Toon posts:

Velden koppelen in database (Access XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage ben ik op dit moment bezig met het ontwerpen van een database in Access XP. Nu heb ik een tabel gemaakt (Indeling) met daarin het poulenummer, clubnaam, teamnr. en plaatsingsnummer.

Een wedstrijdnummer wordt gegenereerd aan de hand van een poulenummer en 2x een plaatsingsnummer (voor de thuisploeg en voor de uitploeg). Heeft iemand enig idee hoe ik in een andere tabel (Wedstrijden) een wedstrijdnummer kan laten genereren?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Dat kan bijvoorbeeld met een UPDATE-query. Wat heb je zelf al geprobeerd? Wil je ook commentaar op je datamodel, of liever niet?
offtopic:
Heb je het stukje Forumgedrag wel eens gelezen? Zo niet, alsnog doen! :)

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
Zit inmiddels meer met een ander probleem!

Er zijn een aantal dbf files die vanuit een programma aan mij worden geleverd. Deze dbf-bestanden worden in één map gegooid. Vanuit alle districten (5 stuks) wordt 1 apart dbf-bestand geupload. Deze 5 bestanden moeten in 1 tabel worden gezet in Access. Enig idee hoe dit moet?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Dat kan bijvoorbeeld met een File > Get External Data > Import... Wat heb je zelf al geprobeerd? Wil je ook commentaar op je datamodel, of liever niet?
offtopic:
Heb je het stukje Forumgedrag wel eens gelezen? Zo niet, alsnog doen! :(

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
Commentaar op het datamodel is altijd welkom. Ben inmiddels al een stuk verder. Heb dbf-bestand gekoppeld aan database. Op m'n eigen pc gaat dit perfect, maar op de webserver is dit een probleem. Lijkt wel of ik hier geen tabellen mag koppelen. Zou dit kunnen?