Toon posts:

pc valt meteen na opstarten uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Sony Model PCV-RS246

Ik heb de videokaart vervangen voor een Radeon 9800SE AIW tevens heb ik er een geluidskaart bij geplaatst.

Nu is dit een paar dagen zonder problemen geweest, maar als ik nu de pc aan probeer te zetten licht het Vaio lampje even op en hoor je de fans starten, waarna hij meteen weer uit springt.

Overigens heb ik geen aarde stopkontact in de kamer waar de pc staat.

Vaak is dit probleem opgelost door de spanning eraf te halen en weer erop te zetten, maar sinds vanmorgen werkt dit ook niet meer.

Waar kan dit aan liggen en hoe is het op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw belde net dat ze aan de stekkertjes (?) zat en dat toen de aardlek schakelaar uitviel, volgens haar zat ze aan de netwerkkabel toen dat gebeurde, maar de andere pc stond ook uit, dus dat lijkt me niet.

na het terugzetten van de aardlek schakelaar doet de pc het weer.

Echt normaal is het niet, gaarne hulp.

Verwijderd

Als de spanning eraf halen ook niet meer werkt, dan lijkt mij dit een hardware probleem. Misschien voeding, moederbord, geheugen? Of haal de nieuwe kaart er eens uit en plaats deze dan opnieuw, wil ook nog wel eens helpen.
Mocht dat ook niet baten dan zou ik terug gaan naar plaats van aankoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen mijn netwerkkabel eruit gehaald en sinds die tijd gaat het goed.

• MR_zip
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04-2023
zou eerst de pc eens aarden. Dit scheelt een hele hoop onverklaarbare storingen. De aardlek slaat er niet voor niets uit.

Verwijderd

Lijkt sterk op een probleem van de voeding na het plaatsen van de grafische kaart.
Kijk na welk vermogen je voeding levert en wat de radeon nodig heeft.

Gr.

Verwijderd

Topicstarter
300W voeding, de Radeon heeft niet meer nodig.

er zal dus iets zijn wat een piek uit de voeding trekt tijdens het booten, of het heeft met de aarde te maken.

Wel vreemd dat sinds mijn netwerkkabel eruit is ik geen probleem meer heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens nog een 450Watt voeding liggen, alleen vraag ik mij af of deze in een Sony systeem past, iemand ervaring daarmee?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ook zonder antwoord heb ik het even geprobeert en wat blijkt, de voeding van Sony heeft een afwijkend formaat, waardoor ik de voeding uit mijn andere machine er niet in krijg.

Weet iemand waar ik een 350+ voeding voor een sony systeem kan krijgen?

Overigens zit er nu een 295 watt voeding in, ik heb geen probleem met de pc (als hij eenmaal opgestart is. :) )
Pagina: 1