Toon posts:

1 UTP kabel: 1 PC, 1 Xbox. Hoe ga ik ook met Xbox online?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn kamer 1 UTP kabel die nu in m'n PC zit. Ik wil nu ook Xbox Live (sinds ik Top Spin heb).

Ik wil mijn PC niet aan hebben staan als ik Xbox (maakt te veel herrie ), dus een
2e netwerkkaart opstelling is geen optie (hoogstens later nog eens voor Xbconnect). Wireless lijkt me ook geen optie omdat het signaal schuin door het huis heen moet, denk dat dat niet ten goede komt aan de snelheid. En pakt mijn oude hub een wireless accespoint wel (10 mbit 3COM). En dan heb ik het nog niet eens over de kosten.

Daarom zie ik zelf 3 opties:

1. Nu dacht ik zelf.... oooo ik trek even een tweede UTP kabel... maar de 'fijne'
KPN monteur heeft de gaten in de muur zo klein gemaakt dat er maar 1 kabel doorpast. Nu kan ik de huidige UTP kabel er natuurlijk uit halen (aan een kant stekkertje eraf knippen) en dan iemand vragen met een steenboor dat is niet zo'n probleem. Maar hoe krijg je daarna weer het stekkertje aan de UTP kabels? Tang enzo, lastig gedoe volgens mij.

2. Steeds verwisselen van UTP kabel van PC naar Xbox -> Xbox zelfde instellingen als PC. Kan dit met Xbox Live? En kan het uberhoubt? Ik kan me herinneren dat het adsl-modem niet altijd je andere computer herkent als je de kabel verwisseld (had ik eens met een laptop), zelfs niet na je het adsl-modem hebt gereset.
En als het kan... hoe veilig is dat, zelfde verbinding voor Xbox en PC?

3. Aan het eind van de UTP kabel nog een HUB plaatsen. Ik las zoiets dergelijks
ergens op het forum, alleen was dat met een router.
Ik heb adsl-modem (adsl-advanced) -> 3Com 8 poorts HUB (10 mbit) -> 3 PC's, 1 boven op mijn kamer. 1 van de 4 IP's is dus nog vrij voor de Xbox.
Ik heb ook nog een wat oudere 3Com 4 poorts HUB (10 mbit) die nu geen dienst doet.

a. Kan dit? 2 HUBS aan elkaar en dan nog snel internetten of Xbox Live spelen?

b. Zo ja, kan ik dan dus aan het eind van mijn huidige UTP kabel plaatsen, of moet
er een crosskabel van HUB1 naar HUB2?

c. Wat is het aansluitschema bij normale UTP kabel? (of bij crosskabel indien nodig). Dus kan de UTP kabel op HUB1 blijven zitten? En hoe sluit ik HUB1 op HUB2 aan? (poort1 op HUB2?).

d. Hoe sluit ik mijn PC en Xbox op de HUB2 aan? (gewoon of cross?)

e. Instellingen: PC en Xbox allebei andere provider toegang instellingen neem ik
aan?

f. Kan je tegelijk internetten en Xbox Live spelen als ik dit wil? (liever PC uit vanwege herrie :) ). Of trekt een verbinding over 1 UTP kabel dat niet? In theorie zou het moeten kunnen omdat 10 mbit meer dan genoeg is. Mara kan het dus of krijg je dan geen stabiele verbinding?

g. Is het veilig 2 verbindingen over een UTP kabel?

Last but not least.... ik wil niet teveel geld uitgeven, en liever niet gaan boren enzo dus als het met die 2 HUBS en 1 UTP kabel goed, veilig en vooral met hoge snelheid kan, dan ben ik een blij man... :D

Alvast bedankt voor jullie advies :)

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 10:46 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

ik denk dat je dit maar eens moet lezen:
Hoe deel ik Internet ?

zomaar een 2e utp trekken kan niet, ten eerste heeft je modem maar waarschijnlijk 1 aansluiting (maar we weten niet welk modem je hebt).
ten tweede je zult moeten routeren (met het modem zelf eventueel, maar we weten niet of dat kan, want we weten je modem niet)

een hub kan ook niet, je moet routeren.
kabel verwisselen kan volgens mij ook niet, maar dat ligt eraan of je modem kan inbellen of dat je pc dat doet. (maar we weten niet welk modem je hebt)

