Toon posts:

Anti Spam software, ervaringen gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor onze organisatie ben ik op zoek naar een software pakket dat de volgende functionaliteiten heeft:

(met betrekking tot inkomende mail)
-het blokkeren van spam
-het afvangen van door virus geinfecteerde bestanden
-het blokkeren van bepaalde bestandsformaten

De huidige situatie:
Op dit moment hebben wij een bak van KPN (inet gateway, tel centrale en mail server in 1) staan die de externe mail het netwerk op stuurt.
Deze wordt via Outlook clients opgehaald.
Ook hebben we een Win2k bak staan met exchange 5.5 die de interne mail routeert.
We hebben zo'n 25 gebruikers.

Nu ben ik zelf niet thuis in deze markt dus was mijn vraag of er mensen hier zijn die goede en/of slechte ervaringen hebben met bepaalde paketten.
Graag uw gedachten en suggesties opdat ik me iets beter kan orienteren.

Een van onze ICT partners boodt ons overigens het product MailMarshal aan.
Iemand enige ervaring met dit product?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 16:15 . Reden: typ-o ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30

Verwijderd

Topicstarter
thanx
heb ik even wat leesvoer

had niet verwacht dat er een dergelijk topic zou zijn dus niet de moeite genomen om de search te raadplegen :o

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:48
De GFI software heeft als nedeel dat alle van spam verdachte mail of wordt verwijderd, of dat er een persoon tussen moet zitten die de mail handmatig sorteert. Het heeft geen autoreply functie dat een mailtje vanwege een verboden woord is geweigerd.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22

samo

yo/wassup

Dit is ook nog wel een leuk topic voor je
Professionele spamfighting tools?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 11:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kijk ook een hier: "Oplossing voor spam komt er nooit" (Computable).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
hmm...een autoreply functie zou wel enigzins wenselijk zijn ja

Verwijderd

Topicstarter
thanx
Het zal idd alleen maar erger en erger worden.
Maar helemaal niets ondernemen om ongewenste mail buiten te houden lijkt me ook een slechte zaak

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 11:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 17:23:
[...]
Het zal idd alleen maar erger en erger worden.
Dat is wel de strekking van dat artikel ja
Maar helemaal niets ondernemen om ongewenste mail buiten te houden lijkt me ook een slechte zaak
Mogelijk, maar denk ook heel goed na over de nadelen van het onterecht verwijderen van wel gewenste mail. Daar zijn al een aantal instanties heel erg mee op de koffie gekomen (waaronder het Britse parlement mbt. een wetsontwerp omtrent iets met sex >:) ik weet helaas de details niet meer :( ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Wij hebben een abonnment bij www.reject.nl. Dan hoef je niet eens software te installeren. We zijn zeker 99% van de spam kwijt en ook je virusfilter kan je weggooien op je mailserver want ze hebben in twee weken alle 54 virussen gestopt die binnenkwamen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44
Een mooi alles in 1 pakket is MDaemon. Die maakt gebruik van SpamAssassin. Een van de betere spam tools. Je krijgt keurig een rapportje bij elke spam mail waarop het is beoordeeld en geeft een score. Je kan op de server dan instellen hoe snel hij spam moet filteren en je kan hem zelfs leren door hem spam en non-spam mails te voeren.

Optioneel kan je dan nog een antivirus plugin erbij nemen gebaseerd op Kasperski antivirus.

Een goede mailserver met alles wat je maar bedenken kunt er in.

Website: www.altn.com
Pagina: 1