Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Simlock: prepaid of abbo gerelateerd?

Pagina: 1
Acties:

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo!

Ik ben mn telefoon vorige week verloren en ik moet nu dus een nieuwe. Ik heb een T-Mobile 150 abbo... Bij de kruidvat hebbe ze een siemens telefoon voor 49.95 (Siemens a55) alleen die heeft dus een simlock voor t-mobile. Ik heb namelijk nogal wienig geld op dit moment en ik wil wel bellen :)

Nu is mijn vraag:
Is die simlock ook zo dat er alleen prepaid op kan? Of kan ik gewoon dat ding kopen en mijn abbo simkaart erin stoppen?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Er zijn verschillende soorten locks. Zo is er de 'echte' SIM lock, die inhoudt dat je slechts één bepaalde, meegeleverde SIM in je telefoon kunt stoppen. Eenzelfde soort product van dezelfde provider kun je in dat geval niet in je telefoon stoppen. Ook is er de offer-lock. Dit houdt in dat je dan ook andere prepaid SIM's van dezelfde provider in je telefoon kunt stoppen. Daarnaast heb je nog de providerlock, waardoor je alleen SIM's van dezelfde provider in je telefoon kunt stoppen. Dat laatste is dus wat jij moet hebben. Neem dus even contact op met de service van T-Mobile en vraag ze welk soort lock er op zit :)

Overigens, volgens mij kan T-mobile je onder voorwaarden een vervangende telefoon aanbieden wanneer je je telefoon bent verloren. iig, Zoiets heb ik hier wel eens langs zien komen ;) Vraag ook daar even naar.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• frankjanse
mooizo, ik ga ze nu bellen :)
de aanbiedingen die ze doen zijn niet al te best: een gratis 3410 bij 1jarige verlenging bijvoorbeeld...

Verwijderd

Je kan gewoon je Abbo kaartje in een t-mobile prepaid tel stoppen.

• frankjanse
ik heb t-mobile gebeld. ze zeggen dat het niet kan, omdat de telefoon behalve een sim lock ook een zogenaamd "product lock" zou hebben. Daardoor kan je er alleen met prepaid simkaarten in...

maar jij zegt dat het wel werkt? weet je dat zeker?

Resumerend: daarna kreeg ik weer allerlei aanbiedingen te horen bij 2jarige contractverlenging, maar dat zie ik allemaal totaal niet zitten aangezien ik 190 E cashback wil hebben bij 1jarige verlenging, en dan haal ik zelf wel ergens een telefoon vandaan.

Ik vind de siemens C60 en C62 ook wel mooi, weet eimand of die al ergens te krijgen zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door frankjanse op 18-11-2003 17:11 ]

Verwijderd

Gewoon ff vragen of je het uit mag proberen. Doen ze heus wel als je de telefoon wil kopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 17:13 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
frankjanse schreef op 18 november 2003 @ 17:08:
Ik vind de siemens C60 en C62 ook wel mooi, weet eimand of die al ergens te krijgen zijn?
Dit is een citaat van [winkel met laagste prijs voor c62 in pricewatch] en het gaat over de C62:

Geachte heer,
Van dit toestel is helaas niet exact bekend wanneer deze zal worden geintroduceerd op de nederlandse markt.
Kan ook pas de laatste week van november zijn.
U kunt hem altijd op onze site bestellen , mocht het toestel dan op de markt komen hebben wij hem ook spoedig (en u ook natuurlijk) Mocht het toch te lang duren kunt u hem altijd kosteloos annuleren)

Met vriendelijke groet,
[wederon, zoek in pricewatch en gij zult vinden >:)]

offtopic:
Mag je wel op deze manier naar een winkel verwijzen? ik zeg geen naam, dus imho mag het ...

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 08:06
Twee weken geleden heb ik voor m'n vriendin een nieuw prepaid-telefoontje van o2/telfort gehaald. Met simkaart van haar abbonement van o2 werkte het toestel gewoon.
Weet niet of dat ook voor andere providers op gaat.
Ze zullen iedergeval het niet echt openlijk toegeven.
(ze zullen wel gek zijn om dat te doen)
Wel heb ik laatst ook gehoord, dat niet altijd dezelfde telefoons bij de abbo's worden geleverd. Eigenlijk hoort er dan een simlock op bepaalde toestellen te zitten, maar dan staat op de doos toch dat het toestel simlockvrij is.
Misschien dat je er wat aan hebt.

• frankjanse
bedankt, ik denk ook dat ook al zou het werken ze het dan alsnog niet zouden toegeven bij t-mobile. ik ga morgen wel ff vragen of ik het mag proberen...

Als het blijkt te werken dan vindt ik het trouwens wel een beetje oplichterij dat die t-mobile telefoonjuffrouw stellig beweert dat dat sowieso absoluut niet werkt :| Ik begrijp wel dat het iets is wat ze liever niet hebben maar als ze erover liegen dat zou wel naar zijn.. Naja: eerst maar eens afwachten :)

• frankjanse
Ik heb het inmiddels geprobeerd en het blijtk gewoon prima te werken! Bereik is goed, ik kan bellen :)
ik heb m nog niet gekocht maar ik zit er nu toch wel aan te denken, het is echt een cheap ding!

trouwes wel belachelijk dat t-mobile zn eigen klanten (ik betaal toch al een jaar 22,50 per maand) loopt voor te liegen. Dat gaat echt nergens over.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 17:16
frankjanse schreef op 21 november 2003 @ 20:18:
Ik heb het inmiddels geprobeerd en het blijtk gewoon prima te werken! Bereik is goed, ik kan bellen :)
Dan werkt het dus 100% :)
Het werkt nl of helemaal niet: krijg je bij aanzetten meldingen als "ongeldige kaart" of "plaats kaart"

Of het werkt dus gewoon zoals in jouw geval, en idd, meestal zijn de simlocks alleen op netwerk gebaseerd, op soort abbo of telefoon heeft je provider zelf nl ook niet veel aan.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1