Toon posts:

Al mijn games lopen vast

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

IK heb 't volgende probleem gekregen, dat al mijn games en andere applicaties vastlopen zoals 3dmark2001. 3d mark loopt altijd vast in het schermpje vast van test 1 van de 16.

Ik heb 't probleem gekregen toen ik mijn computer bij mij broer had neer gezet om ff te gamen. ( want mn pa was heel de huiskamer aan het verbouwen dusja kon daar niet gamen ) dus ik die pc die in de huiskamer stond naar boven gedaan , omdat mijn broer niet zo snelle computer daar voor heeft.

Dus ik alles aangesloten en pc opgestart wil ik H&D2 gaan spelen. Loopt die na 10 sec vast. En de avond daarvoor heb ik gewoon nog lekker zitten spelen zonder problemen.

Het enigste wat ik daar tussen gedaan heb , toen ik die computer bij mn broer heb gezet is de stofzuiger erdoor heen gehaald en ff fannetjes schoon gemaakt. Dus ik dacht ja 't geheugen stuk :( , ik 256 van de 512 er uit gehaald en jahoor liep weer goed zonder vast telopen , maja met 256 H&D 2 spelen is niet zo fijn, maar liep niet vast.

Toen ben ik naar de computer boer gegaan voor 256 DDR dus ik die er weer in gedaan en liep weer prima :) , maar na 40 min H&D 2 gedaan te hebben liep die weer vast , gewoon dat hij freezed je kan daarna niks meer.

Heel af en toe kan ik RTCW tijdje toen. Maar meestal crasht die al in het menu van RTCW

Proc = 55 C stressed
Case temp = 31 C

Wat ik daarna allemaal al heb geprobeert

- Memtest gedraait , met 1 x 256 en 1 x 512 maar hij vond geen fouten dusja geheugen bleek gewoon prima te zijn.

- Uiteraard al geformateerd en win XP prof er opnieuw op.

- Andere Detonator Drivers en VIA 4 in 1.

- H&D 2 opnieuw geinstalleerd ....maja alle games lopen vast.

- Al mijn pci kaarten eruit gehaald.

- Geheugen in andere geheugen banken gedaan.

- Sisoft Sandra gedraait , proc + geheugen test maar geen problemen

- Bios gereset.

- Mijn videokaart in mijn broers pc gedaan en die deed het er perfect in dus die is niet stuk.

En er is voor de rest niks overgeclockt

Specs

AMD XP 1800+
Epox 8Kha+
Abit Siluro GF4 MX 440
Soundblaster pci 128
3x256ddr
3com netwerkkaart
Maxtor 40GB 7200
Q-Tec 400 W voeding
Windows XP prof SP1 + alle updates

Maar heb nog steeds zelf niet de oplossing gevonden. Weten jullie nog een idee ??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 15:25 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Ryceck

Constants and Variables

Klinkt als een probleem met je mobo en dan met name je geheugenbus.

Probeer alles eens op een ander mobo te doen en kijken hoe het dan werkt
Eventueel bios-flashen???

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Topicstarter
Ryceck schreef op 18 november 2003 @ 14:58:
Klinkt als een probleem met je mobo en dan met name je geheugenbus.

Probeer alles eens op een ander mobo te doen en kijken hoe het dan werkt
Eventueel bios-flashen???
Ja kan idd nog een keer de bios flashen.

Maar ik heb hier zo niet ff een mobo om alles op te testen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn bios geflasht naar de laatste die er was , maar hielp niets helaas

Verwijderd

heb eens hetzelfde gehad met 512sdram+128sdram. UT2k3 liek elke keer vast terwijl ik dat probleem daarvoor niet had.
Het probleem verspreidde zich daarna naar andere spellen.
128 eruit gehaald en met 512 verder gegaan, loopt sinsdien stabiel.
128 bij me broertje erin geplakt (zelfde mobo, bijna identiek systeem) die heeft er nooit probs mee gehad.
T is mij een raadsel hoe het kan maar waarschijnlijk wouden die 2 sdrammetjes niet samen ofzo.

Ik weet t is geen oplossing maar wou gewoon ff zeggen hoe ik het destijds het """opgelost""".

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

agp fastwrites in bios uitzetten of de agp multiplier lager te zetten (bijvb van 8x naar 4x)

[ Voor 54% gewijzigd door knightofn1 op 18-11-2003 15:37 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 15:26:
heb eens hetzelfde gehad met 512sdram+128sdram. UT2k3 liek elke keer vast terwijl ik dat probleem daarvoor niet had.
Het probleem verspreidde zich daarna naar andere spellen.
128 eruit gehaald en met 512 verder gegaan, loopt sinsdien stabiel.
128 bij me broertje erin geplakt (zelfde mobo, bijna identiek systeem) die heeft er nooit probs mee gehad.
T is mij een raadsel hoe het kan maar waarschijnlijk wouden die 2 sdrammetjes niet samen ofzo.

