Toon posts:

[Access] Plaatjes in rapport

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rapport in Access waarmee productinformatie wordt weergegeven.
Sinds een tijdje wordt nu ook een bijbehorende foto weergegeven.
Dit geldt echter niet voor alle producten want van veel producten zijn er geen foto's beschikbaar. Het probleem is dat Access standaard de ruimte reserveerd voor het frame waarin de foto komt te staan. Dit betekend dus een grote lege wit velden bij de uitvoer van het rapport wat het erg lelijk maakt.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat deze ruimte gewoon wordt overgeslagen of klein wordt gemaakt?? Dan kan het volgende product namelijk netjes zonder ruimteverspilling worden weergegeven..

Alvast bedankt!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

De eigenschap vergroten en/of verkleinen aanpassen. Weet niet precies hoe hij heet, maar daarmee kan je een control zich laten aanpassen aan de inhoud. En dus ook naar afmeting nul als er geen inhoud is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is deze optie niet beschikbaar bij plaatjes.
De grootte van een foto/ plaatje is altijd afhankelijk van het frame waarin het geplaatst wordt. Je kan wel in de code de hoogte aangeven van het frame maar wanneer de hoogte eenmaal is bepaald kan deze niet meer worden verkleind..

Is het niet op een of andere manier mogelijk om een sectie van het rapport over te slaan of een subrapport over te slaan wanneer er geen foto is?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 15:06 ]

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Als je een aparte sectie maakt voor je plaatje (met sorteren/groeperen), kun je bij het OnFormat event controleren of het veld leeg is.
code:
1
If IsNull(me!plaatje) Then Cancel=True

Als je Cancel op True instelt, wordt de sectie niet getoond.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die oplossing!

Het brengt echter wel een ander probleem met zich mee. De paginanummering klopt niet meer!! Volgens mij berekend Access de paginanummers nog voordat de sectie niet wordt weergegeven waardoor het dus lijkt of mijn document nog meer pagina's bevat..

Iemand een oplossing??

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Een paginanummering die niet klopt? Je gebruikt toch gewoon
code:
1
="Pagina " & [Page] & " van " & [Pages]

om het aantal pagina's weer te geven? Deze code heeft niets te maken met secties die worden gecancelled of niet, dus zou geen problemen moeten hebben. Een andere manier om pagina's te nummeren lijkt mij niet nodig en alleen maar vragen om problemen.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Pagina: 1