[Linux - Apache] The page cannot be displayed.

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Hopelijk zit in in goede forum.

En yah heb gezocht maar geen oplossing voor probleem gevonden.

Goed, ik heb Apache 2.0.40 met php draaien op Red Hat 8. Ik draaide eerst mijn webserver op XP maar ben dus overgestapt.

Ik heb Apache ingesteld op locaal ip adres om de site eerst te testen.
Probleem is dat als ik 192.168.1.1:9722 (ip van server + poort waar hij moet zoekken) intype dan krijg ik dus een mooie "The page cannot be displayed". En als ik met Opera open dan krijg ik alleen de index.php pagina, maar als ik op een link klik dan blijft hij op dezelfde pagina.

Onder XP werkt de site wel perfect, en de testsite (dat apache werkt enzow) doet het ook.

Mijn error_log van Apache gaf eerst dit aan:

code:
1
Directory index forbidden by rule: /www/

www = waar mijn website staat.

Daarna ben ik wat met de <Directory > wat gaan aanrommelen (van wat ik in andere topics had gelezen).

Nu geeft mijn error_log dit aan:

code:
1
child process 8590 still did not exit, sending a SIGTERM

Uiteindelijk kan ik er weinig mee, mijn webserver doet nog steeds niks :'(

[ Voor 3% gewijzigd door MrMartinH op 18-11-2003 00:55 ]

Signature

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:55

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Daarna ben ik wat met de <Directory > wat gaan aanrommelen (van wat ik in andere topics had gelezen).
Vaak is het dan wel handig om even een link naar een copy van je config erbij te zetten.
Zodat we kunnen ziet wat je hebt.

• MrMartinH
Dit is het stukje wat ik bedoelde, en zo heb ik het nu staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
# Each directory to which Apache has access can be configured with respect
# to which services and features are allowed and/or disabled in that
# directory (and its subdirectories).
#
# First, we configure the "default" to be a very restrictive set of
# features.
#
<Directory />
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride All
</Directory>

#
# This should be changed to whatever you set DocumentRoot to.
#
<Directory "/www">

#
# Possible values for the Options directive are "None", "All",
# or any combination of:
#   Indexes Includes FollowSymLinks SymLinksifOwnerMatch ExecCGI Multiviews
#
# Note that "MultiViews" must be named *explicitly* --- "Options All"
# doesn't give it to you.
#
# The Options directive is both complicated and important.  Please see
# http://httpd.apache.org/docs-2.0/mod/core.html#options
# for more information.
#
    Options FollowSymLinks All

#
# AllowOverride controls what directives may be placed in .htaccess files.
# It can be "All", "None", or any combination of the keywords:
#   Options FileInfo AuthConfig Limit
#
    AllowOverride All

#
# Controls who can get stuff from this server.
#
    Order allow,deny
    Allow from all

</Directory>

hopelijk is dat wat je nodig hebt en wil je meer weten dan hoor ik het wel

Signature

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar draait er nu een webserver? (ps ax | grep apache)?

Wat gebeurt er als je hem start? Wat gebeurt er eigenlijk precies na 'Uiteindelijk kan ik er weinig mee, mijn webserver doet nog steeds niks'?

Je begint wel leuk met duidelijke informatie maar maakt het niet af ;(

-- edit
oh, en zet de internet explorer domme-gebruiker meldingen uit. Krijg je een 404? Of is er iets anders mis?

[ Voor 23% gewijzigd door Sendy op 18-11-2003 01:12 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:55

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Met dit:
code:
1
2
3
4
<Directory />
    Options FollowSymLinks Indexes
    AllowOverride All
</Directory>

ben je van:
code:
1
Directory index forbidden by rule: /www/

af.

En met de 2de foutmelding kan ik niet echt veel.
Kan niet zien of je iets fouts in je config hebt staan, want je post niet complete config.
Dus iets meer laten zien graag :)

• MrMartinH
Sendy schreef op 18 november 2003 @ 01:07:
Maar draait er nu een webserver? (ps ax | grep apache)?

Wat gebeurt er als je hem start? Wat gebeurt er eigenlijk precies na 'Uiteindelijk kan ik er weinig mee, mijn webserver doet nog steeds niks'?

Je begint wel leuk met duidelijke informatie maar maakt het niet af ;(

-- edit
oh, en zet de internet explorer domme-gebruiker meldingen uit. Krijg je een 404? Of is er iets anders mis?
Nouja zoals ik zei, in IE krijg ik een This page cannot be displayed, dus geen error ofzo hij zegt dat hij de pagina niet kan vinden. In mijn favo browser (opera) opend hij dus alleen de index.php en links volgt hij niet.

Goed ik zal hier maar mijn hele httpd.conf plaatsen.

code:
1
2
3
4
### Section 1: Global Environment
[F_J_Knip. Iets te veel: doe dan een link of bijv. 
alleen de relevante delen: in ieder geval de comments mogen weg  :+ ]
#</VirtualHost>

Voilla, mijn hele conf.

