerd met KNOPPIX 3.2, maar kan wel heel leuk op mijn d schijf, echter als ik de c schijf mount dan krijg ik: "mount: I could not determine the filesystem type, and none was specified" en verder niks.

Heeft nog iemand een idee? voordat ik de heleboel moet formateren en opnieuw moet installeren. _/-\o_

Ben toch wel van plan om dat z.s.m. te doen, maar wil even in iedergeval de meest noodzakelijke bestanden eraf halen.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03

samo

yo/wassup

Win2k naast je XP installeren, of je XP in een andere dir installeren en redden wat er te redden valt...
Daarna een reinstall

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
als je mount kun je met:

mount -t ntfs /dev/hda1 aangeven dan je ntfs wilt of
mount -t vfat /dev/hda1 als je fat wilt.

En als je de windows XP cd erin doet en dan naar de rescue console gaat? dan ff:

fixboot
fixmbr
en dan (ik dacht) chkdisk of iets dergelijks (moet je ff 'help' intikken). Dan loopt ie alles even na opd e partitie die je aangeeft.

dat hielp mij enorm toen ik perongeluk me ntfs c schijf naat ext2 omzette ;) Hij startte nog steeds niet op, maar ik kon door de hdd in een andere computer in te bouwen wel al me bestanden redden (wat daarvoor niet mogelijk was).

[ Voor 13% gewijzigd door Blue2k op 18-11-2003 16:50 ]

Verwijderd

Wat bij mij vaak werkt:

rebooten met windows CD, naar repairconsole, chkdisk (of chkdsk, week ik zo niet)

dan naar c:\windows\system32\config (als dan niet lukt eerst inloggen of nog eens rebooten van CD en naar reparatieconsole gaan)

Dus, cd windows\system32\config

vervolgens typt men:

copy c:\windows\repair\system .
copy c:\windows\repair\software .
copy c:\windows\repair\security .
copy c:\windows\repair\sam .
copy c:\windows\repair\default .

(vergeet die punten niet)

Dan rebooten (zonder CD), en zodra windows start op f8, en naar veilige modus.

In windows niet naar automatisch systeemherstel gaan
Dan deze computer -> c: -> extra -> mapopties -> weergave

Dan bij de volgende dingen de vinkjes weghalen:
- verbergen van systeembestanden
- eenvoudig delen van bestanden mogelijk maken
en helemaal onderaan anazetten dat je alle bestanden wil zien (ook verborgen en systeem)

Dan rechts klikken op 'system volume information'en naar delen en beveiliging.

Dan geef je jezelf volledige toegangsrechten.

Ga dan de map in, je ziet nu twee submappen staan.
In een ervan staat een hele berg submappen, in de andere maar eentje.

In de gene met de heleboel submappen de map met het hoogste nummer kopieren (rechtsklikken -> copy), dan mapje omhoog en naar de map met het ene submapje (snap je me nog?) Het kan ook zijn dat de map met het hoogste nummer niet werkt, neem dan die met het op een na hoogste nummer (kan je voor de zekerheid ook meten al doen, dat je ze allebei kopieert)

Dan rebooten, weer naar veilige modus gaan en ditmaal wel het automatisch systeemherstel doen.

Kies nu het meest recente snapshot, en als alles goed is is na nog een reboot je PC weer zoals hij was!

Liefs,

Joozd

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25
En ik verhuis 'm naar WOS omdat dit weinig met PMG te maken schijnt te hebben :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

mijn verhaal wat duidelijker uitgelegen:

http://support.microsoft.com/?kbid=307545

liefs,

Joozd
Pagina: 1