Ik krijg op een server [Linux/Sendmail/PHP] mail binnen die ik op een ander moment aan een aantal gebruikers wil aanbieden via een webapplicatie. De gebruikers hebben allemaal Windows met Outlook (XP of 2003). Het standaard mail formaat is .msg. Helaas is dat niet echt een standaard formaat (als in: obvious hoe het in elkaar zit).
Toch zou ik graag een file willen schrijven die de gebruikers met 1 keer dubbelklikken in Outlook kunnen openen, zoals dat met .msg het geval is.
In outlook express kan dat door een .eml file te schrijven. Hier kan gewoon letterlijk de ruwe data in die ik van sendmail krijg. Outlook kan helaas geen .eml lezen.
Als .txt erin is geen oplossing, omdat er attachments aan kunnen zitten en ik de headers erin wil houden.
Iemand een oplossing? Iemand enig id hoe het .msg formaat werkt?
Toch zou ik graag een file willen schrijven die de gebruikers met 1 keer dubbelklikken in Outlook kunnen openen, zoals dat met .msg het geval is.
In outlook express kan dat door een .eml file te schrijven. Hier kan gewoon letterlijk de ruwe data in die ik van sendmail krijg. Outlook kan helaas geen .eml lezen.
Als .txt erin is geen oplossing, omdat er attachments aan kunnen zitten en ik de headers erin wil houden.
Iemand een oplossing? Iemand enig id hoe het .msg formaat werkt?
[ Voor 4% gewijzigd door Burat op 18-11-2003 15:27 ]
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP