2 VPN verbindingen naar Utwente

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik ben een trots bezitter van twee inloggegevens van Utwente. Nu hebben we hier in Groningen 1 kabelverbinding die we delen via een router.

Nu wil ik gelijktijdig met mijn huisgenoot van campusnet kunnen genieten :) Maar als ik wil inloggen, met andere gegevens dus, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Connecting....

Error 651 : The modem has reported an error
Het werkt dus niet helaas... Ik heb al gezocht, maar kan nergens echt een goed antwoord vinden op mijn vraag of het nu wel te realiseren is, misschien wel op een andere manier.

Wie kan mij helpen, of uit de droom helpen dat het echt 100% zeker niet kan.

Verwijderd

Ik heb dit ook meegemaakt toen ik twee kantoren aan elkaar heb gekoppeld. (amsterdam en eindhoven) in amsterdam 1 router en meerdere personen en in eindhoven 1 router en een linux server met daarachter een windows netwerk.

Hier lag het probleem aan de subnet mask. Linux heeft standaard 255.255.0.0 waardoor het niet goed ging. 1 persoon ging wel, maar meerdere personen ging niet. Je moet alles omzetten naar een ander subnetmask en toen ging het wel gaat.

vb.

192.168.0.x bij Utwente
192.170.0.x bij jouw

Zo werkte het bij mij.

Succes

Verwijderd

Begrijp ik hieruit dat je vorige probleem is opgelost :?

En heb je deze lijst al eens doorgelopen:
http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 16:37:
Begrijp ik hieruit dat je vorige probleem is opgelost :?

En heb je deze lijst al eens doorgelopen:
http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=
Heb ik bekeken ja, maar kon niet echt wat nuttigs vinden...

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
Ondersteundt je router wel meerdere vpn passthroughs?
vpn is niet zoiets van het werkt, je moet portforwarden als passthrough niet ondersteund wordt. Voor pptp (wat jij waarschijnlijk gebruikt) van poort 1723 bijvoorbeeld. Dus dan gok ik zo dat ie iets van connection tracking moet ondersteunen wil je meerdere vpn sessies opzetten. Heeft je router zelf geen pptp client ? Of nog beter, is het een linux bak waarbij je zelf een vpn sessie opzet als je een utwente ip aan roept waarover jullie beiden gelijktijdig werken?

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Ik heb eerst ook zoiets geprobeert maar kwam tot de conclusie dat je niet met hetzelfde ipadres 2 vpn verbindingen naar de ut kan maken. Je kan natuurlijk wel 1 verbinding maken en daar het verkeer van beiden overheen routen.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Pagina: 1