Toon posts:

[IIS, Apache, PHP] Beveiligingsvraagstuk *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server, waar men met behulp van apache/php geauthenticeerd wordt. Zodra een gebruiker geauthenticeerd is, dan wordt er een boomstructuur gemaakt met mappen en bestanden (die op een andere server staan) die gedownload kunnen worden.

Nu wil ik dat alleen gebruikers die op de eerste server geauthenticeerd zijn, toegang krijgen tot de bestanden op de andere server. Waar trouwens IIS opdraait.

Hier moet IIS op blijven draaien, anders had ik via php de htaccess kunnen aanpassen en dat ip adres tijdelijk toegang kunnen geven. Zijn hier mooie oplossingen voor?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je wilt dus dat PHP zich authentificeert bij server 2 (die niet direct toegankelijk is), en daarmee de IIS de dirlist laat teruggeven van die specifieke user, en dan als die user die gegevens door laten tunnelen van server 2 naar de client?

Verwijderd

Topicstarter
Jep C1000, jij begrijpt hem.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Klinkt als een beetje programmeerwerk. Maar voor het geval het zonder al te veel scripten mogelijk is: kleine titeledit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Programmeerwerk ben ik niet te beroerd voor. Ik ben vrij handig daarmee. Alleen ken ik de mogelijkheden van IIS niet wat betreft authenticatie en beveiligen van subdomeinen etc.

• HunterPro
  • Niet online
Als het toch intern is: waarom geen authentificatie via een HTTP header (POST) of een URL? Dus php laat je http://server2/?login=bla&pass=bla opvragen. Lijkt me dat je daarmee een eind kan komen :) Vereiste is dan wel een 100% betrouwbaar intern netwerk, en misschien is het handiger met bijvoorbeeld POST te werken omdat anders de url's met passwords in je logs verschijnen ;)

Overigens kun je ook php geautomatiseerd via smbmount een dir laten mounten en laten listen alsof 't z'n eigen filesystem is.

[ Voor 16% gewijzigd door HunterPro op 18-11-2003 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehm nee, klein misverstandje. Server 2 is wel toegankelijk via internet.
Dus gebruikers authenticeren zich op server 1. En mogen aan de hand daarvan downloaden op een subdomein op server 2.
Pagina: 1