enterprise virus scanners

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik ben voor school bezig met een projectje waarbij we een virusscanner moeten vinden die op de server kan draaien, en automatisch de clients update.

dat lijkt niet zo heel moeilijk natuurlijk, en er zijn best wel wat virusscanners die dat kunnen. Bijkomende moeilijkheid is dat het ook onder linux moet werken, dus er valt al een hele groep software pakketten af.

Ik ben al bezig geweest om sophos enterprise te bekijken, maar het lijkt mij een hopeloos ingewikkeld pakket en bovendien kan je er vrij weinig mee doen als je geen wachtwoord van sophos hebt.

Heeft iemand nog suggesties welke virusscanners voor dit doel te gebruiken zijn, en waar ook een trial versie of iets dergelijks van bestaat? (ik heb op dit moment kaspersky en f-secure op het oog)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

kijk ook eens naar NOD32

-edit-
NOD32 heeft alleen een linux mailserver scanner, geen linux client scanner.

[ Voor 65% gewijzigd door Tjark op 18-11-2003 12:07 ]

*insert signature here

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
inlog wachtwoord van sophos krijg je meteen in je mail voor 30dgn trial.
kan je voor linux, MS etc. alles downen (ook handleidingen)

ik ben uiterst tevreden met Sophos, zeer klein, licht op de achtergrond draaiend

ps met trial heb je ook recht op telefonische ondersteuning, service prima, zelfs voor een leek

Verwijderd

Kijk eens bij TrendMicro op www.antivirus.com, zij hebben complete oplossingen inclusief scanner voor Linux. Een evaluatie versie kun je downloaden/cd aanvragen na het invullen van wat registratiegegevens.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 07:54
voor linux.. Clamscan http://www.clamav.com

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

offtopic:
Als het voor school is, dan is het de bedoeling dat je ZELF zoekt... En niet een ander je huiswerk laat maken... Staat geloof ik ook ergens beschreven in de FAQ
Pagina: 1