Toon posts:

[FLASH] autoscroll scrollpane component

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met behulp van de scrollpane component in flash een scrollable flash filmpje gemaakt. Ziet er chique uit met een horizontale scrollbar die netjes de gehele content op en neer scrollt.

Nu wil ik graag het volgende bereiken. Zodra ik niet met mijn muis op het flash filmpje zit moet de scrollcomponent automatisch gaan srollen van links naar rechts en weer terug...

Heeft iemand een idee waar ik dat in kan stellen of wat voor een script ik daar voor moet gebruiken?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50
met andere woorden, het fimpje moet altijd scrollen tenzij je er met je muis overheen gaat...

Dan zou je via AS gewoon het default gedrag moeten definieren op die scrollactie en op de mouseover (mouseon?) freezen.

Mja, ben verder niet goed in Flash of AS dus dit is wel een beetje op abstract niveau...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
party42 schreef op 18 november 2003 @ 11:57:
met andere woorden, het fimpje moet altijd scrollen tenzij je er met je muis overheen gaat...
Daar komt het wel op neer ja...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind dat je je signature op deze manier weinig eer aandoet, Trijn!

Kijk, je hebt nu al die actie dat hij scrollt. Je hebt m al zover gekregen dat hij gaat scrollen, laat hem dat dan ook de hele tijd doen. Leg er een transparant vlak overheen en laat dat reageren op de aanwezigheid van je muis. Dat is toch wel met ActionScript te doen? Ik ken Flash totaal niet, wel Swish :P maar dat lijkt me gewoon te doen.

En zodra je dus met je muis op dat transp. vlak komt stopt ie het scrollen van de pane. Waar zit precies je moeilijkheid?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 18 november 2003 @ 19:49:
Waar zit precies je moeilijkheid?
Bij het automatisch laten scrollen. Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
Kickje... ;)
Pagina: 1