[VPN-PPTP] Error 721

Pagina: 1
Acties:

• Aplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 15:49
Ik heb de search er al meer malen op los gelaten, maar zonder succes :(

Ik heb een windows xp prof pctje die als vpn server dient achter een getweaked speedtouch home modem. ik heb netjes poort 1723 (tcp) opgezet en protocol 47 maar zonder resultaat :/
ik heb ook gewoon alles wat er op leek opengezet, dus 1723 udp en poort 47 tcp en udp (en 47 dus).

Ik heb ook een defserver aangemaakt om te kijken of het uberhaupt wel werkt, en dat gaat wel... dus er moet toch iets fout zitten in mn poorten, maar wat 8)7

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Een vpn server achter NAT gaat vaak heel moeilijk.

Ik zou zeggen kijk even op google, want je bent niet de enige met dit probleem en zal ook zeker niet de laatste zijn. Kan je vertellen welke encryptie je gebruikt ?

• Aplo
[Airwolf] schreef op 18 november 2003 @ 10:58:
Kan je vertellen welke encryptie je gebruikt ?
Ik vond dat ik al genoeg technische taal had gebruikt :P

nee.. eigenlijk geen flauw idee, ik heb alles eigenlijk standaard laten staan, dus ik neem aan dat er geen encryptie op zit.

btw, bij een maatje van me, werkt het wel perfect. (andere router.. dat wel)

• Aplo
oow ja, ik vergat nog te zeggen dat hij wel connect, want hij gaat de gebruikersnaam en wachtwoord controleren... en dat duurt wat lang en dan komt die mooie error 721 te voorschijn...

Verwijderd

Bij het opzetten van een vpn client in winxp is er een optie dat ie de connectie moet droppen als er geen encryptie is over de vpn.Aangezien je dat niet weet ( |:( )is het misschien een optie om naar te kijken?

• Aplo
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 12:08:
Bij het opzetten van een vpn client in winxp is er een optie dat ie de connectie moet droppen als er geen encryptie is over de vpn.Aangezien je dat niet weet ( |:( )is het misschien een optie om naar te kijken?
nee.. haalt niets uit. zoals je hierboven nl hebt kunnen lezen, werkt het meteen als ik een defserfer opzet... dus het lijkt me echt een poortprobleem

Verwijderd

Ik denk dat het geen poort probleem is maar een configuratie probleem.Hier wat ideetjes
Welke protocollen gebruik je?
Mijn pptp server (poptop) deze:
code:
1
2
3
4
5
-chap
-chapms
+chapms-v2
mppe-128
mppe-stateless

Heb daarbij alleen poort 1723 open.werkt prima.
kloppen je "tunnel ip's" wel?

• Aplo
zo zie je nog is wat :)
ik heb ff flink zitten speuren, maar ik bij bij die server bijna geen moer instellen lijkt het wel. Bij de client (w2k prof) kan ik wel al die ongein instellen, ook geprobeerd maar nog steeds niet.

maar nogmaals, als ik die defserver aanzet, kan ik direct connecten zonder problemen... dan hoef ik ook verder helemaal niets in te stellen.

Verwijderd

Ik ben een beetje woordblind zoafentoe :D
heb je als outside adres 0.0.0.0 genomen?dus:
code:
1
create protocol=tcp inside_addr=xpbakip:1723 outside_addr=0.0.0.0:1723

verder kan ik niets verzinnen.

Verwijderd

In tegenstelling tot wat er gezegd wordt. VPN over NAT is helemaal niet lastig. Je moet ervoor zorgen dat je een router hebt die het volledig ondersteund. Dus m.a.w. uit je doppen kijken voordat je iets koopt.

Verder heb jij poort 47 UDP geforward. PPTP gebruikt deze poort helemaal niet. Je moet 1723 TCP en protocol 47 GRE forwarden. Vaak is het met routers zo dat deze standaard wordt doorgelaten indien je poort 1723 TCP alleen forward.

En vaak is het hangen van controleren gebruikersnaam en wachtwoord een security protocol issue. Server en client praten dan niet via hetzelfde protocol.

Ik zou ook even controleren of er voor jouw modem firmware versies zijn gereleased die mogelijk VPN problemen oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 13:43 ]

• Attilla
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:42:
Dus m.a.w. uit je doppen kijken voordat je iets koopt.
Dat zeg ik, lastig. Aangezien niet iedereen de benodigde hardware heeft.

• LawnMowerMan
  • Laatst online: 22-04 09:30

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ik heb het zelf een tijd geleden ook geprobeerd en na het doorlopen van deze tutorial, kwam ik op het gewenste resultaat. Je moet wel zeker weten dat je router het ondersteund natuurlijk...

Misschien heb je hier ook nog wat aan?
Suc7 :)

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

gewoon even een nieuwe VPN-verbinding aanmaken en alle instellingen controleren c.q. wijzigen... daarna de provider bellen voor het aanmaken van een kpn-ticket...

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34
tis mij igg nooit gelukt met mijn getweakte. precies zelfde problemen. ALLES geprobeerd. het werkte alleen met defserver
toen maar andere router gekocht :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Attilla
punica schreef op 20 november 2003 @ 00:13:
gewoon even een nieuwe VPN-verbinding aanmaken en alle instellingen controleren c.q. wijzigen... daarna de provider bellen voor het aanmaken van een kpn-ticket...
Mag ik vragen waar je het over heb hier ?
Dit is denk ik totaal niet van belang.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, alleen dan op een 2003 bak, in m'n modem (zyxel, pstn, demon verbinding). Ook echt meer dan een week continu mee lopen kloten en niet gelukt :( Dus een oplossing zou voor mij ook erg mooi zijn.
Pagina: 1