Toon posts:

[win98] Wazig probleem met INSCHAKELEN netwerkwachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een windows 98 machine die zich niet goed aanmeld op een unix machine. Dit is nooit een probleem geweest totdat iemand er met z'n grote vingers aan heeft gezeten.

De username is ABC (ook aangemaakt op de unix machine) en wanneer ik de pc opstart logt hij automatisch in zonder gebruiker, wat ik dan altijd moet doen is 'afmelden' en opnieuw 'aanmelden' en dan onder de naam ABC.

Nou heb ik al het een en ander 'geprobeert' (en gezocht op het forum) maar het wil nog niet echt lukken. De primaire aanmelding staat ingesteld op' client voor microsoft netwerken' en toch meld deze zich niet goed aan.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:30

Super_ik

haklust!

ik had vroeger iets met EnabePlainTextPasswords in het register. maar aangezien het de 2e keer aanmelden wel goed gaat neem ik aan dat dat wel goed staat.

k denk dat ie de eerste keer aanmelden gewoon helemaal geen w8woord gebruikt voor t inloggen, anders kan ie ook nie automaties doorgaan bij dat inloggen (ok, er zijn tooltjes voor)
je moet ff instelle dat je bij windows ook wil inloggen met een passwd. da kan door je profiel ff weg te gooien, een keer in te loggen onder een andere naam en dan rebooten of.... k kan er ff nie opkomen...

:)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk bestaat er in je C:\Windows\ een aantal PWL files - move die eens naar een veilige plek?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bij de netwerkinstellingen kan je aangeven hoe hij zich moet aanmelden kijk daar eens?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Dit is de oplossing. Na wat zoeken in de Microsoft Knowledge base werkte dit bij mij:

Wis de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\Real Mode Net

AutoLogon=xx

Dat werkte bij mij, het scherm kwma terug en nu kan de Win98 computer ook de XP computer zien.

Voor meer info. en nog meer oplossingen volgens Microsoft

http://support.microsoft....;en-us;141858&Product=w98

Bij was het deleten van bovenstaande registersleutel voldoende!

Succes!
Pagina: 1