Toon posts:

[xp] harde schijf niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

mijn computer liep constant vast. heb toen de xp recorvery disk erin gepropt en hem geprobeerd te formaterren.
Voor een nieuwe installatie was geen plaats meer, heb toen met mijn stomme kop het bestandje txtsetup.sif verwijderd |:( .

Niks aan de hand zou je zeggen, kopieer het bestandje van de cd naar de harde schijf.
Maar daar zit het probleem. als ik mijn computer opstart (met de xp recorvery disk) en naar dos ga, heb ik alleen de de beschikking over de schijven a en b (floppy) en C en D. C was vroeger de harde schijf, maar de dvd speler.

Wat kan ik het beste doen om weer op de harde schijf te komen zodat ik ht bestandje txtsetup.sif daarop kan zetten, of hebben jullie andere handige tips.

Verwijderd

misschien kan je booten met een win98 cd, en als je in DOS zit de cd verwisselen? edit: Tenzei je een NTFS partitie hebt natuurlijk, dan kom je er zowiezo niet op met DOS denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tenzei je een NTFS partitie hebt natuurlijk, dan kom je er zowiezo niet op met DOS denk ik.

wat kan ik dan het beste doen?

Verwijderd

misschien kan je die hdd in een andere PC hangen en zo het bestandje kopieren?

Verwijderd

Topicstarter
das wel een goed idee!, maar ik had gehoopt op een makkelijker manier

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Probeer bij Bootdisk.com es een bootdisk te downloaden met NTFS ondersteuning en CD-Rom... Dan zou je in pricipe de files kunnen kopieren.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op 18 november 2003 @ 12:58:
Probeer bij Bootdisk.com es een bootdisk te downloaden met NTFS ondersteuning en CD-Rom... Dan zou je in pricipe de files kunnen kopieren.
mmm kan het bestandje niet vinden op bootdisk.com beetje rommelige site.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Opstarten met de winxp cd en voor reparatie/recovery kiezen. ;)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Alst goed is heb je HIERRRRR wat aan

Deze advertentieplaats is te huur!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56

evol

hello world

Volgens mij kan je met dat proggie niet schrijven naar NTFS, alleen lezen.
Makkelijkste/Snelste is toch schijf ff in ander systeem hangen denk ik.

Move along people. Nothing to see here.

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:07
start je pc op met een win 98 bootdisk, kijk in fdisk en verwijder de partitie, en maak een nieuwe aan als fat32, gooi de winxp setup er over heen en converteer hem weer naar ntfs.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het voor mekaar. Bedankt voor de reacties.
Heb het bootdiskbestandje voor xp van microsoft voor de tweede keer gedownload en op verse floppy's gezet. Toen werkte het wel!
Pagina: 1