Toon posts:

Wachtwoord instellen email Mozilla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij gebruikt tot nu toe OE :r . Die wil ik overzetten op Mozilla _/-\o_ (vs. 1.5). OE werkt dus wel, maar Mozilla geeft telkens een timeout bij het ophalen van de mail. Dit is logisch, want ik heb nog geen wachtwoord ingesteld. Normaal vraagt Mozilla daar om bij het halen van de mail. Nu echter niet. Kan ik het wachtwoord ergens los opgeven? Ik kan dit nergens vinden. ;(

Instellingen:
account name: a.amiri
Your name: Amiri
emailadres: a.amiri@svszeist.nl
Servers:
pop: svszeist.nl (inderdaad, geen POP.svszeist.nl)
smtp: smtp.kennisnet.nl

Opmerking: Misschien ligt het aan het popserveradres. We hebben een eigen website bij ASHosting incl een aantal emailaccounts. Volgens hun handleiding moet je dit zo instellen. Nogmaals, bij oe werkt dit wel.

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
bij de privacy optie even naar de passwords tab gaan en daan de opgeslagen passwords verwijderen zal iig kunnen helpen, ook kan de optie save password uitzetten wel helpen. (normaal zou mozilla idd om een password moeten vragen imo)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me meer iets voor SA eigenlijk, NOS->SA

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Kroeske maar,

het haalt allemaal niets uit. Hij blijft komen met de melding:"conection to server svszeist.nl timed out"

• blaataaps
  • Niet online
Betekent de melding "timed out" hetzelfde als 'fout wachtwoord' bij mozilla?

Verwijderd

Topicstarter
Blaataap schreef: Betekent de melding "timed out" hetzelfde als 'fout wachtwoord' bij mozilla?

Ik vermoed van wel blaataap. Kon ik nou maar gewoon het wachtwoord hard instellen, dan doet ie het gewoon. :(

Verwijderd

Volgens mij heb je toch echt een ander probleem: de connectie met de server timed-out. Dit heeft imo niets met je password te maken (zeker als je die niet in de password manager hebt opgeslagen).

Ik denk dus dat je beter even kunt kijken of de (proxy) settings wel goed zijn en dat het pop adres /server adres echt wel klopt.

HOTH

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 13:22 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
HiHo schreef: Dit heeft imo niets met je password te maken (zeker als je die niet in de password manager hebt opgeslagen).

Ik denk dus dat je beter even kunt kijken of de (proxy) settings wel goed zijn en dat het pop adres /server adres echt wel klopt.

Password manager heb ik geleegd en blijft leeg bij het halen van mail. De verbinding is perfect en de servers ook, want bij oe haalt ie het netjes op (zelfde popserver instelling!). Zou (K)(St)ennisnet weer eens roet in het eten gooien!? Waarom werkt oe dan wel?

• blaataaps
  • Niet online
Als je andermans post (en je eigen trouwens ook) bekijkt, zul je zien dat daarboven een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif knop staat, als je daar op klikt, 'quote' je de betreffende post, dat scheelt zelf typen van 'Henkie schreef', en dat voorkomt ook nog eens tikfouten in andermans naam/quote.

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op 18 november 2003 @ 14:04:
Als je andermans post (en je eigen trouwens ook) bekijkt, zul je zien dat daarboven een [afbeelding] knop staat, als je daar op klikt, 'quote' je de betreffende post, dat scheelt zelf typen van 'Henkie schreef', en dat voorkomt ook nog eens tikfouten in andermans naam/quote.
Dank je. Haastige spoed....

Maarre... Is er geen Mozilla-expert die dit varkentje even wast? Ik ben toch niet gedoemd miekrosoft te gebruiken :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 13:27:
Password manager heb ik geleegd en blijft leeg bij het halen van mail. De verbinding is perfect en de servers ook, want bij oe haalt ie het netjes op (zelfde popserver instelling!). Zou (K)(St)ennisnet weer eens roet in het eten gooien!? Waarom werkt oe dan wel?
Duidelijk is dus dan Mozilla niet eens connectie met de popserver krijgt; anders had je absoluut een popup voor je password gekregen.

Heb je je proxy settings ook gecontroleerd? Deze moet namelijk apart worden ingesteld voor Mozilla (Edit|Preferences|Advanced|Proxies).

Weet je verder absoluut zeker dat OE gebruik maakt van POP en niet van een ander protocol?

Het valt me overigens op dat de mail server een andere domain name gebruikt voor pop dan voor smtp, dit is ook vreemd. Probeer het anders eens met pop.kennisnet.nl (oid)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 15:41:
[...]

Duidelijk is dus dan Mozilla niet eens connectie met de popserver krijgt; anders had je absoluut een popup voor je password gekregen.

Heb je je proxy settings ook gecontroleerd? Deze moet namelijk apart worden ingesteld voor Mozilla (Edit|Preferences|Advanced|Proxies).

Weet je verder absoluut zeker dat OE gebruik maakt van POP en niet van een ander protocol?

Het valt me overigens op dat de mail server een andere domain name gebruikt voor pop dan voor smtp, dit is ook vreemd. Probeer het anders eens met pop.kennisnet.nl (oid)?
Bedankt Hi_Ho, jouw suggestie over de proxy was raak. Natuurlijk heb ik die wel ingesteld, anders kon ik dit bericht niet typen, maar de proxy van kennisnet is echt een afschuwelijk vod! Ik heb Mozilla mail getest bij de buren (die hebben helemaal geen proxy) en dat werkte meteen als een speer 8) . Dan kom ik er verder wel uit denk ik.

Dank jullie allen voor de hulp!! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem werkende! Misschien heel dom van mij, maar ik had voor preferences/advanced/proxies SOCKS host ook proxy.kennisnet.nl:8080 ingesteld. Toen ik dit veld en de poort leegmaakte, werkte het meteen.

Misschien heeft iemand hier ooit iets aan.
Pagina: 1