[XP] MS Sidewinder Gamepad werkt niet (uiteraard)

Pagina: 1
Acties:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 09:06
Ik heb op Google gezocht, op Driverguide, op Microsoft.com, en op de GoT search. Ik heb hier een aantal topics gevonden, maar geen oplossingen. Hoewel ik hieruit zou kunnen concluderen dat de oplossing niet bestaat, geef ik niet zo makkelijk op ;)

Het betreft:

Microsoft Sidewinder Gamepad (gameport editie)

Win XP Pro (met alle SPs en updates)
Asus A7N8X Deluxe 2.0
Een Gameport -> USB adaptertje dat werd bijgeleverd (bij de gamepad dus).

Irrelevante info:

768 MB RAM
AMD XP 1800+
GeForce 2 MX 400

Kort samengevat: Het werkt niet. Windows ziet het apparaatje helemaal niet (Onbekend Apparaat), het spelbesturing control panel ziet na autodetect een Sidewinder 3d die niet aangesloten is. Ik heb geprobeerd de boel via de gamepoort aan te sluiten en via de USB poorten (via alle 6, met het bijbehorende adaptertje), met hetzelfde resultaat.

Ik weet dat MS mijn trouwe doch stoffige apparaatje niet meer ondersteunt. Maar is er nog een omweg om dit straffe monopolisme te omzeilen?

edit:

Juist. De oudere versies van de Sidewinder series worden niet meer ondersteund in XP, maar de nieuwere wel. Ik ben dus verplicht een nieuwe gamepad te kopen ipv mijn Sidewinder Gamepad, en een nieuwe Joystick ipv mijn Sidewinder Precision Pro? No way. Ik moet een oplossing hebben :)

[ Voor 19% gewijzigd door KroeT op 18-11-2003 18:53 ]

Peace is not simply the absence of war.

• KroeT
schop :)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53
kheb zelf de gameport versie ook en hij werkt perfect, plug em in mn Live gameport en voeg em toe in Game controllers en hij doet et.

• KroeT
Gewoon met de drivers uit XP? En hij staat bij de spelbesturingen ook onder de juiste naam?

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Bij mij doet ie het ook gewoon als ik em zelf toevoeg. Zelfs met de juiste naam en al ;)
configuratiescherm>spelbesturingen>toevoegen>"Microsoft SideWinder (Automatische detectie)" en klaar is kees.

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• KroeT
Piston, sluit jij 'm via je gameport aan of via je gameport -> USB adaptertje?

Verwijderd

Heb je de drivers voor je USB adapter al geinstalleerd?

• piston
Ik sluit hem direct aan op de gameport. (onboard op 8rda+)

Werkt je sidewinder wel nog op een pc met een ouder OS? Als je dat niet kan testen, brandt het lichtje van de gamepad als je hem aansluit op de gameport?

Wat voor gameport heb je: onboard op mobo - op soundcard - ... Ben je zeker dat de drivers er voor geinstalleerd zijn?

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."

• KroeT
piston schreef op 19 november 2003 @ 20:54:
Ik sluit hem direct aan op de gameport. (onboard op 8rda+)

Werkt je sidewinder wel nog op een pc met een ouder OS? Als je dat niet kan testen, brandt het lichtje van de gamepad als je hem aansluit op de gameport?

Wat voor gameport heb je: onboard op mobo - op soundcard - ... Ben je zeker dat de drivers er voor geinstalleerd zijn?
Ik heb zo'n kabeltje van moederbord naar insteekslotje (A7N8X Deluxe 2.0, dan weet je wrs wel genoeg), aan het insteekslotje zit een gameport.
De sidewinder(s, want ik heb ook nog een Precision Pro) werken prima op een ouder OS, dus het is niet hardwarematig.
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 20:40:
Heb je de drivers voor je USB adapter al geinstalleerd?
De USB poorten werken prima, en het adaptertje is gewoon een kabeltje van gameport-aansluiting naar USB, dat werd meegeleverd. Daar bestaan geen drivers voor, ook niet voor win9x.

