Ik heb op Google gezocht, op Driverguide, op Microsoft.com, en op de GoT search. Ik heb hier een aantal topics gevonden, maar geen oplossingen. Hoewel ik hieruit zou kunnen concluderen dat de oplossing niet bestaat, geef ik niet zo makkelijk op 
Het betreft:
Microsoft Sidewinder Gamepad (gameport editie)
Win XP Pro (met alle SPs en updates)
Asus A7N8X Deluxe 2.0
Een Gameport -> USB adaptertje dat werd bijgeleverd (bij de gamepad dus).
Irrelevante info:
768 MB RAM
AMD XP 1800+
GeForce 2 MX 400
Kort samengevat: Het werkt niet. Windows ziet het apparaatje helemaal niet (Onbekend Apparaat), het spelbesturing control panel ziet na autodetect een Sidewinder 3d die niet aangesloten is. Ik heb geprobeerd de boel via de gamepoort aan te sluiten en via de USB poorten (via alle 6, met het bijbehorende adaptertje), met hetzelfde resultaat.
Ik weet dat MS mijn trouwe doch stoffige apparaatje niet meer ondersteunt. Maar is er nog een omweg om dit straffe monopolisme te omzeilen?
Het betreft:
Microsoft Sidewinder Gamepad (gameport editie)
Win XP Pro (met alle SPs en updates)
Asus A7N8X Deluxe 2.0
Een Gameport -> USB adaptertje dat werd bijgeleverd (bij de gamepad dus).
Irrelevante info:
768 MB RAM
AMD XP 1800+
GeForce 2 MX 400
Kort samengevat: Het werkt niet. Windows ziet het apparaatje helemaal niet (Onbekend Apparaat), het spelbesturing control panel ziet na autodetect een Sidewinder 3d die niet aangesloten is. Ik heb geprobeerd de boel via de gamepoort aan te sluiten en via de USB poorten (via alle 6, met het bijbehorende adaptertje), met hetzelfde resultaat.
Ik weet dat MS mijn trouwe doch stoffige apparaatje niet meer ondersteunt. Maar is er nog een omweg om dit straffe monopolisme te omzeilen?
edit:
Juist. De oudere versies van de Sidewinder series worden niet meer ondersteund in XP, maar de nieuwere wel. Ik ben dus verplicht een nieuwe gamepad te kopen ipv mijn Sidewinder Gamepad, en een nieuwe Joystick ipv mijn Sidewinder Precision Pro? No way. Ik moet een oplossing hebben
Juist. De oudere versies van de Sidewinder series worden niet meer ondersteund in XP, maar de nieuwere wel. Ik ben dus verplicht een nieuwe gamepad te kopen ipv mijn Sidewinder Gamepad, en een nieuwe Joystick ipv mijn Sidewinder Precision Pro? No way. Ik moet een oplossing hebben
[ Voor 19% gewijzigd door KroeT op 18-11-2003 18:53 ]
Peace is not simply the absence of war.