Vervanger windows verkenner als standaard zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Hoe kan ik dus een alternatieve verkenner (Turbo Navigator meerbepaald) als standaard zetten ipv windows verkenner?

Korte vraag, maar ik vind niet meteen een nette oplossing.
Dank bij voorbaat :)

Verwijderd

Als je bedoeld dat je een andere shell wilt gaan draaien moet je deze register sleutel aanpassen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell

Dit is een string waar default "explorer.exe" in staat. Als je dit vervangt door cmd.exe bijvoorbeeld. krijg je na het inloggen alleen een command-windowtje te zien.

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
ik bedoel geen andere shell, ik bedoel enkel de windows verkenner vervangen door een andere tool. (bvb Windows Commander , powerdesk 5 of turbo navigator)

Verwijderd

Dan installeer je toch gewoon zo'n ding en zet je een shortcut op je desktop

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Of wil je 'm direct onder je "windows toets + E" koppelen?

Working @ http://www.tricode.nl

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 22:51
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 15:33:
Dan installeer je toch gewoon zo'n ding en zet je een shortcut op je desktop
Dan heb je hem natuurlijk nog niet helemaal standaard.

Ik weet niet in hoeverre deze progjes de explorer vervangen, anders kun je de explorer executable misschien vervangen met deze. (Denk het eigenlijk niet)
Je kunt iig in het register eens zoeken naar sleutels die bepalen dat de explorer gebruikt noet worden voor het browsen in mappen en die wijzigen in jou progje.

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
het aanpassen in het register heeft geen effect en ook de explorer.exe vervangen door een snelkoppeling naar de andere exe lost niets op.

Telkens als ik bvb op een map klik op mijn bureaublad, dan blijft de verkenner openspringen en niet turbo navigator. Heel jammer :'(

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57

chromeeh

the Gnome

Mac_Cain13 schreef op 18 november 2003 @ 15:41:
[...]

Dan heb je hem natuurlijk nog niet helemaal standaard.

Ik weet niet in hoeverre deze progjes de explorer vervangen, anders kun je de explorer executable misschien vervangen met deze. (Denk het eigenlijk niet)
Je kunt iig in het register eens zoeken naar sleutels die bepalen dat de explorer gebruikt noet worden voor het browsen in mappen en die wijzigen in jou progje.
De shell van windows = explorer.exe (+ een gigantische lading aan dll's ;))
Als je een ander programma kiest (die dus explorer zijn vervangen, dan staart je windows na het inloggen op in de door jou gekozen applicatie, maar je hebt dan helemaal geen start balk enz.
Dit kan in bijv. internet cafe's practisch zijn, maar denk voor thuis niet.
De simpelste oplossing voor jou is denk ik gewoon een snelkoppeling maken en je net te veel proberen te ergeren aan dat tie dan alsnog verkenner (= explorer.exe) opstart....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07

breinonline

Are you afraid to be known?

En als je het doet via Deze computer > Extra > mapopties > bestandstypen > Bestandsmap > geavanceerd. Als je nu bij nieuw: open oid zet en bij toepassing die voor de actie wordt gestart: Turbo Navigator.exe?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Dextro schreef op 18 november 2003 @ 16:19:
het aanpassen in het register heeft geen effect en ook de explorer.exe vervangen door een snelkoppeling naar de andere exe lost niets op.

Telkens als ik bvb op een map klik op mijn bureaublad, dan blijft de verkenner openspringen en niet turbo navigator. Heel jammer :'(
just curious hoor, maar: wat is daar eigenlijk zo jammer aan?? :?
Wat doet deze tool dan allemaal wat Explorer niet kan.......????

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
breinonline schreef op 18 november 2003 @ 16:24:
En als je het doet via Deze computer > Extra > mapopties > bestandstypen > Bestandsmap > geavanceerd. Als je nu bij nieuw: open oid zet en bij toepassing die voor de actie wordt gestart: Turbo Navigator.exe?
In die geavanceerd vind ik geen nieuw: open terug en ook geen toepassing die voor de actie wordt gestart: Turbo Navigator.exe. Khad daar trouwens ook al gekeken, maar vond er niet meteen een oplossing. Toch bedankt.
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 16:24:
[...]

just curious hoor, maar: wat is daar eigenlijk zo jammer aan?? :?
Wat doet deze tool dan allemaal wat Explorer niet kan.......????
Je moet es 10000 mp3's in een map steken, dan allemaal selecteren en dan rechtsklikken en eigenschappen.
Ofwel crasht de verkenner ofwel is ie 10 minuten bezig met alle gegevens bij elkaar te rapen. Dit is dus maar een klein voorbeeldje. :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07

breinonline

Are you afraid to be known?

Dextro schreef op 18 november 2003 @ 16:40:
[...]
In die geavanceerd vind ik geen nieuw: open terug en ook geen toepassing die voor de actie wordt gestart: Turbo Navigator.exe. Khad daar trouwens ook al gekeken, maar vond er niet meteen een oplossing. Toch bedankt.
Klik op de knop geavanceerd en dan op de knop nieuw. Voer in het vak actie de tekst Open in TN in en in het vak toepassing die voor de actie wordt gestart zet je de .exe van turbo navigator neer, eventueel met opties. Vervolgens klik je op ok. Selecteer je optie en druk op de knop standaard. Om problemen te voorkomen zou je het ook eerst kunnen proberen. Klik niet op standaard maar gewoon op okee. Ga in de explorer naar een map en rechtsklik erop, nu moet als het goed is jou optie open in TN ertussenstaan. Als dat werkt kan je dit ook voor standaard zetten.