[ Voor 105% gewijzigd door F_J_K op 18-11-2003 19:30 . Reden: beetje overdreven :) ]

Signature

• Sendy
  • Niet online
Nou ik ga niet zo'n hele config doorwerken, maar wil je wel wat pointers geven. Doen statische pagina's het wel goed? Wat staat er in je index.php? Daar kan natuurlijk /echt/ alles gebeuren -- bijvoorbeeld (een leuke grap) is een 404 teruggeven aan IE?

Maar nogmaal, zet die stomme domme-gebruiker meldingen in IE uit. Probeer het eerst met statische pagina's. Kijk in je logs wat de browser vraagt en krijgt. (Met tail -f <logfile> zie je direct wat de server doet -- open dus twee terminals met tail -f error.log en een (1) met tail -f access.log.)

Met andere woorden: onderzoek het eens goed; je bent toch een tweaker?

-- edit
En wat betekent 'Opera blijft op dezelfde pagina als je een link klikt'? Betekent dat dat de link naar http://<server>/index.php of http://<server>/ wijst of dat je een fout krijgt? Doet je browser wel iets? Nou, teveel vragen om op te noemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sendy op 18-11-2003 19:04 ]

• MrMartinH
Sendy schreef op 18 november 2003 @ 19:02:
Nou ik ga niet zo'n hele config doorwerken, maar wil je wel wat pointers geven. Doen statische pagina's het wel goed? Wat staat er in je index.php? Daar kan natuurlijk /echt/ alles gebeuren -- bijvoorbeeld (een leuke grap) is een 404 teruggeven aan IE?

Maar nogmaal, zet die stomme domme-gebruiker meldingen in IE uit. Probeer het eerst met statische pagina's. Kijk in je logs wat de browser vraagt en krijgt. (Met tail -f <logfile> zie je direct wat de server doet -- open dus twee terminals met tail -f error.log en een (1) met tail -f access.log.)

Met andere woorden: onderzoek het eens goed; je bent toch een tweaker?

-- edit
En wat betekent 'Opera blijft op dezelfde pagina als je een link klikt'? Betekent dat dat de link naar http://<server>/index.php of http://<server>/ wijst of dat je een fout krijgt? Doet je browser wel iets? Nou, teveel vragen om op te noemen.
:?, ik schreef al in mijn eerste post dat onder XP de pagina wel werkte dus aan de php code lijkt hij mij niet te liggen.

En met dat laatste bedoelde ik dat als ik op een link klik in het menu van mijn website dat hij dan naar de index.php blijft gaan, en de links staan ook wel goed in de code want deze deed het eerst dus ook. En mijn Opera browser geeft dus alleen de eerste pagina weer, en mijn IE helemaal geen.

Signature

• Sendy
  • Niet online
NukeZz schreef op 18 november 2003 @ 19:23:
[...]

:?, ik schreef al in mijn eerste post dat onder XP de pagina wel werkte dus aan de php code lijkt hij mij niet te liggen.

En met dat laatste bedoelde ik dat als ik op een link klik in het menu van mijn website dat hij dan naar de index.php blijft gaan, en de links staan ook wel goed in de code want deze deed het eerst dus ook. En mijn Opera browser geeft dus alleen de eerste pagina weer, en mijn IE helemaal geen.
1) Het hoeft niet aan de php /code/ te liggen, het kan ook aan de php installatie liggen. Probeer dus toch eens een statische pagina.
2) Als 'hij' naar de index.php blijft gaan. Bedoel je dan dat Apache je weer index.php geeft, onafhankelijk van de url (is dat dan bij elke url?) of dat Apache je een redirect geeft (301/302-pagina) naar index.php?
3) Zijn de links echt goed? Wijzen die nu naar de localhost machine?
4) Krijgt IE 404 error meldingen?
5) Geef eens de log regel waarin te zien is dat een URL-vraag beantwoord wordt met een 200-pagina.

[ Voor 9% gewijzigd door Sendy op 18-11-2003 19:42 ]

• Sendy
  • Niet online
[dubbel]

[ Voor 99% gewijzigd door Sendy op 18-11-2003 19:44 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En je hebt je documentroot op /www/ gezet? Waar staat je serverroot dan eigenlijk op? :)

code:
1
2
3
4
5
# DocumentRoot: The directory out of which you will serve your
# documents. By default, all requests are taken from this directory, but
# symbolic links and aliases may be used to point to other locations.
#
DocumentRoot "/var/www/htdocs"

verderop in de config staat namelijk:

code:
1
2
3
4
#
# This should be changed to whatever you set DocumentRoot to.
#
<Directory "/var/www/htdocs">

dat moet jij dus met /www doen :)

[ Voor 76% gewijzigd door G33rt op 18-11-2003 21:11 ]

• MrMartinH
Sendy schreef op 18 november 2003 @ 19:40:
[...]

