[Epox 4PCA3+] opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

• deur63
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 07:40
hallo,

Ik heb een probleem met de combinatie Epox 4PCA3+en de Enermax EG365AX-VE(G)FMA.
het probleem is als volgt:
- Ik duw op de power-knop
- PC gaat aan
- minder dan 1 sec later gaat de pc weer uit.
- powerlampje blijft branden

Ik heb al contact opgenomen met Epox, die zeiden dat het probleem ligt aan de combinatie voeding <-> moederbord. Ook zeiden ze dat als ik een nieuwe voeding erin zou doen (een nieuwe revisie Enermax) dit probleem opgelost zou zijn... Niet dus. ik heb nu een nieuwe revisie van die voeding inliggen, en ik heb exact hetzelfde probleem.

nou heb ik wat onderzoek gedaan, en het blijkt: als ik de computer in het stopcontact steek, en ik zet em binnen 10 seconden aan, dan gaat ie daadwerkelijk aan, en boot, etc... Als ik langer dan 10 seconden wacht, dan heb ik dus dat probleem dat dat powerlampie gaat branden, en dat ie binnen 1 seconde weer uitgaat.

Ik heb al eens geprobeerd alle hardware uit te pluggen, om na te gaan of het niet gewoon een inschakelverschijnsel was. dus: HD's, FD en kaarten eruit. geen effect, pc doet nogsteeds zo vaag.

Ook heb ik al een andere voeding erin gedaan, een of ander 10 euro geval, en die doet het wel perfect.

Ik ben een beetje ten einde raad. Misschien weten jullie wat te doen.

hier nog effe de configuratie v/d pc:

Mobo: Epox 4pca3+ (rev 1.2)
CPU: P4 2.60C HT
Ram: 2x 256MB Corsair XMS (cas2)
Sap: Enermax EG365AX-VE(G)FMA
HD: ST380021A & ST3120022A

verder nog een pinnacle PCTVpro, SB64 en een GeForce 2 GTS/PRO

Nog misschien een noemenswaardigheid:
in rev 1.2 van het mobo was een constuctiefoutje, de GB lan werkte niet. het mobo is teruggestuurd, en sindsdien heb ik dat probleempje met die enermax voeding (dus niet met dat el-cheapo geval, die werkt wel gewoon). voordat dat lan gefixt was werkte de Enermax ook... Dat fixen van het mobo hield in: 2 R's eraf, 3 C's erop.

nog iets: de PC is niet overgeklokt, alle fans lopen goed, en hij wordt niet uitzonderlijk warm, het is dus absoluut geen hitte probleem.

Anyways, alvast bedankt voor de reacties

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ook heb ik al een andere voeding erin gedaan, een of ander 10 euro geval, en die doet het wel perfect.
Dan ligt het overuidelijk aan de Enermax voeding, toch? Neem een ander merk of blijf gewoon die E10-voeding gebruiken :)

Verwijderd

Ik snap niet wat je bedoeld met het powerlampje. Heb je de case nieuw of heb je hem al een tijd in combinatie met een ander mobo gedraait?

-Zo nee? haal dan even de voorkant van de case eraf en check of het powerknopje terug gaat als je de knop indrukt. Das vaak een probleem.

Je kan ook even kijken of je je ram geheugen kan veranderen in combinatie.

Wat heb je precies met het systeem gedaan voordat het niet meer werkte? IS er iets fout gegaan? dan hebben andere daar ook wat aan.

Verwijderd

BalusC schreef op 18 november 2003 @ 10:03:
[...]
Dan ligt het overuidelijk aan de Enermax voeding, toch? Neem een ander merk of blijf gewoon die E10-voeding gebruiken :)
das bullshit! Alsof elke gebruiker van epox een eremax voeding heeft!

Misschien zitten er niet genoeg watt's op, dat kan wel probeer eens een 400 watt voeding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

das bullshit! Alsof elke gebruiker van epox een eremax voeding heeft!
:? :? :?

Post eens normaal en zo duidelijk mogelijk :) Verder had je dit ook gewoon middels het edit-knopje aan je voorlaatste post kunnen toevoegen. Direct achter elkaar posten kan storend zijn en knullig overkomen namelijk ;)

[ Voor 108% gewijzigd door BalusC op 18-11-2003 10:18 ]

Verwijderd

BalusC schreef op 18 november 2003 @ 10:16:
[...]
:? :? :?

Post eens normaal en zo duidelijk mogelijk :) Verder had je dit ook gewoon middels het edit-knopje aan je voorlaatste post kunnen toevoegen. Direct achter elkaar posten kan storend zijn en knullig overkomen namelijk ;)
sorry, ik hou nooit rekening met dubbelposts, trouwes als ik de edit knop gebruik, dan ben ik bang dat er weer reactief overheen staan, dan valt een extratje niet op.

ik zal er vanaf nu rekening mee houden :)

edit (;)) : sorry, die kwam denk ik niet erg duidelijk over, ik begreep je regel text verkeerd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 10:21 ]

• deur63
De case heb ik al langer, eerst had ik een p2 erin zitten, nooit problemen mee gehad.

maareh, een paar dagen geleden heb ik dus die el-cheapo eruit gehaald, en die enermax erin gedaan. met die el-cheapo deed de pc het perfect, maar met die enermax dus niet.
de powerknop werkt gewoon goed.

zoals al gezegd, de voeding trekt het makkelijk, zelfs zonder enige hardware erin (afgezien beeldschermkaart) werkt de pc nogsteeds niet.