Hoop dat ik het zo wat verduidelijkt heb.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
breinonline schreef op 18 november 2003 @ 16:51:
[...]

Klik op de knop geavanceerd en dan op de knop nieuw. Voer in het vak actie de tekst Open in TN in en in het vak toepassing die voor de actie wordt gestart zet je de .exe van turbo navigator neer, eventueel met opties. Vervolgens klik je op ok. Selecteer je optie en druk op de knop standaard. Om problemen te voorkomen zou je het ook eerst kunnen proberen. Klik niet op standaard maar gewoon op okee. Ga in de explorer naar een map en rechtsklik erop, nu moet als het goed is jou optie open in TN ertussenstaan. Als dat werkt kan je dit ook voor standaard zetten.

Damn, stom dat ik nog nie zo gedacht heb. 8)7
Dit werkt idd perfect. ontzettend bedankt alvast _/-\o_

• Mac_Cain13
  • Laatst online: 14-03 22:51
breinonline schreef op 18 november 2003 @ 16:51:
[...]

Zoiets word toch ook gedaan via het register?
Je zou dan dus ook daar een wijziging moeten kunnen maken, al is dit natuurlijk makkelijker :)
chromeeh schreef op 18 november 2003 @ 16:24:
[...]

De shell van windows = explorer.exe (+ een gigantische lading aan dll's ;))
Als je een ander programma kiest (die dus explorer zijn vervangen, dan staart je windows na het inloggen op in de door jou gekozen applicatie, maar je hebt dan helemaal geen start balk enz.
[...]
offtopic:
Dat vind ik nou een van de grote nadelen van windows. 1 bestand heeft zoveel functies dat je het niet ff kan vervangen door een andere progje dat je liever zou gebruiken en als dat ene progje ermee ophoud vallen er meteen wel heel veel functies uit.

[ Voor 41% gewijzigd door Mac_Cain13 op 19-11-2003 09:58 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dextro schreef op dinsdag 18 november 2003 @ 17:16:
[...]

Damn, stom dat ik nog nie zo gedacht heb. 8)7
Dit werkt idd perfect. ontzettend bedankt alvast _/-\o_
Okee, allereerst excuus voor de topickick van 2 jaar, maar mijn vraag kan best in deze thread ipv een nieuwe thread aan te maken.

Ik heb net ook weer Total Commander gedownload, en wil ook dat dit programma standaard mijn mappen opent die ik bijvoorbeeld op mijn bureaublad heb gezet, in plaats van Windows Explorer.

Bovengenoemde oplossing werkt maar ten dele: Total Commander wordt wel opgestart, maar springt *niet* automatisch naar de map waar ik net op dubbeklikt heb.

Wie weet een betere oplossing?

Alors.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-03 11:50

r0b

Stereotomy schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:12:
[...]

Okee, allereerst excuus voor de topickick van 2 jaar, maar mijn vraag kan best in deze thread ipv een nieuwe thread aan te maken.

Ik heb net ook weer Total Commander gedownload, en wil ook dat dit programma standaard mijn mappen opent die ik bijvoorbeeld op mijn bureaublad heb gezet, in plaats van Windows Explorer.

Bovengenoemde oplossing werkt maar ten dele: Total Commander wordt wel opgestart, maar springt *niet* automatisch naar de map waar ik net op dubbeklikt heb.

Wie weet een betere oplossing?
Hm, dan zou het een Windows beschikbare "variable" moeten zijn die je als parameter moet kunnen openen in TC.

Een C:\TC\tc.exe file=%windir% die C:\Windows opent, zo'n idee.
(En dus C:\TC\tc.exe file=%currentfile%, maar ik weet dus niet van het bestaan van zoiets af.)

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 09-05-2005 00:18 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 16:08

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

r0b schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:18:
[...]

Hm, dan zou het een Windows beschikbare "variable" moeten zijn die je als parameter moet kunnen openen in TC.

Een C:\TC\tc.exe file=%windir% die C:\Windows opent, zo'n idee.
(En dus C:\TC\tc.exe file=%currentfile%, maar ik weet dus niet van het bestaan van zoiets af.)
Je moet dan een parameter meegeven aan je totalcommander.
Bijvoorbeeld: c:\tc\tc.exe "%1".
Let erop dat je om de %1 de dubbele quote (") zet, anders accepteerd hij geen spaties in je bestandsnamen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

nhimf schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:31:
[...]

Je moet dan een parameter meegeven aan je totalcommander.
Bijvoorbeeld: c:\tc\tc.exe "%1".
Let erop dat je om de %1 de dubbele quote (") zet, anders accepteerd hij geen spaties in je bestandsnamen.
BINGO! _/-\o_

Jij roeleert. Bedankt. :+

Alors.

Pagina: 1