1) Het hoeft niet aan de php /code/ te liggen, het kan ook aan de php installatie liggen. Probeer dus toch eens een statische pagina.
Een gewone index.php word ook niet weergegeven in IE
2) Als 'hij' naar de index.php blijft gaan. Bedoel je dan dat Apache je weer index.php geeft, onafhankelijk van de url (is dat dan bij elke url?) of dat Apache je een redirect geeft (301/302-pagina) naar index.php?
Ik bedoel dat, ongeacht welke link ik aanklik in het menu, ik alleen de index.php pagina blijf zien. Dus links worden niet geopend. Links zien er zo uit -->

code:
1
index.php?page=aboutme

als ik gewoon achter mijn ip, aboutme.php intype dan word de site wel weergegeven.

Dit geld ovigens dus voor Opera, want onder IE zie ik dus niks.
3) Zijn de links echt goed? Wijzen die nu naar de localhost machine?
Ze verwijzen naar bestanden in de opgegeven directory. Dus als ik op de link "About Me" klik dan zoekt en opend hij aboutme.php. Nou ja nu opend ie die dus niet :P
4) Krijgt IE 404 error meldingen?
Nee, IE geeft een witte pagina met zwarte letters bovenaan "This page cannot be displayed" En daaronder kleiner getyped "The page you are looking for might have been removed or had its name changed." dan een streep en daaronder
"Please try the following:

Open the s: home page, and then look for links to the information you want.

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

If you still cannot open the page, click the Internet Explorer
Search button to look for similar sites.

Internet Explorer "

Dus geen errors, alleen deze melding.
5) Geef eens de log regel waarin te zien is dat een URL-vraag beantwoord wordt met een 200-pagina.
Ik neem aan dat je zoiets bedoelt?

code:
1
2
"GET /aboutme.php HTTP/1.1" 200 1238 "-" "Mozilla/4.0 (compatible; 
MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.22  [en]"

En G33rt ik heb het nagekeken maar deze heb ik beiden op www gezet dus dat stond al goed.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMartinH op 19-11-2003 02:00 ]

Signature

• MrMartinH
Goed, ik heb apache nu werkend dat hij nu ook de index pagina opend in IE. Kwestie van poortnummer veranderen |:(. Ovigens heb ik nog wel hetzelfde probleem. De links werken niet. Onder de Apache die ik op mijn WinXP computer heb draaien werkt het allemaal wel goed, en ook toen mijn server nog onder XP draaide werkte het goed.

Signature

• MrMartinH
Ik heb mijn oude site teruggevonden die volledig uit htm pagina's bestaat en deze ff op de server gezet, maar deze doet dus ook niks, ik krijg de testpagina van apache te zien dat deze werkt.

Snap er niks meer van 8)7 |:(

Signature

• Sendy
  • Niet online
Ik denk dat Opera die pagina gewoon in z'n cache had of zoiets. Die pagina van IE (maar je moet echt die IE-simpele foutmeldingen pagina _uit_zetten! Je wil zien dat het een 404 is, of een DNS iets of weet ik het wat! (Je kan nu namelijk heel lastig zien wat de fout is! Ergens in IE zit de optie om deze foutmelding te verwijderen, ik weet niet waar, want ik heb geen IE. (het kan overigens ook door een 404 pagina te maken die groter is dan, geloof ik, 512 Bytes))) lijkt te zeggen 404, dat lijkt te kloppen met je oplossing.

(vast lastig leesbaar deze zinsconstructie)

Ik zou vanaf nu het alleen testen met een statische pagina. Dus maakt gewoon 2 simpele paginas. Maak een link van de ene naar de ander, en klik daarop. Kijk wat de server doet.

offtopic:
en nu voetbal kijken

• MrMartinH
Nou ben ik dus nog even ver, bovendien laat IE nog steeds een This page cannot be displayed zien. Wat ik ook aan of uit zet in IE.

Signature

• MrMartinH
Goed ropic word wat rommelig zo :)

Anyway. Ik heb Apache nu werkend met statische (.htm) pagina's. De hele site werkt, inlusief alle links.

Goed ik vrolijk, ik upload me nieuwe site die in php geschreven is. Nou ja. De index.php pagina word geopend en de links werken niet.
Pluspunt is dat de index.php pagina nu ook word weergegeven in IE, maarja, links werken niet en dat vinnik vaag want onder XP werkte het allemaal goed.

Signature

• Sendy
  • Niet online
Ok, nu lijkt het dus duidelijk dat het aan je php ligt. Doet de phpinfo() het normaal? Volgens mij werken je links trouwens prima, alleen je script doet het niet. Kijk nog eens goed daarnaar.

Ik weet niet genoeg van php (en dan vooral het installeren daarvan -- op Debian gaat het eigenlijk vanzelf goed) dus staak ik mijn antwoorden. Als er nog iets interessants gebeurt hoor je wel weer van me.

• MrMartinH
Ok allerlaatste update.
Alles werkt nu, ik ben door mijn eigen stomme fout vergeten in php.ini register_globals op on te zetten |:( O+.

Nou ja in ieder geval bedankt voor jullie pogingen tot help.

Signature

Pagina: 1