Toon posts:

[VIM - Slack 9.1]Nieuwe regel - tabs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met vim onder slackware 9.1. Nu wil ik weten of vim de mogelijkheid heeft om de cursor te plaatsen gelijk aan het aantal tabs in de vorige regel. Nu moet ik elke keer weer tabs geven totdat de cursor weer gelijk staat met de vorige regel. Wie weet of/hoe dit kan?

Verwijderd

Ik snap je vraag niet eens, maar het antwoord is alvast ja.

Kun je iets specifieker uitleggen wat je nu precies bedoelt?

Bedoel je dat je bij onderstaande document wil indenten bij nieuwe regels naar het begin van de tekst op de regel erboven?

code:
1
2
3
tekst tekst tekst tekst tekst tekst 
      tekst tekst
    > Hiernaartoe inspringen na een enter op de bovenstaande regel

edit:

Overigens zijn tabs naar mijn mening toch al ranzig. Misschien dat je maar eens softtabs (spaties) moet gebruiken :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. dat is wat ik bedoelde. Sorry als het niet duidelijk was.

Ik heb het inmiddels van iemand gehoord hoe het moest. Ik had er al een paar dagen naar gezocht (schijnbaar toch niet goed genoeg).

Het antwoord is set autoindent.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 10:09:
edit:
Overigens zijn tabs naar mijn mening toch al ranzig. Misschien dat je maar eens softtabs (spaties) moet gebruiken :P
Waarom vind je dat? Persoonlijk vind ik het altijd wel prettig om met tab's te werken.

Zegt de GNU style hier eigenlijk iets over?

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:52
JWZ on Tabs vs. Spaces

Het blijft altijd een leuke flamewar (doe dat hier maar niet :P ), maar die pagina bevat zowaar ook nog wat bruikbare info.

De GNU style zegt hier ongetwijfeld wat over maar ik heb nu geen zin om dat op te zoeken.

Verwijderd

rlensen schreef op 18 november 2003 @ 12:36:
[...]

Waarom vind je dat? Persoonlijk vind ik het altijd wel prettig om met tab's te werken.

Zegt de GNU style hier eigenlijk iets over?
Of de GNU style hier iets over zegt durf ik eigenlijk niets te zeggen.

Maar ik vind dat ranzig omdat elke editor tab tekens weer anders interpreteert ;)
Veel code die volledig door elkaar gegooid wordt omdat de gebruiker inconsequent bezig is met tab-gebruik en spatie gebruik i.c.m. het gebruik van een andere editor/viewer.

Daarom laat ik vim dus ook spaties zetten i.p.v. dat hij tabs zet. Tja dat het wat meer ruimte kost in het bestand, so be it. Het eindresultaat ziet er tenminste altijd onder elk OS/editor/viewer hetzelfde uit.

Mijn ~.vimrc bevat daarom ook de volgende regels:
code:
1
2
3
4
set shiftwidth=4
set expandtab
set softtabstop=4
set tabstop=4
Wilke schreef op 18 november 2003 @ 12:49:
Het blijft altijd een leuke flamewar (doe dat hier maar niet :P ), maar die pagina bevat zowaar ook nog wat bruikbare info.
>:) Waarom denk je dat ik het opmerkte? ;)
Pagina: 1