Hallo mensen.
Ik heb een probleempje met het tweaken van een ethernet alcatel adsl modem.
Dit wil ik doen bij iemand anders, het is bij mijzelf al twee jaar geleden gelukt en vraag me af waarom het nu niet lukt. Dus ik zal even vertellen wat er aan de hand is.
Het gaat al fout als ik wil telnetten naar 10.0.0.138, de ene keer gaat het goed ik heb ik de mogelijkheid om in te loggen en de andere keer staat er meteen: verbinding met de host verbroken.
Goed, als ik dus kan inloggen met de login "user" dan pakt ie m niet.
Ook als ik in IE naar http://10.0.0.138 browse moet ik een ww intypen.
Wat voor crap is dit?
Ik kan ook geen firmware update draaien, dan geeft ie aan dat de modem niet gevonden is, terwijl ik m wel gewoon kan pingen en kan internetten.
Hoe kan ik zien welke firmware er op zit?
Iemand anders hier ook problemen mee?
Er is nog nooit eerder getweakt met die modem. Kan het zo zijn dat Tiscali er een beveiliging op heeft gezet; een eigen wachtwoord? Omdat ik ook al moest inloggen om de webinterface te bekijken.
Mijn dank is groot voor de gouden tip.
King Conan
Ik heb een probleempje met het tweaken van een ethernet alcatel adsl modem.
Dit wil ik doen bij iemand anders, het is bij mijzelf al twee jaar geleden gelukt en vraag me af waarom het nu niet lukt. Dus ik zal even vertellen wat er aan de hand is.
Het gaat al fout als ik wil telnetten naar 10.0.0.138, de ene keer gaat het goed ik heb ik de mogelijkheid om in te loggen en de andere keer staat er meteen: verbinding met de host verbroken.
Goed, als ik dus kan inloggen met de login "user" dan pakt ie m niet.
Ook als ik in IE naar http://10.0.0.138 browse moet ik een ww intypen.
Wat voor crap is dit?
Ik kan ook geen firmware update draaien, dan geeft ie aan dat de modem niet gevonden is, terwijl ik m wel gewoon kan pingen en kan internetten.
Hoe kan ik zien welke firmware er op zit?
Iemand anders hier ook problemen mee?
Er is nog nooit eerder getweakt met die modem. Kan het zo zijn dat Tiscali er een beveiliging op heeft gezet; een eigen wachtwoord? Omdat ik ook al moest inloggen om de webinterface te bekijken.
Mijn dank is groot voor de gouden tip.
King Conan