Ik weet t is geen oplossing maar wou gewoon ff zeggen hoe ik het destijds het """opgelost""".
mmm...ik heb hier nu drie versschillende 256 DDR ligge , 2 van PC2100 en 1 van Pc2700 die ik nieuwe gekocht heb...Maar daar heb ik al een paar uur ingestoken om elke er 1 keer in te doen en die weer in een andere geheugenbank maar nee geen vooruitgang

Verwijderd

Topicstarter
knightofn1 schreef op 18 november 2003 @ 15:32:
agp fastwrites in bios uitzetten of de agp multiplier lager te zetten (bijvb van 8x naar 4x)
Ja heb net de AGP fastwrites uitgezet ,maar 3dmark liep nog als een muur vast , agp multiplayer is bij mij max maar 4x , maar had die al eens naar 2x gezet . maar had ook geen nut

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

loopt je pc toevallig ook vast tijdens het internetten of met zware applicaties die geen 3d gebruiken ? zo ja dan zou ik eens met powermax je hd checken.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Is er misschien een fan kapot ofzo? Vastlopers kunnen te maken hebben met een te hete proc. Misschien ook dit ff checken.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
knightofn1 schreef op 18 november 2003 @ 15:45:
loopt je pc toevallig ook vast tijdens het internetten of met zware applicaties die geen 3d gebruiken ? zo ja dan zou ik eens met powermax je hd checken.
Nope , tijdens internetten niks geen problemen , helemaal niks te merken in windows...films doen het ook gewoon prima

Verwijderd

Topicstarter
KillerBeeForEver schreef op 18 november 2003 @ 15:46:
Is er misschien een fan kapot ofzo? Vastlopers kunnen te maken hebben met een te hete proc. Misschien ook dit ff checken.
Nee , al mijn fans draaien nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere ideeen ?

Heb vanochtend 3dmark 2001 gedraait toen mijn pc net opstarte en hij draaide hem helemaal 5600 punten. Maar toen ik hem voor de 2e x ging draaien liep hij weer vast bij de eerste test :(...maja , ik heb ondertussen een paar nieuwe games Call of Duty , NFSU en die spellen lopen ook vast...niet zo vaak maar toch wel eens.

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-01 17:41

maffe

maffe

Twee dingen:

1) Stofzuig nooit een computer van binnen, is enorm statische behandeling
2) 3Dmark2001 test was met sommige videokaarten en/of drivers niet stabiel.
Kijk niet alleen naar die test, maar speel ook een uur of wat:
Quake 3 en bijv Unreal Tournament 2003

Succes mattoe

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 10:28:
Iemand nog andere ideeen ?

Heb vanochtend 3dmark 2001 gedraait toen mijn pc net opstarte en hij draaide hem helemaal 5600 punten. Maar toen ik hem voor de 2e x ging draaien liep hij weer vast bij de eerste test :(...maja , ik heb ondertussen een paar nieuwe games Call of Duty , NFSU en die spellen lopen ook vast...niet zo vaak maar toch wel eens.
Lijkt mij dat je videokaart niet goed gekoeld wordt..... hoe loopt je systeem vast? in 1 klap, alles uit, maar powerled brandt nog wel? in dat geval zou ik voor de grap even een koelertje boven je vidkaart hangen om te kijken of dat misschien helpt (langer uithoudt oid).

deze problemen had ik namelijk ook toen mijn 9800 pro fan dood was. En helemaal omdat je zegt dat het de ene keer langer duurt als de andere keer lijkt het mij een temperatuur prob.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 05-01-2004 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn pc vast loopt staat mijn beeld helemaal vast...numlock lampje blijft branden , ik kan caps lock niet meer aan en uit zette...

Maar is het niet zo dat als je videokaart te warm wordt artifacts over het beeld krijgt ? want dat heb ik namelijk niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
maffe schreef op 04 januari 2004 @ 23:56:
Twee dingen:

1) Stofzuig nooit een computer van binnen, is enorm statische behandeling
2) 3Dmark2001 test was met sommige videokaarten en/of drivers niet stabiel.
Kijk niet alleen naar die test, maar speel ook een uur of wat:
Quake 3 en bijv Unreal Tournament 2003

Succes mattoe
Ja ik draait ook andere games zoals NFSU en Call of Duty en H&D 2...en allemaal lopen ze vast..soms na 5 min soms kan ik spelen een half uur of langer zonder probs :S maar 3dmark slaat altijd vast ...meestal bij de 1e test op high detail...maar ik had laatst op een ochtend dat hij hem helemaal draaide en toen de 2e x daarachter liep hij weer vast

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow en ook tijdens mijn windows installatie loopt die vast :@ ...dus het kan al niet meer aan drivers ligge...de vorige keer heb ik ook alles 3 x moeten doen voordat windows erop stond :S ..