[ Voor 73% gewijzigd door job op 18-11-2003 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 18 november 2003 @ 10:45:
ik denk dat je dit maar eens moet lezen:
Hoe deel ik Internet ?

zomaar een 2e utp trekken kan niet, ten eerste heeft je modem maar waarschijnlijk 1 aansluiting (maar we weten niet welk modem je hebt).
ten tweede je zult moeten routeren (met het modem zelf eventueel, maar we weten niet of dat kan, want we weten je modem niet)

een hub kan ook niet, je moet routeren.
kabel verwisselen kan volgens mij ook niet, maar dat ligt eraan of je modem kan inbellen of dat je pc dat doet. (maar we weten niet welk modem je hebt)
1. Er staat adsl-modem: ok, ok... het is een alcatel speedtouch...gewoon dat basis ding, dus zonder router denk ik, hoewel je wel al je IP's in moet geven. Ik heb adsl-advanced (dat stond er dus al).

2. Een 2e UTP trekken kan dus wel, want adsl-advanced heeft 4 IP's en ik heb er nog eentje vrij.... (goed lezen is ook een vak, maar het is je vergeven :) ).

3. En hoezo moet je routeren? Ik heb nu ook 3 PC's aan die 8 poort HUB (HUB1) aangesloten en dat werkt perfect. Ze hebben wel alle maal hun eigen poort op de HUB1. En alle drie hun eigen IP (lijkt wel sinterklaas) :) Dus daarom werkt het nu zonder routeren?

Mijn vraag was dus of ik aan het eind van 1 van de UTP kabels die vanaf HUB1 naar boven gaat een 2e HUB (HUB2) kan hangen. En dat over die ene kabel dan 2 IP's kunnen gaan. De PC en Xbox hoeven niet tegelijk aan te staan, Het gaat erom dat ik mijn PC en Xbox op die 2e HUB kan aansluiten en dat ze dan gewoon werken (ze hebben dan allebei een aparte IP).

Ik begrijp uit jouw antwoord dat je daarvoor dus moet routeren omdat anders de data niet op de juiste plaats komt met 2 IP's op 1 port (HUB1) via 1 UTP kabel naar HUB2 en uiteindelijk naar PC en Xbox.

Ok de PC belt volgens mij in... ik moet altijd zelf verbinding maken.

Hmmm.... toch maar slopen en boren dan?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
die ADSL modem is dus waarschijnlijk wel een router, omdat je daar al een IP-adres opgeeft.

en dus kun je gewoon voor optie 3 gaan.. 2e Hubje aansluiten en daar je computer en je X-box op aansluiten. gaat niet ten koste van de snelheid.

waarschijnlijk staat je router als DHCP server geconfigureerd en krijgt je PC automatisch een IP-adres

(dit kun je controleren door in je netwerk instellingen te kijken of daar een IP-adres ingevuld is, of dat er iets aangevinkt staat van 'automatisch IP-adres verkrijgen'.. als dat laatste het geval is krijgt je pc automatisch een adres van je ADSL-modem (router))

als je PC automatisch een ip-adres (en waarschijnlijk ook gateway en DNS) krijgt, krijgt je X-box die ook, zodra je een netwerk-kabel inplugt. dus dan werkt het allemaal.

heel simpel dus (als die adsl-modem/router 'goed' ingesteld is teminste)
Ok de PC belt volgens mij in... ik moet altijd zelf verbinding maken.
Fuck. dat betekent dat je ADSL-modem niet als router ingesteld is.. en ik neem aan dat je ook zelf niet de kennis heb om dat te doen? (aan je vragen te zien.. geeft niet, iedereen moet leren)

en dan zal simpelweg omzetten van je netwerk-kabel naar je X-box, of via een hub delen en maar 1 ding tegelijk aanzetten niet werken, omdat je X-box waarschijnlijk niet kan 'inbellen'.. (ik heb geen zak verstand van X-boxen, dus ik durf dat niet met zekerheid te zeggen)

[ Voor 28% gewijzigd door FragDaddy op 18-11-2003 16:05 ]

Have a wheelie good weekend!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

hmm, ik was weer te snel met mijn antwoord.
ik wist niet dat je bij adsl meerdere ip's kreeg.

maar hoe zit dit "inbellen", moet je elke pc waarop je wilt internetten laten "inbellen"?

