IIS6 Passive FTP IP fout

Pagina: 1
Acties:

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Hoi,

Ik heb windows 2003, met IIS 6 met de ftp server erop.
Het probleem is dat op moment hij naar passive ftp gaat (vanaf buiten) dat het goed fout gaat.

Ik zit achter een nat router (linksys web11s4).

Ik heb de pasv poorten al gelimiteerd en ingesteld en dit gaat goed.
Alleen iis6 geeft als ip, waarnaartoe geconnect moet worden, het verkeerde ip mee. Deze geeft het lokale ip mee.

Als voorbeeld van ftp log:
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (192,168,25,2,78,37).
Opening data connection IP: 192,168,25,2,78,37 PORT: 20005.

De poort is goed (range 20000-21000) elke ook geforward zijn maar het ip is het lokale ip. En als je van buiten komt gaat dit niet goed.

Iemand een idee hoe je dit kan veranderen? Google, GOT en Microsoft heb ik nix kunnen vinden....

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05
Ik zit in dezelfde situatie als jij, alleen ik gebruik Proftpd onder linux als ftp server. In de config daarvan heb ik een regel "MasqueradeAddress" toegevoegd waardoor hij de clients het internet adres stuurt.

Ik weet niet hoe de configuratie van IIS eruit ziet, maar misschien moet je in deze richting zoeken :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

als je het niet in je server kan instelling (ik kan het niet vinden in IIS6, ook niet in de metabase) dan zou eigenlijk je natte router dit moeten opvangen.

In linux heb je daar de ip_nat_ftp module voor; hoe het zit met die hardware routertjes weet ik niet...

Ik frut, dus ik epibreer