[ClarkC.] Problemen met bootloaders*

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 14:48
Ik ben een newbie op het gebied van Linuxgebruik en heb nu ClarkConnect 2.0 geinstalleerd. Ik heb een restart gedaan en krijg nu alleen de "grub>" command prompt(computer blijft heel lang hangen voordat hij dit laat zien). Vanaf mn XPkan https://192.168.1.1:81/ invoeren heeft geen zin en pingen naar 192.168.1.1 geeft ook alleen maar timeouts. De switch geeft wel aan dat de netwerkkaart is aangesloten. De netwerkkaart is nog niet aangemeld dus heeft nog geen ip via DHCP gekregen, maar via de switch zou 192.168.1.1 moeten werken.

Waar kan het aan liggen en wat kan ik doen bij de grub command prompt? (bijv status checken enz...)

Verwijderd

dit is geen NT, maar NOS

Linux start gewoon niet op, dus het benaderen is zinloos. Dit is verder een beetje zoeken en klooien :)

Verwijderd

Wat je allemaal met grub kan moet je hier maar even bekijken,maar hier is duidelijk wat mis gegaan bij de installatie.Grub kan kennelijk geen kernel vinden.
Ik zou gaan voor een herinstallatie want zo kan je niet zoveel.Controleer al je instelingen ook nog eens goed,vooral van de netwerkkaarten.
(Ik moet wel zeggen dat cc2.0 in mijn ogen nog niet echt een volwaardig produkt is.Heb het zelf een tijdje getest maar gebruik nu weer good old cc1.3)

• arjandijk162
maar wat hoor je te krijgen dan na de install?

Eerst krijg ik trouwens in beeld: GRUB LOading stage2...
dan na eenminuut of 10 verschijnt de Grub command prompt

[ Voor 57% gewijzigd door arjandijk162 op 18-11-2003 13:07 ]

Verwijderd

Wat je hoort te krijgen is een bootscherm met de beschikbare kernels.Daar pakt grub na x seconden de default kernel en boot linux.

• arjandijk162
ik doe nu opnieuw een install en kies daar Lilo als bootloader, zien of het helpt

update: "L" Blijft staan, wat kan ik nog meer proberen?

[ Voor 27% gewijzigd door arjandijk162 op 18-11-2003 14:02 ]

Verwijderd

Inderdaad meer voor NOS. Zorg wel dat je volledig en duidelijk bent in je probleem, met wat we nu hebben is de situatie wat vaagjes ;)

Network Troubleshooting -> Non-Windows Operating Systems + Titelfix :Y)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
arjandijk schreef op 18 november 2003 @ 13:38:
ik doe nu opnieuw een install en kies daar Lilo als bootloader, zien of het helpt

update: "L" Blijft staan, wat kan ik nog meer proberen?
Zoeken. Dit is een bekend probleem. Bij je zoektermen in elk geval 'lilo' niet vergeten en even in de FAQ kijken, bootloader problemen staan er iirc wel in.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1