de waarde van je cpu, niet normaal meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb nu hooguit 2 maanden een thunderbird 800 Mhz.
Ik denk, ik zal hem eens teab te koop zetten. En wat zie ik?
Er wordt niet hoger dan 250 gulden op geboden :(
Het is toch niet normaal meer. 50% daling in prijs in 2 maanden tijd!!
Wat vinden jullie hier nou van? Is 250 piek echt een aannemelijk bod op zo'n tbird 800 die stabiel loopt op 950 mhz???

Verwijderd

Haal je deze snelheid zonder extra koeling?
Zo ja, wat zijn je instellingen? Wil namelijk ook een poging gaan wagen om mijn TB800 naar 900 te klokken..
BVD
daBenMen

• Rene59
1,85 volt + joekel van een alpha koeler met helicopter fan :P

maar ff on-topic plz :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
250 is zelf al veel in dat geval denk ik ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Dat heet vooruitgang. Moet je ook maar gewoon geen TB800 gaan kopen maar gewoon een Duron 600 net zoals ik, is maar een paar tientjes in waarde achteruit gegaan :)

Nieuw kost ie 450 piek nu, dus 250 piek is een mooie prijs...(waarom wil je er in godsnaam vanaf?)

• Rene59
ik wil er niet vanaf, ik keek alleen maar wat men zou bieden. gewoon nieuwsgierig.
en ik moet zeggen, het resultaat is een teleurstelling, ik had toch wel op minstens 375 piek gerekend.

en waarom een thunderbird? tja, ik heb ook altijd een P3 gehad en geen celeron...
(en een dx in plaats van sx :P)

Verwijderd

Je moet zoiets ook niet op T.net gaan verkopen :)

Hier lopen alleen maar lui die liever een duron 600 kopen en die overklokken naar 800 (of meer).

Gooi het eens op iBazar oid, dan brengtie vast meer op!

Verwijderd

Nahja P3 vs Celeron is natuurlijk een ander plaatje dan TB vs Duron (de eerste verschilt wel aanzienlijk, de tweede iets minder).

Maar als je waardevastheid wilt hebben dan is het natuurlijk eenvoudig: Koop niet de duurdere cpu. Een nieuwe duron 800 kost 329 piek, en die is een procentje of 10 langzamer dan een onoverclockte TB800, dus 375 piek voor een tweedehands TB800 zul je niet vangen, helaas pindakaas

• Rene59
wat is het exacte verschil tussen een duron en een tbird dan?
en merk ik dat in win32 en games?

het gaat me er ook om dat ik voor 650 piek een tbird 1.1 kan krijgen.
en een duron 800 haalt dat toch niet 100% zeker met goede koeling?

Verwijderd

Een Duron is snel maar een Athlon raced (lastig woord) er nog wel een paar versnellingen harder over dus voor de echte power zit je echt wel goed met een TB.

Verwijderd

Het is tweedehands, meeste mensen vertrouwen het niet als iemand zij Thunderbird 800 nu al wil verkopen, dan denken ze dat er iets mis mee is.

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 15:53 schreef Rene59 het volgende:
1)wat is het exacte verschil tussen een duron en een tbird dan?
en merk ik dat in win32 en games?

2)het gaat me er ook om dat ik voor 650 piek een tbird 1.1 kan krijgen.
en een duron 800 haalt dat toch niet 100% zeker met goede koeling?
1: verschil? één woord: Cache! De Duron heeft maar 64K cache en de TBird 128. (En ja: dat maakt veel verschil in prijs!)
Lees ook het allerinteressantst artikeltje van vandaag op tweakers.net (oorspronkelijke artikel: www.tweaktown.com/articles/amd_overclocking/index.shtml
Je merkt het misschien een ietsiepietsie in (3D-)games, maar daarvoor is de videokaart veel belangrijker.
Win32? No way!
2: ik heb mijn Duron 800 nu al een week non-stop stabiel op 1050Mhz met een langzame HD en een waardeloze koeler! (FOP38 moet nog binnen komen)

Zodra de artic&koeler binnen zijn, verwacht ik 1,2 te halen! :7
(vanvond ga ik mijn (snelle-)IBM HD's erin schroeven; in RAID natuurlijk)

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 21:18
uhr correctie!
t-bird heeft 256kb 2nd level cache!

ik begon even te twijfelen maar cpu-id maakte er een eind aan ;)

Greetz
Roger

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 15:44

EMP

Krulloos!

Als je waardevast wilt, moet je een huis kopen, geen computer(spullen).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

rene kun je het niet hebben dat mijn p3 650@1034 loopt *D

• Palomar
  • Niet online
ik vind het ook belachelijk.. koop ik een paar jaar geleden een P233 voor 800 piek levert ie nu nog geen 100 op :( :+

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 20:24 schreef Roger Beurskens het volgende:
uhr correctie!
t-bird heeft 256kb 2nd level cache!
Oooops! Ur right!

• TD-er
  • Laatst online: 28-08 16:22
Moet je eens kijken wat 'ie as. maandag waard is ;) (of wat je dan moet bijleggen voor een 1 G :P
.... ik zeg verder nix >:)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 07 december 2000 23:00 schreef rick_h het volgende:
ik vind het ook belachelijk.. koop ik een paar jaar geleden een P233 voor 800 piek levert ie nu nog geen 100 op :( :+
Tsjonge.. niet zeuren.. M'n pa heeft vroeger een XT gekocht voor f7000,-. Tegenwoordig leveren de Dozen waar ie in zat nog meer op!!!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

JOH

• Palomar
  • Niet online
:D

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Over 75 jaar praat je wel anders (moet je je systeem nu vast conserveren)

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Zet hem op ibazar, die mensen weten echt niet wat ze met hun geld moeten doen of zijn gigantisch slecht op de hoogte van hardware.

-Ik heb er 128mb + 64mb 100mhz no-name verkocht toen de geheugen prijzen op hun laagst waren voor 375,- :)
Bij pricewatch was het nieuw zelfs goedkoper!
-Vorige maand mijn p3-500 met heel fout msi mobo en 48* lit-on verkocht voor 690,-
-Vriend van me heeft een seagate 6,3gyg voor 275 verkocht gisteren. Zijn begin prijs was 100piek en zijn minimale prijs was 150. Ja als die gekken daar 275,- voor gven moeten ze zelf weten.

Ik zou zeggen, plant je proc daar neer en om 15 voor twaalf komen komen er ineens 4 overbiedingen. Levert echt veel op dan hoor.
Tip: Plaats je add op 0.00 uur snachts, je advertentie komt dan een dag helemaal bovenaan te staan op de eerste pagina, en laten de mensen daar nou toevallig vooral op bieden. Het werkt is echt.

Oh en voor de flamers: Die mensen bieden zelf hoor. En anders ben je dief van je eigen zakken.

• Helsie
  • Niet online
aginor, kun je mij een mailtje sturen? Ik wil wat vragen waar ik verder niet het forum mee lastig wil vallen...

Verwijderd

Tja, de prijzen dalen hard hè. De techniek gaat ook hard.
Maar dat is niets nieuws hoor, daar had ik al last van toen ik m'n PII-450 voor FL 1299,- kocht.

Enuh, Rene59 je moet niet zo zeuren. Je wil niet weten wat ik 3 maanden geleden voor mijn 1Ghz Tbird heb betaald. :(

Je moet die proc. gewoon houden. Laat hem lekker grazen }:O

Verwijderd

Ben nu best tevree met mijn T-bird 850 @ 1000 MHz. Wat is trouwens het verschil met de athlon classic?
Pagina: 1