Wanadoo EuroDocsis Cable en Debian

Pagina: 1
Acties:

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi,

Ik heb de howto gelezen op http://miquels.www.cistron.nl/wanadoo-eurodocsis/
Ik heb alles gedaan maar als ik "# /etc/init.d/rp-l2tpd start" type krijg ik als foutmelding:
Starting RP l2tpd: l2tpdError: network_init: bind: Address already in use
OK 3084 65328

Ik weet niet hoe ik verder moet. Is deze error bekend? Zo ja, hoe los ik het op.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Begin eens met het posten van je config bestanden. Wat voor L2TP server adres heb je ingesteld?

Verwijderd

Een bind: Adress already in use betekent precies wat er staat. Het adres met de bijbehorende poort is al in gebruik (er is een daemon/programma dat die poort in gebruik heeft op de machine) en dus is deze poort niet vrij voor een ander(e instantiatie van dat) programma.

Waarschijnlijk had je dus al iets draaien. Als dat hetzelfde script is dan kan je /etc/init.d/rp-l2tpd restart geven of eventueel eerst stop gevolgd door een start
Was het een ander programma, dan kan je met netstat -alp controleren welk programma welke poort openhoudt en dan kun je daar vervolgens iets aan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 09:38 ]

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volgens mij kan je best gelijk hebben.
Ik ben wel een newbie, maar goed, ik had er tig uurtjes over gedaan om me sweex NIC te instaleren. Daarna geprobeerd er een netwerk van te maken enzo op eth0. Daarna pas wanadoo geprobeerd, was het helamal vergeten :<

Maar goed, vanavond een nieuwe NIC erbij, en alle config te veranderen van eth0 naar eth1, en dan zou het moeten werken? Wat ik ook niet snap is, dat je helemaal geen DNS andressen ofzo moet toevoegen, isschien door de microsoft protokol?

Vanavond dus proberen, ik laat wel weten wat er is gebeurd :>

Alvast bedankt

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"