Toon posts:

Processor te KOUD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geloof ik een Athlon-diesel :)
Namelijk: Als ik mijn PC koud aanzet, reboot ie halverwege het opstarten van windows.

Als ik eerst 5 minuten in mn bios ga zitten kijken tot de proc. een graadje of 48-50 is, en vervolgens reboot gaat het wel goed.

Iemand enig idee?
Ik moet er verder nog even bij vermelden, dat dit probleem alleen in de winter speelt. De PC staat vrij dicht bij de verwarming....

Specs:
350 W voeding
Asus A7V333
Athlon XP 2100+

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
verder mihscien specs? :o als je een zware videoplank hebt zal het de voeding wel is kunnen zijn..

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
is een bekende kwaal.
Maar alleen bij zwaar overclocken, en dan vooral met barton core`s

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

dat heb ik ook wel es, maar dan ligt het aan de harddisks, die vinden kou niet zo fijn :)

Verwijderd

Heb ik ook, heb een barton 2500@2.13ghz met een te hoge fsb denk ik, hij reboot de eerste keer.

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart: NVIDIA Quadro2 Pro
Niet echt ranzig zou ik denken

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Vroegah ... hadden we een Pentium 100 in gebruik.
De kozijnen werden vervangen (in de freakin' winter...).
De PC maakte doorgaans een boottijd van 1 minuut voor bruikbare WinNT tot aan het inlog scherm.
Met de kozijnen eruit en ik met mijn jas aan proberen FlightSim '98 te runnen... had het beest een boottime 15+ minuten nodig :P
Ik dacht dat de proc te koud werd, maar dat zou dus de harddisk geweest moeten zijn?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Nou is het dus niet zo, dat het hier steenkoud is.
Ik werd vanmorgen juist wakker met een droge bek, omdat ik was vergeten de verwarming uit te zetten :)

Ik had eigenlijk nog niet aan de HD's gedacht, maar hoe test ik dat....?

Ohja: k heb m niet overgeclocked

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 11:37 ]

Verwijderd

kan ook je mainboard zijn dat stervende is.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:02

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Idd, kan ook je mobo zijn. Mijn ouwe Chaintech plank had dat ook, tot ik de opgezwollen elco's rond de CPU socket had vervangen ;)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

ik had dit eerst ook.
Als je een cooler van je processor hebt die sneller gaat draaien als je cpu warmer word dan kan je dit probleem hebben.
Je bios denkt namelijk dat je cooler het niet doet omdat hij bijna geen rpm maakt.
In je bios is dit uit te zetten.
Iets met je fan protection.

Suc6,
Jeroen

Oja, een processor KAN niet te koud worden.

Hoe kouder hoe beter. . . .

Ze willen zelf computers ontwikkelen waar je cpu onder 0 graden word

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 13:32 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 13:30:
Kijk voor de lol eens in DOC ;). Daar komen Phase/Change projecten voorbij, gekoeld door een VapoChill of Prometeia, die gekoeld zijn op -20 a -51 graden. Dus die computers onder nul bestaan al een tijdje :)

Aan de topicstarter: dat klinkt gewoon als een coldboot probleem. Is overigens vaak op te lossen met een BIOS update, afhankelijk van welk mobo je hebt. ;)

LinkedIn
Instagram

• naftebakje
  • Laatst online: 14-08 15:07
blablabla

euh...zo'n computers worden al regelmatig gebruikt (kijk es bij die hard overclocking & cooling op got)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
ik had dit eerst ook.
Als je een cooler van je processor hebt die sneller gaat draaien als je cpu warmer word dan kan je dit probleem hebben.
Je bios denkt namelijk dat je cooler het niet doet omdat hij bijna geen rpm maakt.

Suc6,
Jeroen

Heb vaak zat gehoord dat ze onder de -50/-60 moeilijk gaan doen,
voornamelijk opstarten :)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Ok :) dat wist ik dan niet maarja weet ik weer wat, maar ik denk toch dat het met de instelling van je bios te maken heeft.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mafkeez schreef op 18 november 2003 @ 13:36:
[...]

Heb vaak zat gehoord dat ze onder de -50/-60 moeilijk gaan doen,
voornamelijk opstarten :)
Dat zijn geen "normale" kamer temperaturen. Daar moet je een serieus goed koelsysteem voor hebben wil je zover komen, en dat heeft de TS dus niet.

En elke hardware KAN TE KOUD worden. Een processor op -300 C werkt echt niet meer hoor. Weinig op die temp. denk 'k.

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 22:40

Sebastiaan

....

Het is sowieso onmogelijk om hem op -300 te krijgen. Het absolute minpunt is voor zover ik weet nog altijd 0 kelvin oftewel -273 celcius

• Remy
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

seb_, mijn DOC-collega DaBit is al een aardig eind op weg met dit project:
[rml][ Phase-Change] Project 210K: -72C eerste testrun :)[/rml]

-72C en -100 a -120C zijn al realistische doeleinden ;). Het absolute nulpunt (niet minpunt ;)) gaat idd lastig of erg duur worden, maar DaBit doet iig al een aardige gooi :P

LinkedIn
Instagram

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

ReemF schreef op 18 november 2003 @ 14:49:
seb_, mijn DOC-collega DaBit is al een aardig eind op weg met dit project:
[rml][ Phase-Change] Project 210K: -72C eerste testrun :)[/rml]

-72C en -100 a -120C zijn al realistische doeleinden ;). Het absolute nulpunt (niet minpunt ;)) gaat idd lastig of erg duur worden, maar DaBit doet iig al een aardige gooi :P
Het probleem is dat alle materie zo stil staat in een omgeving met het absolute nulpunt... maar tot zover de natuurkunde... Het is wel een feit dat er bij aggressief koelen problemen op treden, zoals heat-sink los springen van P4's of simpelweg dat de die (<engels woord) breekt. En of componenten op je proc er af springen door het uitrekken en krimpen.
Maar goed ... even flink door gaan met phase-change stuff, want als je het koud genoeg maakt krijg je supergeleiding _/-\o_

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
ik had dit eerst ook.
Hmm daar is wel wat voor te zeggen ja
Maar s ff proberen

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

en als het aan het opspinnen van je harddisk ligt, is daar ook een bios optie voor, weet alleen niet hoe die optie heet (waarsch. een of andere 'delay'), maar zal vast wel in de handleiding te vinden zijn...

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

ik had dit eerst ook.

Suc6,
Jeroen

Ik hoorde van een vriend van dat een collega van hem een proc had gekoeld tot ver onder het vriespunt (-31 graden celsius) en dat bleef draaien. B)
Pagina: 1