[ Voor 33% gewijzigd door job op 18-11-2003 16:13 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
damster schreef op 18 november 2003 @ 16:11:
[...]

maar hoe zit dit "inbellen", moet je elke pc waarop je wilt internetten laten "inbellen"?
Het hangt een beetje af van welk modem je hebt. Sommige moeten inbellen, sommige werken gewoon direct al (omdat de modem zelf al inbelt).
MEt de oude speedtouch dingen moest je inbellen. MEt de nieuwe 510 serie kan je gewoon elke PC aansluiten en de modem regelt zelf de rest.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 18 november 2003 @ 16:11:
[...]

Degene die ik heb heet Speed Touch Home. Heb gezocht op het modem, maar kan nergens een toevoeging vinden. Weet dus bijna zeker dat het zo'n oude is.

Tja dat inbellen, ik verkrijg wel automatisch een IP adres, maar bel in via VPN. Dus op iedere PC apart verbinding maken als je wilt internetten.

Damn...hoe krijg ik dat modem zo dat ie zelf alles regelt? Of moet ik hem in gaan ruilen voor een 510 versie? (als ze hem willen ruilen, heb al een jaar of 3 of langer adsl denk ik).

P.s. Maakt dat uberhoupt uit voor de aansluiting op de Xbox? (afgezien van de verbinding er naar toe). Het lijkt me dat je via een Xbox niet met VPN kan inbellen, of heb ik het mis?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
FragDaddy schreef op 18 november 2003 @ 16:02:
die ADSL modem is dus waarschijnlijk wel een router, omdat je daar al een IP-adres opgeeft.

en dus kun je gewoon voor optie 3 gaan.. 2e Hubje aansluiten en daar je computer en je X-box op aansluiten. gaat niet ten koste van de snelheid.

waarschijnlijk staat je router als DHCP server geconfigureerd en krijgt je PC automatisch een IP-adres

(dit kun je controleren door in je netwerk instellingen te kijken of daar een IP-adres ingevuld is, of dat er iets aangevinkt staat van 'automatisch IP-adres verkrijgen'.. als dat laatste het geval is krijgt je pc automatisch een adres van je ADSL-modem (router))

als je PC automatisch een ip-adres (en waarschijnlijk ook gateway en DNS) krijgt, krijgt je X-box die ook, zodra je een netwerk-kabel inplugt. dus dan werkt het allemaal.

heel simpel dus (als die adsl-modem/router 'goed' ingesteld is teminste)

[...]

Fuck. dat betekent dat je ADSL-modem niet als router ingesteld is.. en ik neem aan dat je ook zelf niet de kennis heb om dat te doen? (aan je vragen te zien.. geeft niet, iedereen moet leren)

en dan zal simpelweg omzetten van je netwerk-kabel naar je X-box, of via een hub delen en maar 1 ding tegelijk aanzetten niet werken, omdat je X-box waarschijnlijk niet kan 'inbellen'.. (ik heb geen zak verstand van X-boxen, dus ik durf dat niet met zekerheid te zeggen)
In de netwerkinstellingen heb ik inderdaad IP adres ingevuld, er staat ook automatisch IP adres verkrijgen (ook Gateway en DNS staan op auto) Ik denk dus dat die Speed Touch Home wel als een "soort router" werkt (maar of dat echte routeren is weet ik niet, zoveel verstand heb ik niet van netwerken). De monteur ging toen (3 jaar terug of zo) allerlei dingen instellen... PC1 die IP, PC2 de andere IP...etc.