Is het mogelijk zelf een aangepaste driver te destilleren uit die generic gamepad drivers oid?

[ Voor 5% gewijzigd door KroeT op 19-11-2003 22:45 ]

• piston
KroeT schreef op 19 november 2003 @ 22:41:
[...]

Ik heb zo'n kabeltje van moederbord naar insteekslotje (A7N8X Deluxe 2.0, dan weet je wrs wel genoeg), aan het insteekslotje zit een gameport.
De sidewinder(s, want ik heb ook nog een Precision Pro) werken prima op een ouder OS, dus het is niet hardwarematig.
Maar werkt hij daar nu nog op, op dit moment? Maw test eens of hij niet kapot is op een systeem waar hij vroeger wel op werkte.

Staat je gamepoort (dus niet dat usb-adaptertje, maar wel dat "insteekslotje") geinstalleerd bij Apparaatbeheer?
[...]

De USB poorten werken prima, en het adaptertje is gewoon een kabeltje van gameport-aansluiting naar USB, dat werd meegeleverd. Daar bestaan geen drivers voor, ook niet voor win9x.

Is het mogelijk zelf een aangepaste driver te destilleren uit die generic gamepad drivers oid?
Geen flauw idee! :?

• KroeT
Het systeem waarop hij vroeger wel werkte is dit systeem. Het heeft onder XP ook ooit eens gedraaid, maar ik zou bij god niet meer weten hoe. En zeker weten doe ik het ook niet.

Op een Win98 systeem draait het als een zonnetje. MS geeft ook zelf aan dat de Gameport versies niet meer ondersteund worden. En dan niet in de zin van: "we bieden geen support meer", maar in de zin van: "Het werkt niet onder XP, koop de USB versie maar".

Dit ben ik uiteraard niet van plan ;). Er zijn enorm veel mensen op internet die hierover struikelen, zelfs op de driverguide forums niets dan boze en teleurgestelde mensen.

Oh ja, je tweede vraag: De gameport staat gewoon bij Apparaatbeheer zonder kruizen of vraagtekens.

• piston
Ondanks die (non)support-verklaring van Microsoft werkt hij hier toch (en bij Helow-in-a-box). :?
Ik wist zelfs niet dat ie niet meer ondersteund werd... Heb de mijne 2dehands gekocht en heb de moeite niet genomen om drivercd te installeren, maar gewoon direct via spelbesturingen toegevoegd.

Het enige wat ik nog kan bedenken is: hem aansluiten, toevoegen, dan krijg je waarschijnlijk de melding dat ie niet aangesloten is en dan eens het "mode"-knopje op je gamepad in te drukken. (echt volledig indrukken, want knopje zit bij mij wat diep...) Bij mij schakelt dit knopje m'n gamepad in en uit.
Het is misschien een longshot, maar je weet nooit... en terwijl we toch bezig zijn kan je mss ook eens op de andere knopjes drukken ;)

Ik hoop dat dit het is, want hierna ben ik uitgeteld.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Heb zowel een SideWinder Gameport als USB op hetzelfde mobo als jij zitten...
Beiden werken perfect, zonder drivers of iets dergelijks geinstalleerd te hebben.
Moet er wel bijzeggen dat ik W2K draai op dat bakje...

Heb ook zo 'n gameport -> USB dingetje, daarmee werkt de gameport edition alleszins NIET op de USB...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• KroeT
Ik weet niet wat ik gedaan heb eigenlijk. Ik heb de computer een tijdje uit gehad (slapen, werken, je kent t wel), ik zette hem weer aan en t werkte. Ik heb talloze malen geherstart, een heleboel shit geinstalleerd, en nu werkt het opeens zonder dat ik iets doe.

Belachelijk.

Maar wel leuk dat t werkt :)

Bedankt voor de hulp :+

Pagina: 1