Toon posts:

Printer onder win2000/xp netwerk print geen office-document

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Documenten uit Office kunnen niet worden afgedrukt. Printen uit andere programma's (kladblok, wordpad) werkt wel. Word- en Exceldocumenten e.d. worden niet afgedrukt. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

krijg je een foutmelding? hoe is de print situatie? kortom, geef eens wat meer gegevens ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Krijg je geen foutmeldingen? zowel op de printer als op de client waarop je aan 't printen bent..
Heb je ook al gekeken naar de pagesetup van je document; sommige printers willen wel wat vaag doen als je letter probeert te printen

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Eerst werden er geen foutmeldingen gegeven. Er staan geen documenten in de wachtrij. Wanneer ik nu iets afdruk uit een Officeapplicatie geeft hij echter aan: "De printer is niet gereed".
Printsituatie: Een win2000 server met 5 windows xp clients. Printer hangt aan een van deze clients. Suggesties of oplossingen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 11:28:
Eerst werden er geen foutmeldingen gegeven. Er staan geen documenten in de wachtrij. Wanneer ik nu iets afdruk uit een Officeapplicatie geeft hij echter aan: "De printer is niet gereed".
Printsituatie: Een win2000 server met 5 windows xp clients. De printer hangt aan een printerserver. Suggesties of oplossingen?
Sorry dit was ff een foutje... duwde perongeluk op quote ipv. edit. maar wou dus ff melden dat de printer aan een print-server hangt...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 14:34 ]

• Krypt
Pagesetup al bekeken?
En hoe is je printer toegevoegd op de clients; via een ipport of via een queue op 'n nt/2000 bak.. je zegt 'een' printerserver? is dat die 2000 server of 'n JetDirect kastje of een ander soort printerserver? Om wat voor printer gaat het??

Zijn nog veel te veel open vragen; meer info is toch echt noodzakelijk..

Kijk ook hier even naar: http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q223427

[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 18-11-2003 14:39 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 18 november 2003 @ 14:35:
Pagesetup al bekeken?
En hoe is je printer toegevoegd op de clients; via een ipport of via een queue op 'n nt/2000 bak.. je zegt 'een' printerserver? is dat die 2000 server of 'n JetDirect kastje of een ander soort printerserver? Om wat voor printer gaat het??

Zijn nog veel te veel open vragen; meer info is toch echt noodzakelijk..
Het gaat om een HP Laserjet2200DN die gewoon via een kastje (printserver? weet niet wat voor merk) op de hub is aangesloten. Wat is de pagesetup? Heeft dit wel te maken met instellingen in Office? Want er kan niet geprint worden uit Excel en Word...
Ik ben nu niet op locatie maar moet er zodirect naartoe om het probleem op te lossen.

• Krypt
Ga dan eerste maar eens inventariseren hoe het een en ander in elkaar zit.. print even die KnowledgeBase artikel uit en probeer dat.

Met vage informatie kunnen wij ook weinig.. "via een kastje" is vast een JetDirect Printer Server; daar kun je de instellingen ook eens van opvragen met JetDirect Admin.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 18 november 2003 @ 15:27:
Ga dan eerste maar eens inventariseren hoe het een en ander in elkaar zit.. print even die KnowledgeBase artikel uit en probeer dat.

Met vage informatie kunnen wij ook weinig.. "via een kastje" is vast een JetDirect Printer Server; daar kun je de instellingen ook eens van opvragen met JetDirect Admin.
Ja was ook de bedoeling maar dacht alvast wat kennis op te doen. Dat KB artikel heb ik uitgeprint. Ik ben om 4 uur daar, dus dan zal ik alles eens goed onder de loep nemen. Ik ben nog niet ter plaatse geweest dus ik heb nog geen specifieke gegevens. Maar alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 15:39:
[...]

Ja was ook de bedoeling maar dacht alvast wat kennis op te doen. Dat KB artikel heb ik uitgeprint. Ik ben om 4 uur daar, dus dan zal ik alles eens goed onder de loep nemen. Ik ben nog niet ter plaatse geweest dus ik heb nog geen specifieke gegevens. Maar alvast bedankt!
Probleempje opgelost, om precies te zijn was er nog maar 1,68mb vrij op de c:\
;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer beter kijken, en in vredesnaam meer info posten :)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.