[Word XP] Plakken zonder opmaak

Pagina: 1
Acties:

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
Ik loop al enige tijd tegen het probleem aan dat bij het plakken in Word, het programma de opmaak heeft meekopiëerd die de tekst had in het bronbestand. Veel mensen zullen dit handig vinden, maar ik wil eigenlijk altijd deze tekst als "platte tekst", zonder opmaak dus, plakken.

Je kan plakken speciaal kiezen in het menu bewerken om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb hiervoor ookal een knop gemaakt in mijn werkbalk. Toch kost dit extra handelingen, bovendien moet ik daarna in het venstertje kiezen hoe ik de tekst wil plakken.
Ik dacht dit te automatiseren met de macrofunctie in Word. Dit werk echter niet zoals het zou moeten. het probleem is hierbij dat Word opneemt wat ik aanklik, maar daarbij volgens mij niet kijkt naar welke opmaak ik wel, maar naar de plaats waar ik klik. Als je vanuit verschillende programma's kopiëerd en plakken kiest, dan verschilt de positie van niet-opgemaakte tekst en dit werkt dus niet.

Verder zou ik eigelijk gewoon met <ctrl+v> platte tekst willen plakken, dat gaat het allersnelste en je hebt je muis niet nodig.
Ik heb gezocht via google, MS KB en met de search, maar kan niets relevants vinden.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen :?

edit:
Ik heb de automatische opmaak van Word al uitstaan en slim knippen en plakken ook.
Deze zijn beide niet van invloed op mijn probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door breinonline op 18-11-2003 15:45 . Reden: Speciaal voor BtM909 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 23:17

Goku33

Ownage!

je kan ook gewoon plakken, dan ctrl+a, dan bewerken -> wissen -> opmaak
misschien kan je daar een makro van maken...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk volgende keer beter :>

TOOLS | OPTIONS... | Tabblad Edit | Button Settings | Smart Style Behaviour uitvinken

:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 18:17
anders plakken speciaal

if broken it is, fix it you should

• breinonline

breinonline

Topicstarter
BtM909 schreef op 18 november 2003 @ 15:25:
Kijk volgende keer beter :>

TOOLS | OPTIONS... | Tabblad Edit | Button Settings | Smart Style Behaviour uitvinken

:)
Probeer de volgende keer beter :+
Dat staat allang uit. Dat voorkomt alleen dat Word nog meer gaat rommelen aan de opmaak met spaties invoegen waar Word denkt dat dat moet e.d.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 16:46
Goku333 schreef op 18 november 2003 @ 15:21:
je kan ook gewoon plakken, dan ctrl+a, dan bewerken -> wissen -> opmaak
misschien kan je daar een makro van maken...
Maar als je dan in een bestaande tekst, bv. een formulier ofzo, wat wil plakken dan gaat dat niet werken lijkt me ?

Ben zelf ook wel benieuwd of hier wat makkelijks op te bedenken is.

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Als ik plak, krijg ik zo'n 'paste options' icoontje waaruit ik 'keep text only' kan selecteren. Ik heb overigens word 2003, ik weet niet of dit er pas in deze versie bij is gekomen.

Working @ http://www.tricode.nl

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Beowulf27 schreef op 18 november 2003 @ 15:32:
Als ik plak, krijg ik zo'n 'paste options' icoontje waaruit ik 'keep text only' kan selecteren. Ik heb overigens word 2003, ik weet niet of dit er pas in deze versie bij is gekomen.
Zit in versie XP ook al. Dan moet ik echter weer met de muis aan de slag en bovendien vind ik het een irritant ding. Het leidt de aandacht af van de tekst met dat geknipper...

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 00:03

NBK

Weercam-Avatar

ik doe altijd eerst even plakken in notepad en dan weer opnieuw kopieeren, maar dat is ook niet echt een oplossing :/

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

breinonline schreef op 18 november 2003 @ 15:27:
[...]
Probeer de volgende keer beter :+
Dat staat allang uit. Dat voorkomt alleen dat Word nog meer gaat rommelen aan de opmaak met spaties invoegen waar Word denkt dat dat moet e.d.
Waar staat dat dan in je openingspost? B)

Anyhoe: bij mij werkte het wel, maar ik had al on-opgemaakte tekst :P.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik weet niet precies hoe je macro is geworden, maar als ik een macro opneem waarbij ik dat 'irritante paste options' ding gebruik, komt er dit uit:

Selection.PasteAndFormat (wdFormatPlainText)

Heb je dit al geprobeerd in je macro?

Working @ http://www.tricode.nl

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En gewoon plakken en dan alles selecteren en opmaak > text only of plain tekst o.i.d. vind je teveel moeite :?

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Beowulf27 schreef op 18 november 2003 @ 15:46:
Ik weet niet precies hoe je macro is geworden, maar als ik een macro opneem waarbij ik dat 'irritante paste options' ding gebruik, komt er dit uit:

Heb je dit al geprobeerd in je macro?
Bij mij stond er Selection.PasteAndFormat (wdPasteText). Ik heb het macro aangepast en nu werkt het wel. Ik heb net de sneltoetsencombinatie <ctrl+shft+v> eraan gehangen en dat werkt goed. Bedankt!
(Het is nog net niet met <ctrl+v>, maar hier kan ik het wel mee doen.)
Viper_74 schreef op 18 november 2003 @ 15:54:
En gewoon plakken en dan alles selecteren en opmaak > text only of plain tekst o.i.d. vind je teveel moeite :?
Ja :) Bovendien werkt dat op de hele tekst, en ik werk natuurlijk niet alleen in plain tekst, maar ik wil zelf de opmaak ingeven op het moment dat ik dat wil en niet meteen bij het plakken.

[ Voor 67% gewijzigd door breinonline op 18-11-2003 16:00 . Reden: Toevoeging nieuwe quote ]

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Dit werkt in Word97, ik weet niet of het ook in Word XP werkt:
Zet ergens in een willekeurige module in Normal.dot je code in een Sub die EditPaste heet.
code:
1
2
3
Sub EditPaste()
End Sub
Dit is een niet-gedocumenteerde override voor de standaard plakactie.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1