Ik heb helemaal geen gekke dingen met die pc gedaan. gewoon gebruikt.

maar nogmaals: enermax doet het niet, andere voeding wel. Het kan dus niet aan rand hardware liggen, want die zijn er niet uitgegaan bij het inbouwen van de voeding.

het heeft iets te maken met de voeding, of de connectie die het moederbord maakt om de power supply aan te zetten.

nogmaals, ik sta open voor suggesties.

• deur63
BalusC schreef op 18 november 2003 @ 10:03:
[...]
is een goed plan, het enige punt is dat ik die Enermax heb gekocht omdat ie zo stil is. Ik wil gewoon een stille pc, en die 10Euro voeding maakt een straaljager geluid, net alsof m'n pc gaat opstijgen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

deur63 schreef op 18 november 2003 @ 19:25:
[...]

is een goed plan, het enige punt is dat ik die Enermax heb gekocht omdat ie zo stil is. Ik wil gewoon een stille pc, en die 10Euro voeding maakt een straaljager geluid, net alsof m'n pc gaat opstijgen.
Kan je die Enermax niet gewoon RMA'en? Dan is het lijkt me opgelost ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

deur63 schreef op 18 november 2003 @ 19:25:
Ik wil gewoon een stille pc, en die 10Euro voeding maakt een straaljager geluid, net alsof m'n pc gaat opstijgen.
Tijd voor de "grote" voeding modificatie.

Papstfan erin en reken maar dat hij dan stil is. Zijn diverse topics over.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2003 19:31 ]

ARME AOW’er

• deur63
Turkish schreef op 18 november 2003 @ 19:29:
[...]

Kan je die Enermax niet gewoon RMA'en? Dan is het lijkt me opgelost ;)
Enermax is geRMA't. deze heb ik net 2 dagen hier, en is dus gaar. met de oude had ik exact hetzelfde.
Epox zei dat deze revisie v/d voeding wel zou werken

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
ik heb nog ergens een rev 1.0 en een 1.2 liggen
zal deze ook met dezelfde voeding testen
mocht dit idd zelfde probleem geven zal ik dit hier posten

met de rev 2.0 heb ik in ieder geval geen problemen met de enermax voeding !!!

misschien kan je leverancier deze omruilen voor een rev 2.0 ?

• deur63
petervandamned schreef op 19 november 2003 @ 07:48:
ik heb nog ergens een rev 1.0 en een 1.2 liggen
zal deze ook met dezelfde voeding testen
mocht dit idd zelfde probleem geven zal ik dit hier posten

met de rev 2.0 heb ik in ieder geval geen problemen met de enermax voeding !!!

misschien kan je leverancier deze omruilen voor een rev 2.0 ?
alvast bedankt voor het testen... waarschijnlijk zal jou rev 1.2 werken, tenzij je daarop ook de GB lan hebt laten fixen. voordat dat bij mij was gebeurt had ik geen opstartproblemen.

Verwijderd

deur63 schreef op 18 november 2003 @ 19:43:
[...]

Enermax is geRMA't. deze heb ik net 2 dagen hier, en is dus gaar. met de oude had ik exact hetzelfde.
Epox zei dat deze revisie v/d voeding wel zou werken
ik heb de aller eerste revisie 1.0 en de allernieuwste rev.2.0 thuis draaien met een oud model enermax 365AX, deze starte op de rev2.0 zonder probleem maar op de rev 1.0 een no go. Ik heb ook een nieuwe 465AX en die start alle twee de revisies zonder probleem op. Op mijn werk was het precies het zelfde probleem met de oude 365AX en de nieuwe 365AX. Wil je helemaal voor zeker gaan dan neem je een 465AX nieuw model.
deur63 schreef op 19 november 2003 @ 08:54:
[...]

alvast bedankt voor het testen... waarschijnlijk zal jou rev 1.2 werken, tenzij je daarop ook de GB lan hebt laten fixen. voordat dat bij mij was gebeurt had ik geen opstartproblemen.
Die broadcom fix staat daar helemaal los van, geloof me.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 09:04 ]

• deur63
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:02:
[...]

ik heb de aller eerste revisie 1.0 en de allernieuwste rev.2.0 thuis draaien met een oud model enermax 365AX, deze starte op de rev2.0 zonder probleem maar op de rev 1.0 een no go. Ik heb ook een nieuwe 465AX en die start alle twee de revisies zonder probleem op. Op mijn werk was het precies het zelfde probleem met de oude 365AX en de nieuwe 365AX. Wil je helemaal voor zeker gaan dan neem je een 465AX nieuw model.

[...]

Die broadcom fix staat daar helemaal los van, geloof me.
Okay, dus die rev 2.0 van het moederbord zou dan moeten werken op die enermax die ik heb (ik weet niet welke revisie die enermax is, er staat nix op van revisies. 't is in ieder geval degene met de copper shielded power-kabel).
Ik zal meteen even een meeltje sturen naar de zaak waar ik het mobo heb gekocht, en vragen of ze daar ook rev. 2.0 borden hebben.
Pagina: 1