Toon posts:

[WinXp] Wlan maken tussen laptop en mini usb adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een edimax Wireless Lan Mini USB adapter gekocht bij de Mycom. Ik heb een laptop van de TU in eindhoven en wil graag een verbinding maken. Nou USB erin gefrot alles geinstalleerd e.d. Nu ziet het meegeleverde programma dat er laptop is die normaal gesproken met tu verbonden is en krijg ik signaal. Ik krijg echter geen toegang tot de laptop nog andersom. Moet ik nog iets aparts instellen want ik heb verder alles op de standaard instellingen laten staan ?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:17

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Iets meer info mag natuurlijk wel...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit gewerkt met WLAN dus weet niet precies wat je nodig hebt : Dat usb dingetje is van Edimax en werkt met 802.11b standaard. Mijn laptop is een centrino dus ook 802.11b

Verwijderd

Wat voor toegang krijg je niet? Welke IP-adressen heb je ze gegeven? Kun je elkaar pingen :?

Alhoewel je geen bedraad netwerk hebt, denk ik dat je deze eventjes langs moet lopen: [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] :)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:17

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Mja, maar ik bedoelde ook wat je tot nu toe precies gedaan had, en wat die standaardinstellingen precies zijn. Gebruik je nog extra programma's bijvoorbeeld.

Meer hardware dan je opnoemt heb je niet nodig. Je hebt voor je zelf een ad hoc situatie gecreëerd. Ik kan je er niet stap voor stap doorheen leiden vrees ik (misschien een andere bezoeker wel hier).

Ik kan je wel een advies geven, namelijk: kijk ook hier even:

*Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic*
-=: Het Grote Wireless Topic :=-
-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-
Wireless LAN en duidelijkheid
Wireless lan FAQ
reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest
reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep
http://home.wanadoo.nl/florisz/loox/main.htm

(Overgenomen uit de FAQ Network troubleshooting)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 18 november 2003 @ 16:34:
Mja, maar ik bedoelde ook wat je tot nu toe precies gedaan had, en wat die standaardinstellingen precies zijn. Gebruik je nog extra programma's bijvoorbeeld.
Meer hardware dan je opnoemt heb je niet nodig. Je hebt voor je zelf een ad hoc situatie gecreëerd. Ik kan je er niet stap voor stap doorheen leiden vrees ik (misschien een andere bezoeker wel hier).

Ik kan je wel een advies geven, namelijk: kijk ook hier even:

*Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic*
-=: Het Grote Wireless Topic :=-
-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-
Wireless LAN en duidelijkheid
Wireless lan FAQ
reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest
reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep
http://home.wanadoo.nl/florisz/loox/main.htm

(Overgenomen uit de FAQ Network troubleshooting)
Ik heb eerst de FAQ gelezen maar omdat ik een TU laptop heb had ik het idee dat dit een wat specifieker probleem is. Ik kan op mn laptop denk ik geen instellingen veranderen omdat ik anders niet meer op het tu netwerk kom.

Als ik kijk op mn desktop dan krijg ik bij status van draadloosnetwerk bij ip e.d. allemaal niet beschikbaar.

Op mn laptop krijg ik Automatic Private Adress 169.254.218.20.

Ik krijg wel 11 mbit signaal

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
"Op mn laptop krijg ik Automatic Private Adress 169.254.218.20."

kortom je laptop is ingesteld om een adres te krijgen van een DHCP server (dynamisch IP adres) maar er is geen server gevonden.

oplossing : IP fixed instellen en bovendien in de range van de andere pc.

good luck
Pagina: 1