Verwijderd

Hoelang heb je memtest gedraaid? Een vriend van me heeft ook zoiets gehad. Onder windows niet echt vastlopen, maar zodra hij ging gamen kreeg hij vastlopers na willekeurige tijd. Toen heb ik dus een half uurtje memtest laten draaien, die vond geen fouten. Na veel gehannes uiteindelijk nog eens memtest laten draaien en na een uur, iets meer misschien wel, begon het fouten te regenen. Het reepje DDR bleek niet helemaal lekker te lopen op 400 MHz in combinatie met zijn moederbord. Sinds hij op 333 staat, heb ik hem niet meer horen klagen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:04:
Hoelang heb je memtest gedraaid? Een vriend van me heeft ook zoiets gehad. Onder windows niet echt vastlopen, maar zodra hij ging gamen kreeg hij vastlopers na willekeurige tijd. Toen heb ik dus een half uurtje memtest laten draaien, die vond geen fouten. Na veel gehannes uiteindelijk nog eens memtest laten draaien en na een uur, iets meer misschien wel, begon het fouten te regenen. Het reepje DDR bleek niet helemaal lekker te lopen op 400 MHz in combinatie met zijn moederbord. Sinds hij op 333 staat, heb ik hem niet meer horen klagen.
heb memtest wel 4.5 uur laten draaien :P maar geen fouten
mmm...ja...ik heb nu 3x 256 ddr erin zitte...heb met elk reepje geheugen appart erin zitte game en 3dmark gedraait maar 3dmark liep altijd nog vast..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 16:10 ]

Verwijderd

Heb je ook al eens gevoeld of je (eventuele) ventilator op je GeForce4 draait en of hij niet te warm wordt. Even een andere videokaart proberen misschien?
Het klinkt inderdaad gewoon als dingen die te warm worden, dus even probeer met een normale ventilator en de kast open.
Anders zou het het moederbord kunnen zijn, maar dit soort problemen kan echt álles zijn dus ik zou maar even zo veel mogelijk los halen en beetje bij beetje testen en spellen proberen.

Bios op fail-save defaults zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:18:
Heb je ook al eens gevoeld of je (eventuele) ventilator op je GeForce4 draait en of hij niet te warm wordt. Even een andere videokaart proberen misschien?
Het klinkt inderdaad gewoon als dingen die te warm worden, dus even probeer met een normale ventilator en de kast open.
Anders zou het het moederbord kunnen zijn, maar dit soort problemen kan echt álles zijn dus ik zou maar even zo veel mogelijk los halen en beetje bij beetje testen en spellen proberen.

Bios op fail-save defaults zetten?
Heb ook aleens mijn GF 2 MX van mn broer erin gehad en die liep ook als een muur vast...en mijn GF4 liep bij mijn broer wel prima dus videokaart is het niet..en heb ook al aantal keren de bios gereset

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
En je hebt tijdens het transport van je computer geen vreemde bewegingen gemaakt? Ergens tegenaan gestoten ofzo? Heb je al schijfcontrole e.d. al gedaan? Ik zou zelf toch denken dat er toch iets stuk/beschadigd is tijdens transport. Ik denk zelf dat je mobo ook wel een factor speelt bij het vastlopen. Slechte AGP bus misschien, aangezien ie tijdens het games veel meer gegevens door die AGP bus moet stampen dan tijdens het browsen (lijkt mij temminste).

succes

• leftbird
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11-2024
Probeer eens je comp te downclocken dus je fsb naar beneden en je multyplier naar beneden en test alles dan nog eens. doet die het dan nog dan lijkt het mij dat je toch iets kapot heb gemaakt met vervoeren. doet hij het weer goed na het downclocken ga dan langzaam weer omhoog en probeer elke keer een ander onderdeel te vervangen.

Ik heb dit ook gehad bleek toch brakke mem te zijn kwam er naar een nacht mem testen nog niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost :) heb ander mobo erin gezet...tis een Gigabyte met een KT600 chipset . had liever een epox gehad maja ze hadden op het moment niks anders :) thanks mannen voor de tips
Pagina: 1