Toon posts:

[JS/HTML] bij dynamisch maken van een cell, rowspan instelle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dynamische formulieren aan het maken en dat gaat aardig goed, alleen loop nu tegen een probleem aan. Ik wil dat een bezoeker op bijvoorbeeld een sollicitatie formulier meerdere referenties wil kunnen toevoegen. Ik wil dan geen vast aantal regels opgeven omdat je niet weet hoeveel referenties diegene wil invullen en je wilt ook geen 10 velden standaard laten zien :)

Ik heb dus een script gemaakt die als je op de button klikt een nieuwe regel genereerd zodat er weer een referentie kan invullen. Dit werkt perfect, id's blijven behouden, met posten gaat alles goed.

Nu wilde ik dat ook maken voor werkervaring, maar omdat het compact moet bljiven en toch redelijk wat invulvelden bij één "werkervaring" moeten komen te staan kom ik niet uit onder het gebruik van een rowspan in mn formulier. Alleen deze krijg ik met geen mogelijkheid in de cell die ik aanmaak. Een class en zulke dingen krijg ik wel voor elkaar alleen heb ik geen flauw idee hoe dit te realiseren. Hieronder staat een deel van de opbouw van het script en enkele dingen die ik geprobeerd heb. Ik hoop dat iemand mij de fout kan aanwijzen....

code:
1
2
3
4
5
6
var oRow = document.getElementById("form").insertRow(-1);
var oCell = oRow.insertCell(-1);
oCell.setAttribute("rowspan", "3");
oCell.rowspan = 3;
// oCell.className = "cell";
oCell.innerHTML = 'Hier staat tekst...';

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Wat is het verschil met de functie waarbij je referenties kunt toevoegen? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Bij referenties maaktie één regel aan waarbij die in elke cel een input tag stopt

Bij werkervaring maak ik drie regels waarbij de laatste kolom van de eerste rij alle drie de regels moet overlappen. Het gaat dus puur om het instellen van de rowspan

Ik heb ff twee losse functies gemaakt omdat ik het eerst allemaal werkend wil krijgen waarna ik ga kijken of er algemene functie gemaakt kan worden.

[edit]

heb er ff onderstaande code ingezet die geeft dus netjes 1 probeer ik die rowspan op drie te setten op 3 en daarna weer een alert geef, staatie nog steeds op één.. is het iig uitgelsoten dat mn HTML brak is :)

alert(oCelletje.getAttribute("rowspan"));

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 14:24 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

volgens mij is dit wat slordig, je hebt het daar niet over een 'form', maar over een table (aangezien je het over rowspan hebt)

een rowspan toevoegen betekent dat de hele indeling van de table omgegooid wordt, immers in de onderliggende row is dan opeens de eerste table-cel de tweede (de eerste wordt opgevuld door de rowspan)
dit kun je enkel doen door de variabele rowSpan aan te spreken (notice de hoofdletter S).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Das idd een slordige omschrijving want ik ben idd een tabel waar het formulier in komt te staan dynamisch aan het uitbouwen. Dat daar dan toevallig een input komt te staan is bijzaak.

Wel lullig dat ik al een paar uur bezig zijn terwijl ik alleen een hoofdletter nodig had :) Moet je ook maar net ff weten! Thnx!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
8) dan had ik waarschijnljik wel de hoofdletter opgevallen... maarja als je ervan uitgaat dat rowspan goed is ga je toch echt ergens anders zoeken :). Les voor de volgende keer :P
Pagina: 1