Het enige is dus dat ik inbel via een VPN adapter in Windows en internet dus niet altijd verbonden is. Weet niet of dat uitmaakt voor die 2 HUBS opstelling :)
Maar jij denkt dus dat ie dan niet als router is ingesteld?? Tja....dat is een probleem dan...ik heb (nog) geen idee hoe ik hem instel zodat ik niet meer hoef in te bellen.
Weet trouwens ook niet of Xbox VPN aanboord heeft...lijkt mij inderdaad niet :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 18:23:
[...]

Degene die ik heb heet Speed Touch Home. Heb gezocht op het modem, maar kan nergens een toevoeging vinden. Weet dus bijna zeker dat het zo'n oude is.

Tja dat inbellen, ik verkrijg wel automatisch een IP adres, maar bel in via VPN. Dus op iedere PC apart verbinding maken als je wilt internetten.

Damn...hoe krijg ik dat modem zo dat ie zelf alles regelt? Of moet ik hem in gaan ruilen voor een 510 versie? (als ze hem willen ruilen, heb al een jaar of 3 of langer adsl denk ik).

P.s. Maakt dat uberhoupt uit voor de aansluiting op de Xbox? (afgezien van de verbinding er naar toe). Het lijkt me dat je via een Xbox niet met VPN kan inbellen, of heb ik het mis?
Hang een router aan dat kabeltje dat je kamer binnenkomt en het werkt (hoef je niet te boren) of configureer je alcatel speedtouch home als pro (zijn beschrijvingen voor op het web te vinden en heeft bij mij een paar jaar prima gewerkt en zou dat nog doen als ik geen ander modem had gekregen) en hang een switch aan die kabel (hoef je ook niet te boren ;)).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12 21:34

NBK

Weercam-Avatar

Volgens mij is dat VPN gedeelde ervoor om te zorgen dat iedere PC met een eigen IP op internet zit met 1 ADSL aansluiting. Dit zou er ook voor moeten kunnen zorgen dat je interne netwerk niet op de snelheid van je ADSL lijntje gaat werken. Maar ik weet dit dus niet zeker.
Wat je zou moeten doen is kijken of je X-BOX in staat is om een VPN sessie op te zetten.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op 18 november 2003 @ 19:27:
Volgens mij is dat VPN gedeelde ervoor om te zorgen dat iedere PC met een eigen IP op internet zit met 1 ADSL aansluiting. Dit zou er ook voor moeten kunnen zorgen dat je interne netwerk niet op de snelheid van je ADSL lijntje gaat werken. Maar ik weet dit dus niet zeker.
Wat je zou moeten doen is kijken of je X-BOX in staat is om een VPN sessie op te zetten.
Kom toevallig net even terug van het zoeken op de Xbox site.... (dat ik daar niet eerder op was gekomen...maar ja).

Wat bleek nu... Alcatel Speed Touch Home kan alleen via Internet Connection Sharring op de Xbox worden aangesloten (geen VPN op de Xbox dus...logisch maar erg balen). Moet ik alsnog altijd mijn PC aan hebben staan.
Of Tweaken van het modem begreep ik :)

Alleen de nieuwe Alcatel Speed Touch'en (510 v3, v4 en de wireless 570) kunnen direct verbonden worden erg balen.

EDIT: na verder lezen bleek dit toch niet helemaal te kloppen het lijkt erop dat een ADSL modem en router combinatie ook zou moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op 18 november 2003 @ 19:22:
[...]

Hang een router aan dat kabeltje dat je kamer binnenkomt en het werkt (hoef je niet te boren) of configureer je alcatel speedtouch home als pro (zijn beschrijvingen voor op het web te vinden en heeft bij mij een paar jaar prima gewerkt en zou dat nog doen als ik geen ander modem had gekregen) en hang een switch aan die kabel (hoef je ook niet te boren ;)).
Even voor mijn duidelijkheid :) Als ik het goed begrijp is dit dan de opstelling: Mijn Alcatel Speed Touch Home gaat naar 3COM HUB1, vanaf die HUB1 gaat een van de UTP kabels naar m'n kamer. Aan het eind van die UTP kabel hang ik dan een router. Moet ik die router dan nog verder instellen? Of haalt ie die gegevens uit de Alcatel? Als ik hem moet instellen moet ik dan alle IP's instellen? Het lijkt me alleen die voor de PC en de Xbox op mijn kamer en niet voor de PC's beneden?

