Toon posts:

[HTML] programma starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff snel een html pagina inelkaar gezet, waarmee mensen straks snel via een cd een programma kunnen installeren, en een ander programma kunnen starten.

het programma installeren lukt goed, een simpel linkje

het andere programma starten lukt min of meer ook, maar het programma mist dan bestanden, omdat hij als werkpath meteen m'n bureablad pakt van m'n huidig profiel, ipv de locatie waar het programma staat (locatie is afhankelijk van de cd drive benaming)

Heb al wat met een bat file geprobeert, maar dat is net zo nutteloos omdat die ook begint in het bureablad ipv van de locatie waar hij staat (op de cdrom).

weet iemand hier een simpele workaround voor?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik weet niet op welke machine je het test, maar in HTML kan je NIET zomaar een programma starten hoor.. Dan heb je namelijk een ernstig beveiligingslek (als format bijvoorbeeld zomaar aangeroepen wordt). Dus ik ben benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt, of je bedoelt iets anders.

Omdat het dus niet mogelijk is om een programma te starten vanuit html is er dus ook geen mogelijkheid voor een workaround.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
ok hij vraagt eerst of je het bestand wilt openen, of wilt opslaan op schijf (in beide gevallen d/l hij 't naar de schijf maarja)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Justice schreef op 18 november 2003 @ 12:37:
Omdat het dus niet mogelijk is om een programma te starten vanuit html is er dus ook geen mogelijkheid voor een workaround.
Bij mijn weten kun je dat wél lokaal via ActiveX doen :) Echter zal dit online inderdaad niet (altijd?) werken.