In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Heb je geen DMZ functie op je router? Dan kan je die gewoon aanzetten voor je server. Wel even een aparte firewall nemen zou ik zeggenLogiForce schreef op 18 november 2003 @ 02:12:
[...]
In mijn router heb ik alles open staan van poort 0 t/m 9999. En deze op het ip van mijn server gericht.
En nog niks dus daar ligt het niet aan.
Wees consequent, maar niet altijd
In principe staat het protocol FTP gewoon op Enabled en zolang jij niets Extras geconfigureerd hebt op de Windows Server 2003 als Internet Connection Firewall of een andere firewall erop gezet hebt kun je de port gewoon opgeven in de IIS6 console.
Daar gaat elke client wel doorheen ook die van dos, maar dan wil hij een aantal poorten openen in de range van 1024 en hoger. Dit worden data communicatie poorten genoemd volgens mij. Alleen deze zijn geblokt.
En het ligt ook niet aan een firewall want er staat niet 1 aan.
En daarbij komt ook nog dat Bulletproof server wel gewoon die poorten opent nadat hij een connectie heeft gemaakt via poort 21.
EN voor jullie die willen weten welke router ik gebruik:
E-Tech Beige backie, laatste firmware.
Verwijderd
passive ftp gebruikt porten >1024 en daar moet je idd porten voor forwarden.
ik weet niet hoe het zit met iis6, maar in iis5 was het zo dat er een range was die standaard met 1 werd opgehoogd. er was op technet een doc te vinden om deze port random te maken. misschien dat daar ook staat om de exacte range aan te zetten... porten 0-9999 forwarden lijkt me niet zo slim (ftp beetje overbodig... ik maak wel gewoon een share aan dan
iis5 had standaard passive aan... (kan je testen op 6 op hetzelfde netwerk)
verder heb je alleen passive nodig als je clients achter een firewall zitten en hun fw niet kunnen (of niet mogen) configgen (voor normal ftp moet dus port 20 bij de client openstaan).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 13:57 ]
Laterzzz.
Verwijderd
nog een ander probleempje... je interne adres wordt meegeven en niet je nat adres...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 16:35 ]
In BulletProof kan je opgeven welk IP adres (ipv het interne) en welke poorten gebruikt moeten worden ipv de default. Dan kan je dus de passive range beperken tot (bv) 8 poortjes in een reeks in die jij wil.. Geen id of dat met IIS ook kan eigenlijk
Wees consequent, maar niet altijd