Toon posts:

ASUS P2B-DS

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
ik heb dus een asus p2b-ds m.b. revisie 1.4 + de nieuwste biosversie.
Ook ik wil een nieuwe Cpu en ben er dus achtergekomen dat er geen P3 op kan omdat de voltage van de nieuwe processor 1.65v is en mijn moederbord niet lager kan dan 1.8v.
Ik zie dat er al meer over gepraat is hier, maar ik heb een ander probleem.
Er is een converter die ook de voltage kan regelen, deze wordt gemaakt door PowerLeap (www.powerleap.com).

Deze heb ik dus nodig, weet iemand waar ik die hier in nederland kan kopen?

Ook heb ik een probleem met mijn usb en er schijnt een patch voor te zijn, maar ook deze kan ik nergens vinden.
Ik heb hier informatie over gezocht op de asus site, maar ik kan hier niets over vinden.
Ik denk dat ze niet graag over hun foutjes willen praten.
Ook heb ik ze gemaild en niets terug gekregen.

Als iemand mij kan helpen ben ik hem/haar zeer dankbaar.

Mels.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 10:09
Ik heb ook een P2B-DS gehad en idd ook troubles met mijn USB gehad. Heb ik niet kunnen oplossen... Maar er moet volgens mij wel een P3 op kunnen hoor! Ik had van die converterboardjes (slot>socket) van ASUS en daar kon je het voltage op instellen...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:03
Yep ! Ook een asus P2B-DS, en heb er netjes 2 pentium III 500 mhz op zitten. zo gekocht, niets aan de hand. :) Heb er wel iets over gehoord dat er geen PIII's op konden boven een bepaalde snelheid, misschien dat dat jou probleem is ?

lees nu pas je vraag over USB, wee'k nie, heb nt4 hier.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Misschien dat jullie twee een andere revisie hebben of Katmai's gebruiken (natuurlijk niet als je een slot adapter hebt) want mvkooten heeft echt goed gekeken wat betreft de coppermine ondersteuning en revisienr. Ik geloof dat die powerleap oplossing nooit wat geworden is, al helemaal niet met dualcpu.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
De P2B-DS kan een p2 tot 600mhz aan dus dat is geen probleem, want die heeft nog de goede voltage. Wat betreft de powerleap converter komt er een tweede versie uit eind dit jaar, waarbij het dual problem is opgelost.

Verder heb ik hier een goed adresje gekregen, www.oc-shop.nl waar ook een converter aangeboden wordt die de voltage kan regelen. Deze ga ik zo snel mogelijk regelen.

Als je hierover op de hoogte wilt blijven moet je me even mailen.

mvkooten@hotmail.com

Mvg,
Mels.

Ps. met het USB probleem weet ik nog steeds geen raad.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
De P2B-DS kan een p2 tot 600mhz aan dus dat is geen probleem, want die heeft nog de goede voltage. Wat betreft de powerleap converter komt er een tweede versie uit eind dit jaar, waarbij het dual problem is opgelost.

Verder heb ik hier een goed adresje gekregen, www.oc-shop.nl waar ook een converter aangeboden wordt die de voltage kan regelen. Deze ga ik zo snel mogelijk regelen.

Als je hierover op de hoogte wilt blijven moet je me even mailen.

mvkooten@hotmail.com

Mvg,
Mels.

Ps. met het USB probleem weet ik nog steeds geen raad.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:26

Dark

who tweaked the light?

Als je een slotconverter gebruikt en die op 1.8v instelt werkt het met p3-E's to 850Mhz.

kijk eens op http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm

hij draait dan wel op een iets hoger voltage, maar niet echt buiten de marges van het toelaatbare, tenzij je 10 jaar met die proc's wilt doen ;)

Verwijderd

Ik heb ook een p2b-ds en heb er zonder problemen twee p3-600Mhz op draaien.

Ik heb echter wel soms problemen met de usb.
Dit ligt aan de manier waarop mijn computer geinstalleerd is. Ik bedoel bij de ene installatie wel en bij de andere installatie niet terwijl ik windows toch steeds op dezelfde manier installeer.
Waarschijnlijk kan hij niet altijd alles goed herkennen ofzo. Ik kom er in iedergeval niet uit en zal mijn computer voorlopig niet opnieuw installeren want op dit moment werkt hij perfect :)
Ik gebruik overigens Windows 2000 Pro.
Pagina: 1