Toon posts:

[Win XP] UI-instellingen exporten naar .reg register sleutel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik win xp redelijk vaak re-install om verschillende duistere redenen
moet ik elke keer dus alles (lees winamp,winrar office etc) opnieuw installeren,
dit vind ik nog niet zo erg maar ik moet elke keer die Standaard noob winxp GUI veranderen ( zwarte background,win klassiek thema, taalbalk weg, quicklaunch aan en nog een paar van zulke dingetjes)

nou word dit wel een beetje irritant elke keer te doen dus mijn vraag is of er ook een programma is (of gewoon een regkey) waarmee ik die instellingen als register sleutel kan opslaan waardoor door simple dubbleklik alles goed heb?

en ook zou ik graag mijn modem inbelinstellingen willen exporteren naar een key zodat ik niet elke keer weer opnieuw die ^@#$ wizzards door moet lopen..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Download iets als regmon van www.sysinternals.com, stel de zaken in die jij wilt instellen en analyseer waar in het register de door jouw gewijzigde instellingen worden opgeslagen. Exporteer deze en voeg de .reg bestanden samen.

Of gebruik Files & Settings Transfer Wizard, al weet ik niet precies wat er dan getransferred zal worden (DUN entry weet ik niet) dus dat zul je zelf moeten uitzoeken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
zijn de inbelgegevens (tel,pass,un) niet gewoon in het register opgeslagen?
of is dit beveiligd (encrypted ofzo)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je dusdanig vaak je OS herinstalleert, dat je UI settings wil automatiseren, moet je je afvragen ofdat je niet een kwaaltje aan het oplossen bent, en niet het daadwerkelijke probleem.

Los daarvan - zijn dit soort dingen idd wel te automatiseren alleen moet je dan iets specifiekers zijn in wat je precies wilt - noem eeens specifieke dingen op, en kijk ook eens wat je zelf al gevonden hebt.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je systeem helemaal naar wens is ingericht:

Open regedit (start > run > regedit).
Klik met je rechter muisknop op HKEY_CURRENT_USER en kies Export.
Sla het geexporteerde .reg bestandje op een veilige plaatst op.

Als je je computer weer opnieuw moet installeren dan hoef je alleen maar op het .reg bestandje te dubbelklikken om al je oude instellingen te restoren.

Edit: De Wizard instellingen vind je onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Account Manager.

[ Voor 14% gewijzigd door warp op 18-11-2003 20:25 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:55:
of is dit beveiligd (encrypted ofzo)
Alles daarvan behalve password is te exporteren. In 98 kon je al je .DUN settings naar een flop pleuren, terug zetten en pass intikken > gaan.
Zelfs al had je een ander systeem en een ander modem, die kon je daarna simpel aanpassen.

Voor je dial up passwords zal waarschijnlijk ook wel ergens een tooltje zijn te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2003 02:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:55:
Wees eens een tweaker, installeer regmon en test het; m.a.w. maak een DUN entry aan en kijk waar er wijzigingen weggeschreven worden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar als je met regmon alleen al het OK klikken bij het inbellen monitored dan krijg ik al zo`n 5000 sleutels die geopent worden gelezen en gesloten worden...das wel erg gekkenwerk..

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 15:05
Als je nu je XP opnieuw installeert. Geen drivers erop zet, maar wel je instellingen goed zet en daarna een Ghost Image ervan maakt? Hoef je ook niet meer die installatieprocedure door.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:45:
Sorry hoor, maar als je met regmon alleen al het OK klikken bij het inbellen monitored dan krijg ik al zo`n 5000 sleutels die geopent worden gelezen en gesloten worden...das wel erg gekkenwerk..
Filter op alleen succesvolle schrijfacties en het wordt een stuk minder :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1