[PHP] Mail + authenticate

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
Ik heb een mail scriptje gemaakt om te testen. Nu wil ik eigenlijk geen SMPT servers draaien, zoals sendmail (heb windows dus wordt moeilijk >:) ).

Maar nu heb ik dus in php.ini de smpt van mijn provider die ik wil gebruiken ingevoerd oftewel:

mail.gmx.net

En deze lijkt hij te slikken. Ik krijg alleen de volgende fout:

Warning: mail(): SMTP server response: 551 {mp027} Need to authenticate via POP3 first in G:\Website\PHP\Test_mail.php on line 43

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een authentificatie plaats vind? Zodat ik wel mijn mail op deze manier kan versturen. Het zou moeten kunnen zoals ik hier heb gelezen als de mailserver die je wil gebruiken "open" is.

Ik wil dus wle graag GMX gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
GMX wil eerst nog effe dat je zegt wie je bent + je wachtwoord. Hoe je het voor elkaar gaat krijgen in PHP zou ik niet weten maar in Outlook moet ik ook instellen dat hij eerst authentiseerd en dan kan bij pas de mail verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
Klopt, ik dacht dat dit wle mogelijk zou zijn via PHP, maar ik kon er dus niks concreets over vinden ook niet op de PHP site.

Daarom vroeg ik het hier. IIS zou ook wel kunnen, dat zou moeten werken, moet je alleen wel weten hoe je dat moet instellen en daar ben ik dus een n00b in.

Nog geen verstand van. Misschien dat iemand een goede tutorial heeft. Want ik wil alleen mail verzenden en wil dus geen mial van dat adres binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen( maar dat is mijn idee) is outlook expres aanlaten staan.
Dan instellen dat hij elke 1 min de pop3 moet binnen halen.
Dus dan ben je "ingelogd" en kan je ook smtp versturen.
Want hij wil dat je eerst inlogd met POP3

Gr Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
in phpmailer zit het ingebouwd dus het kan wel: http://phpmailer.sourceforge.net/ Moet je die source effe checken en hier staat ook nog wel wat: http://nl.php.net/fsockopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 12:11:
Wat je zou kunnen doen( maar dat is mijn idee) is outlook expres aanlaten staan.
Dan instellen dat hij elke 1 min de pop3 moet binnen halen.
Dus dan ben je "ingelogd" en kan je ook smtp versturen.
Want hij wil dat je eerst inlogd met POP3

Gr Jeroen
Dat is wel heel erg omslachtig hoor, en het moet gewoon in php kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 00:27

Jurgle

100% Compatible

Ook de rfc over SMTP is handig. Mocht je besluiten het met fsockopen() te doen. (wat best te doen is). Dan moet je op dit forum ook eens zoeken op SMTP en dit topic eens bekijken.

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

Pagina: 1