Of bedoel je dat ik inplaats van de HUB1 een router moet kopen?

Wat ik trouwens niet inzie wat dat te maken heeft met het inbellen wat ik nu doe via de VPN adapter. Hoeft dat dan niet meer?

Het schijnt wel te kunnen (van de Xbox site): "Als je een USB modem hebt of de Mxstream Ethernet modem (Alcatel Speed Touch Home/350i) dan kun je Windows ICS (Internet Connection Sharing) gebruiken om je Xbox te verbinden met Xbox Live. Indien je over een een gecombineerde ADSL-modem/router beschikt, of een ander gelijksoortige ADSL-modem en router combinatie, dan gebruikt je de routerverbinding installatie"
Ik snap alleen niet hoe een router er voor zorgt dat ik nooit meer hoef in te bellen zoals in de huidige opstelling (moet nog veel leren merk ik :) )

Die Tweak is wat lastiger lijkt me. Heb al wat gelezen, zag een Tweak naar pro en via pro kon je zelfs naar 510. Maar werkte niet helemaal ok of zo. NAT werd leeggegooid (wat dat ook mag zijn). En de Tweak mislukte wel eens. Bij jou werkte het maar een paar jaar? Gaat ie stuk door de Tweak?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 19:55 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:53:
[...]

Even voor mijn duidelijkheid :) Als ik het goed begrijp is dit dan de opstelling: Mijn Alcatel Speed Touch Home gaat naar 3COM HUB1, vanaf die HUB1 gaat een van de UTP kabels naar m'n kamer. Aan het eind van die UTP kabel hang ik dan een router. Moet ik die router dan nog verder instellen? Of haalt ie die gegevens uit de Alcatel? Als ik hem moet instellen moet ik dan alle IP's instellen? Het lijkt me alleen die voor de PC en de Xbox op mijn kamer en niet voor de PC's beneden?

Of bedoel je dat ik inplaats van de HUB1 een router moet kopen?

Wat ik trouwens niet inzie wat dat te maken heeft met het inbellen wat ik nu doe via de VPN adapter. Hoeft dat dan niet meer?
Die vpn connectie naar het modem maakt het idd wat ingewikkelder. Persoonlijk zou ik dat modem gewoon tweaken (trouwens dat heb ik ook gedaan ;))) dan ben je van dat hele vpn-verhaal af. Je modem kan dan via dhcp ip-adressen uitdelen in je netwerk. Waarschijnlijk ondersteund je xbox dit ook wel en anders is het ook mogelijk het ip-adres en de gateway (het modem) hard op te geven.
Het schijnt wel te kunnen (van de Xbox site): "Als je een USB modem hebt of de Mxstream Ethernet modem (Alcatel Speed Touch Home/350i) dan kun je Windows ICS (Internet Connection Sharing) gebruiken om je Xbox te verbinden met Xbox Live. Indien je over een een gecombineerde ADSL-modem/router beschikt, of een ander gelijksoortige ADSL-modem en router combinatie, dan gebruikt je de routerverbinding installatie"
Ik snap alleen niet hoe een router er voor zorgt dat ik nooit meer hoef in te bellen zoals in de huidige opstelling (moet nog veel leren merk ik :) )
Je hebt geen vpn-verbinding met het internet, maar met het modem. Als je het modem zou tweaken heb je ook die vpn-verbinding niet meer nodig.
Die Tweak is wat lastiger lijkt me. Heb al wat gelezen, zag een Tweak naar pro en via pro kon je zelfs naar 510. Maar werkte niet helemaal ok of zo. NAT werd leeggegooid (wat dat ook mag zijn). En de Tweak mislukte wel eens. Bij jou werkte het maar een paar jaar? Gaat ie stuk door de Tweak?
Het valt op zich mee. Ik heb hier een alcatel speedtouch home die al getweaked is naar pro, naar 510 terug naar pro en nu weer een home is ;)

De tweak naar Pro stelt niet zo heel veel voor (je veranderd ergens een 0 in een 1 dacht ik) en kan zo weer ongedaan gemaakt worden. De tweak naar 510 zou ik niet doen als je modem verder goed werkt, ik had het gedaan omdat je dan leuk webbased poorten kan forwarden (wat anders via telnet moet) maar het is een beetje een wazige firmware die je er dan in zet omdat de echte firmware voor een 510 waarschijnlijk niet past in het geheugen van een Speedtouch Home.

