[Windows] Stresstesten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik heb een applicatie die in bepaalde omstandigheden na een half uur crasht, en in andere omstandigheden helemaal niet. Ik zou de fout graag uitlokken met behulp van een stresstest-tool (want ik vermoed dat de fout dan sneller op zal treden).

Ik heb hier een mooi lijstje gevonden met prachtige tools, de meesten betalend. Maar ik kan me herinneren dat er, volgens mij, bij VS ooit zo'n handige tooltje zat, waarmee je alle soorten resources kan gaan hoggen. Ik kan er alleen niet meer opkomen welke dat was (en Google ook niet :) )

Wie o wie kent dat stresstest-tooltje van bij Visual Studio 6.0 nog?

Ik stel de vraag hier, op het gevaar af dat ie naar WOS geschopt wordt, maar ik denk dat de VS-ers hier beter op kunnen antwoorden dan de meeste WOS-ers ;)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
maak een appje dat 4 threads spawned en start die 5 of meer keer op. elke thread moet dan while(1){} doen. stress zat denk ik. Als je dan ook nog een system("dir //s c:\\") er tussendoor kachelt om de zoveel seconden, heb je aardig wat stress in je system. :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
Het gaat dus niet zomaar om wat CPU load, maar ook GDI etc.

Ik heb ondertussen wel een command-line tool gevonden, maar het is niet de tool die ik voor ogen had (die was GUI). Hij zit bij een oude Platform SDK en heet consume.exe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Universal Resource Consumer - Just an innocent stress program, v 0.1.0
Copyright (c) 1998, 1999, Microsoft Corporation

consume RESOURCE [-time SECONDS]

RESOURCE can be one of the following:

-physical-memory
    -page-file
    -disk-space
    -cpu-time
    -kernel-pool

[ Voor 81% gewijzigd door GrimaceODespair op 18-11-2003 14:25 ]

Verwijderd

EfBe schreef op 18 november 2003 @ 13:27:
maak een appje dat 4 threads spawned en start die 5 of meer keer op. elke thread moet dan while(1){} doen. stress zat denk ik. Als je dan ook nog een system("dir //s c:\\") er tussendoor kachelt om de zoveel seconden, heb je aardig wat stress in je system. :)
Je kunt idd het beste zelf gewoon even wat rotzooi in elkaar flansen.... maar dan idd ook de GUI, phy mem., disk ruimte, cpu-load/time, kernelpool etc.

Maar cristal denkt terug aan de stress tool van VS6.0 idd, maar herrinert zich eigelijks niets meer dan een handy-prog zonder naam :?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

* AtleX installeert ff snel VS6.0

Is het misschien de "Application Performance Explorer"? Ik heb er verder geen ervaring mee maar de naam en interface lijken me veelzeggend.

edit:
Edit-je wg ge-edit :+. Het is namelijk de "Application Performance Explorer".

[ Voor 73% gewijzigd door AtleX op 19-11-2003 11:57 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Is het je al eens opgevallen dat je in de Task Manager een menuitem "Select Columns" hebt waar je kunt selecteren dat je realtime al het geheugengebruik kunt zien, effectieve CPU-tijd, Handles in gebruik, GDI-objects in gebruik, I/O usage en total threads? En zo nog veel meer?

Professionele website nodig?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In een discussie over clockticks en threads kwam dit voorbeeld voorbij: kan gewoon vanaf de commandprompt:
code:
1
2
  start /realtime cmd.exe /c for /l %I in (1,1,42) do
    start /high cmd.exe /c dir /s C:\*xf834*z98*

Nog niet geprobeerd, maar het stalled zelfs je mousepointer is me verzekerd (het doet een zware recursive dir op realtime niveau (hoogste prioriteitsniveau) in 42 command windows)

(persoon heeft in NT kernel group gewerkt bij MS.)

[ Voor 13% gewijzigd door EfBe op 19-11-2003 12:26 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
AtleX schreef op 19 november 2003 @ 11:52:
Is het misschien de "Application Performance Explorer"?[/edit]
Voor zover ik kan zien, is dit is alleen voor een multi-tier opzet. Ik wil graag 1 applicatie stress-testen op 1 machine. (is dat 1-tier? :) )
curry684 schreef op 19 november 2003 @ 12:10:
Is het je al eens opgevallen dat je in de Task Manager een menuitem "Select Columns" hebt
Dat was me nog niet opgevallen, dus bedankt voor de tip. Jammer genoeg is dat niet waar ik naar op zoek ben.
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 10:45:
Maar cristal denkt terug aan de stress tool van VS6.0 idd, maar herrinert zich eigelijks niets meer dan een handy-prog zonder naam :?
Ik denk dat we hetzelfde voor ogen hebben. Aargh, ik kan daar zo niet tegen |:( Je kon ermee aangeven hoeveel je van de verschillende soorten resources wou hoggen (handles, GDI, geheugen, harde schijf, ...)

Om nu dat spul zelf te gaan schrijven gaat me weer net een stapje te ver. Dus... anyone... still...?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
De documentatie had ik al gevonden, en, het kan aan mij liggen hoor, maar het lijkt mij toch echt een tool om multi-tier apps te testen (niet per sé client/server, kan evengoed lokaal zijn met MTS/DCOM). Je kan een server definiëren, en vervolgens deze beladen met virtuele clients.

Als ik tijd te veel had, zou ik met APE services kunnen opzetten die resources hoggen, maar ik was eigenlijk op zoek naar een eenvoudigere oplossing.

Of zie ik dat APE nu verkeerd? (staat hier overigens niet op de VS6.0 Professional CD's)

edit:
Ok.... terwijl ik deze post schreef, kwam ik stress.exe tegen op mijn VS6.0 CD's:

Stress.exe wordt niet meegeïnstalleerd op W2k, maar staat dan ook in \COMMON\TOOLS\WIN95, dus ik moet ff kijken of het überhaupt nog een nuttige tool is voor W2k. Anyway, bedankt voor de hulp allemaal.

Misschien nog even voor de goede orde: \COMMON\TOOLS\WIN95\STRESS.EXE was dus het programma dat ik zocht.

[ Voor 6% gewijzigd door GrimaceODespair op 19-11-2003 14:33 ]

Pagina: 1