Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Revoltec CCFL

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb vandaag mijn CCFL binnegekregen.
Maar er zit geen handleiding bij ik weet hoe ik hem op mijn voeding moet aansluiten. Maar er zit ook een knopje op een plaatje bij die je achterin je kast kan doen ( aan en uit schakelaar ) daar zitten 2 ijzeren aansluiten op en bij die molex en de inverter zitten ook 2 aansluitingen die daarop kunnen maar welke moet nou op welke ?

Alvast bedankt ( ik heb search gedaan naar half uur niks kunnen vinden wat me vraag kon oplossen )

En begin aub niet over volts te lullen gewoon welke kleur draad op welke plek, de draadjes zijn dit zo n rood draadje waar ijzerdingetje aan zit komt direct uit de inverter. Andere komt uit de molex bij een geel draadje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 14:28 ]

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Zwart op zwart en rood op geel. Dat bedoel je denk ik? Als je wat anders bedoelt raad ik je aan wat netter nederlands te gebruiken in je zinnen. Dat maakt het vaak leesbaar.

Trouwens, hier is al veel over geschreven...

Heb je zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.gideontech.com/reviews/sidewinder_ccfl/ccfl02.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Benadski op 18-11-2003 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Benadski schreef op 18 november 2003 @ 14:31:
Zwart op zwart en rood op geel. Dat bedoel je denk ik? Als je wat anders bedoelt raad ik je aan wat netter nederlands te gebruiken in je zinnen. Dat maakt het vaak leesbaar.

Trouwens, hier is al veel over geschreven...
Nee er zitten 2 ijzeren pinnen achter dat aan en uitschakelaar knopje de draadjes waar ik over praat komen uit de molex en de inverter mijn vraag is dus welke draadje moet op welke ijzeren punt ?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
o. dat maakt niet uit, een schakelaar werkt twee kanten op. Gewoon de ene op de ene en de andere op de andere dus...

Verwijderd

Ik heb die CCFL ook.
Het maakt inderdaad niets uit hoe je em aansluit, als je em maar aansluit :P
Hij werkt best goed. :9

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ja, idd, maakt niks uit, gaat er gewoon om dat je de stroomkring sluit met die schakelaar.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Benadski schreef op 18 november 2003 @ 14:43:
o. dat maakt niet uit, een schakelaar werkt twee kanten op. Gewoon de ene op de ene en de andere op de andere dus...
Oke bedankt allemaal hij zit nu mooi in men kast :)

Verwijderd

Voor een schakelaar maakt polariteit niet uit. Bij een inverter moet je altijd aan de laagspanningszijde schakelen en tenminste de pluspool. Schematisch kom je dan op het volgende uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ccfl-schematic.gif

[search=inverter aansluiten schakelaar] en in veel reviews staan ook installatievoorbeelden.

Kortom, bezint eer ge begint en gebruik ook de naslagwerken, en als dat niet lukt, neem dan eens andere trefwoorden. Sommige dingen zijn namelijk een stuk algemener dan menigeen soms denkt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 16:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.