Als je de tweak naar pro goed doorleest op www.bruring.com zitten er weinig risico's aan verbonden. Je kunt eigenlijk altijd weer terug. Enige risico is dat als je modem kapot gaat en je kunt het niet meer benaderen dat je de garantie kwijt bent omdat ze zien dat het geteaked is. Maar garantie zal er waarschijnlijk toch al niet meer op zitten.

/▌

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-12 20:30

Quintus

Eg wel! Dus....

Als je dus alleen OF de PC OF de Xbox aan hebt staan dan koop je toch een simpele splitter. 1 --> 2
Van die dingen die ook voor isdn gebruikt worden.
Je zet dat ding op de kabel die je kamer binnenkomt en legt een kabeltje elk naar de Xbox en de PC.
Je moet dan niet de pc en de Xbox tegelijk aanzetten.
Dat werkte bij mij op 10mbit.

Wil je dit niet dan zul je een switch of router moeten gebruiken zoals eerder gezegd is.

Unknown

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op 18 november 2003 @ 20:06:
[...]

Die vpn connectie naar het modem maakt het idd wat ingewikkelder. Persoonlijk zou ik dat modem gewoon tweaken (trouwens dat heb ik ook gedaan ;))) dan ben je van dat hele vpn-verhaal af. Je modem kan dan via dhcp ip-adressen uitdelen in je netwerk. Waarschijnlijk ondersteund je xbox dit ook wel en anders is het ook mogelijk het ip-adres en de gateway (het modem) hard op te geven.

[...]

Je hebt geen vpn-verbinding met het internet, maar met het modem. Als je het modem zou tweaken heb je ook die vpn-verbinding niet meer nodig.
Maar neemt die router dan niet dat VPN verhaal over en hoef je nooit meer in te loggen via VPN? Je vertelde het alsof het zo zou werken :)

Mij lijkt het dan om mijn hele netwerk van VPN te ontdoen ik de volgende opstelling maak:

Speed Touch Home -> Router -> 2 PC's beneden en 1 UTP kabel naar mijn kamer
-> hub er aan vast -> Xbox en PC

Zou dat werken?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 20:28:
[...]

Maar neemt die router dan niet dat VPN verhaal over en hoef je nooit meer in te loggen via VPN? Je vertelde het alsof het zo zou werken :)

Mij lijkt het dan om mijn hele netwerk van VPN te ontdoen ik de volgende opstelling maak:

Speed Touch Home -> Router -> 2 PC's beneden en 1 UTP kabel naar mijn kamer
-> hub er aan vast -> Xbox en PC

Zou dat werken?
Ja, zou moeten werken.

Had je openingspost niet helemaal goed gelezen. Met die vier ip-adressen kun je volgens mij zelf kiezen hoe je alles aansluit.

Of je huidige setup met een router op je kamer (gebruik je 3 wan ip-adressen), of de router beneden en een hub op je kamer (gebruik je 1 wan ip-adres).

Ik zou wel even informeren in de winkel of elke router een vpn-connectie kan opzetten naar dat adsl-modem (voor de zekerheid ;)). En het portforwarding verhaal uit de faq zou ik even doorlezen als je daar nog niet van op de hoogte bent

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 19-11-2003 07:18 ]

/▌

Verwijderd

Topicstarter
Yes, het werkt :)

ADSL SH 'Pro' --> 8 p. HUB:

--> PC
--> PC
--> 4 p. Hub:

--> PC
--> Xbox

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 02:09 ]

Pagina: 1