[TFT]Draaien van hogere res. dan native schadelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ik heb een Compaq 1520 15" TFT schermpje, de native res. daarvan is 1024x768.
Nou heb ik em laatst bij een kennis aangesloten op een pc waar drivers van een 17" scherm op geïnstalleerd waren. Ik kon toen 1280x960 draaien en dat zag er erg goed uit, beter zelfs dan 1024x768 :P
Nou mijn vraag; is dit schadelijk voor het scherm?

Met de search heb ik geen antwoord kunnen vinden voor deze specifieke vraag. Wel dat het er in theorie minder goed uit zou moeten zien e.d. maar ik wil gewoon puur en alleen weten of het kwaad kan.

Koekie?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hij draait dan gewoon op 1024x768 en verkleint het beeld (wordt ook iets vager), het is níet schadelijk...

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Thnx.. nu moet ik em nog aan de gang zien te krijgen als zijn 17" broer, de 1720.
Iemand enig idee hoe ik dit doe?
Drivers staan hier:
http://h18000.www1.hp.com/support/files/monitors/1720.html

Koekie?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Gewoon de drivers geforceerd/handmatig installeren? :?

Senile! Senile Oekaki

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Tja die driver staat er dus niet bij. Als ik em handmatig aanwijs, waar zou ik dan moeten zoeken? (ja ik weet dat dit erg stom overkomt, maar ik kom er gewoon even niet uit :X)

Koekie?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Hazuki schreef op 18 november 2003 @ 12:32:
Tja die driver staat er dus niet bij. Als ik em handmatig aanwijs, waar zou ik dan moeten zoeken? (ja ik weet dat dit erg stom overkomt, maar ik kom er gewoon even niet uit :X)
je download de driver, eventueel uitpakken, zet m in een dir, zegt tegen windows --> driver wijzigen of zoiets, geeft de dir op waar je de driver in geplaatst heb en afwachten of ie m accepteerd :)

edit: ik neem aan dat je weet hoe je de driver kan bijwerken :?

[ Voor 8% gewijzigd door MewBie op 18-11-2003 12:40 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Jaja, maar die drivers op de compaq site zitten in een .exe file, en ik heb geen flauw idee waar ie em neerzet :S

edit: tis gelukt, heb em gevonden

edit2: Werkt dus voor geen meter, hij installeert gewoon de 1520 drivers :( Het is me overigens wel gelukt om windows zover te krijgen dat het alle resoluties die mijn Radeon ondersteunt toe te staan, maar zodra ik het hoger zet dan 1024x768 krijg ik maar een deel van het beeld, de rest valt er buiten en dan moet ik dus scrollen 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door Hazuki op 18-11-2003 13:21 ]

Koekie?

Verwijderd

Het werkt zo ver ik weet aleen via de analoge video uitgang.

Veder kon ik het heel makelijk voor elkaar kregen bij me oude nvidia, mijn ati blijkt het gewoon niet te pikken. Je zou de pnp line moete onderbreken in de analoge vga aansluting.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je had gelezen wist je onderhand dat het in feite voor het beeld niks uitmaakt in welke resolutie hoger dan je native je draait, het blijft altijd 1024x768...

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
I know, maar daar gaat het niet om. Ik wil gewoon 1280x960 kunnen draaien :(

Koekie?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik kon toen 1280x960 draaien en dat zag er erg goed uit, beter zelfs dan 1024x768
Ik heb het persoonlijk nog nooit voor elkaar gekregen om hoger te gaan dan de native-resolutie. :?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

_bas_ schreef op 18 november 2003 @ 15:02:
[...]

Ik heb het persoonlijk nog nooit voor elkaar gekregen om hoger te gaan dan de native-resolutie. :?
Ik ook niet, krijg dan een out of synch. melding.
En ja hij staat wel op 60hz.
Op werk: Samsung SyncMaster 152v

Thuis heb ik een 17" TFT @ 1280x1024.
Wil ik op werk ook, maar krijg geen ander scherm.
Zou dus een mooie oplossing zijn als er een tweak ofzo was waardoor dat 15" ding hoger kan draaien.

Verwijderd

Hmm ik kijk nu momenteel naar een Compaq 15" 1520 TFT. Kan hem instellen tot weet ik veel hoe hoog. Of hij het dan nog pikt weet ik niet. Maar 1280 x 960 pikt ie iig. Ik heb hem staan als Plug en Play monitor. Verder niet geinstalleerd. Misschien een oplossing?

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Heb je dan volledig beeld op 1280x960? Ik kreeg hier maar een deel van de desktop in beeld :(
Wat voor videokaart gebruik je? Ik denk namelijk dat mijn Radeon 9800 het niet tof vind ofzo, bij een kennis met een ingebakken 16MB chippie kon het nl wel gewoon.

Koekie?

Pagina: 1