Toon posts:

onboard 5.1 soundcard compatable 5.1 speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de FAQ door gelezen en het Forum bekeken voor antwoorden maar ik kom er niet helemaal uit. ik heb een:
-Asus P4P800 mobo met een onboard 6-channel AD1985 audio CODEC

nu begreep ik dat ik een digitale aansluiting moet hebben of een anologe <afhankelijk van de speakers of die wel of geen ingebouwde codec bevatten>

Nu is mijn vraag kan ik op mijn onboard soundcard een Creative 5.1 P580 speakerset aansluiten ?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 09:58

TwoR

Gekleurde stippen

volgens mij niet maar kan het verkeerd hebben..

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan makkelijk zo'n 5.1 speakerset erop gooien, je moet alleen goede drivers hebben. je moet er alleen niet te veel kwaliteit van verwachten, in ieder geval mijn onboard sound vind ik echt k*t vette ruis enzo. ik heb n MSI KT4V met AC'97 audiochip erop. gebruik nu n Sounblaster Live 1024 Player (=4.1), en die geeft veel beter geluid.

[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 18-11-2003 16:42 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
ok maar geeft niet iedere geluidskaart een ander qualiteit? .....en btw wrom zou het gene goede qualitiet zijn met mijn huidige 2.1 set heb ik heel mooi geluid...misschien iemand die ervaring mee heeft?...of kan ik inderdaad beter een andere geluidskaart kopen en zo jah welke raden jullie mij aan ?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 17:33:
ok maar geeft niet iedere geluidskaart een ander qualiteit? .....en btw wrom zou het gene goede qualitiet zijn met mijn huidige 2.1 set heb ik heel mooi geluid...misschien iemand die ervaring mee heeft?...of kan ik inderdaad beter een andere geluidskaart kopen en zo jah welke raden jullie mij aan ?
bij mijn onboard soundcard is het zo, dat de rear output heel erg bagger klinkt (heel misvormt en hol) terwijl het bij mn soundblaster bijna even helder is als de front speakers.

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 19:03
BiG-GuY schreef op 18 november 2003 @ 20:42:
bij mijn onboard soundcard is het zo, dat de rear output heel erg bagger klinkt (heel misvormt en hol) terwijl het bij mn soundblaster bijna even helder is als de front speakers.
Bij je soundblaster zou (als je al verschil hoort) de rear speakers juist helderder moeten klinken als je fronts : zie http://kxproject.lugosoft.com/rear.php?language=en

Indien je je speakerset kan aansluiten met apparte stekkertjes voor front en rear, en je vind ook uitgangen voor deze stekkertjes op je moederbord, dan kan je je set daarmee gebruiken.
Indien je set een digitale ingang heeft, en je moederbord heeft een digitale uitgang, kan het ook.
Je moet dan alleen ff kijken naar de handleidingen van je speakerset en van je moederbord.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een p4p800 deluxe, heb m digitaal aangesloten op m'n logitech Z680 setje en dat klinkt echt wel perfect hoor :)

Analoog klinkt het trouwens ook prima op de onboard hoor, er zit niet veel ruis in. Zeker niet meer dan op m'n 'oude' sb live.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De meeste nieuwe moederborden gebruiken een bracket (metalen plaat met connectoren) of de stekkers aan de achterzijde (of beide :) )
Als je geen bracket erbij krijgt dan moet je vaak kiezen : of de 4 extra uitgangen gebruiken of maar een stereo signaal met mic/line ingangen. Softwarematig wordt dan de functie van de connectoren veranderd.

Het je een bracket erbij (betere merken leveren dat vaak gratis mee), dan heb je wel je extra speakers + mic + line-in.

Oudere borden met een stereo geluidskaart hadden meestal ook wel een digitale aansluiting (op het moederbord) zodat je toch 5.1 setjes aan kon sluiten, zij het dat je wel een setje met ingebouwde decoder moest hebben.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

ik heb een 6 kanaals ad1980 onboard op een asus P4S8X-X, ik heb de manual even gedownload en doorgelezen en volgens mij kun je gewoon een 5.1 speakerset aansluiten.
Ik heb 3 jack aansluitinen achter op mijn onboard geluidskaart volgens de manual wordt het dan:

Licht blauw: Bass/Center
Lime(lichtgroen): Front Speaker Out
Roze: Rear Speaker Out

Ik denk dat ik ook voor de creative 850 ga trouwens, als je hem al hebt hoe bevalt ie trouwens?

groet,
Drietn

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Ik snap het niet.

Hoe sluit je nu een Creative T5400 aan op een Asus P4P800 deluxe ?

De creative heeft 3 stekkertjes.

De P4P800 deluxe heeft 3 aansluitingen (line in, line out en mic in).

Het is dus onzinnig om de drie stekkers daar in te pluggen. Dus blijft de groene stekker over, die gaat dan in de groene aansluiting (line out).

Maar dan heb je stereo geluid. De rear en mid speakers doen het dan niet.
Alle soundmax drivers geinstalleerd en in BIOS staan de soundcard ingeschakeld.
Met het test programma van SoundMax (waar je afwisselend de boxen test) laat dus alleen de right en left front speakers ruisen.

Er zit geen digitale ingang op het speakersysteem (zover ik weet).

Dus wat nu ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die p4p800 deluxe heeft ook 5.1 analoog als uitgang hoor, die line out en mic in zijn dubbele stekkers :) Als je gewoon de boel als 5.1 aansluit dan vraagt de soundmax software vanzelf wat voor stekker je erin hebt geprikt. Dan zeg je dat het een 5.1 set is en het werkt prima.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Sick Nick schreef op 16 februari 2004 @ 10:11:
Die p4p800 deluxe heeft ook 5.1 analoog als uitgang hoor, die line out en mic in zijn dubbele stekkers :) Als je gewoon de boel als 5.1 aansluit dan vraagt de soundmax software vanzelf wat voor stekker je erin hebt geprikt. Dan zeg je dat het een 5.1 set is en het werkt prima.
Aha....

Dus als ik het goed begrijp hebben de drie uitgangen meerdere functies afhankelijk van wat je aansluit ?

Maar waar sluit je dan een microfoon op aan als de drie stekkers van het speakersysteem zijn aangesloten ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dan heb je een probleem, er zijn dacht ik wel wat aansluitingen voor een extra bay ofzo op het bord. Dan heb je die extra ingangen gewoon los. Pin me er niet op vast, dat weet ik niet zeker.
Pagina: 1