Toon posts:

Maxtor HDD dood of nog te reanimeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n Maxtor 52049u4 (20.4GB 5400rpm) is werkelijk zo traag als stront. Ik kan er nog wel alles mee, maar hij is niet vooruit te branden. Hij zit in m'n oude pc en is daarom nog wel van belang.

Ik heb alles geprobeerd om hem aan de gang te krijgen, maar high en low level formateren heeft niet geholpen. Low level met Powermax van Maxtor gedaan. Met dit Powermax kan je ook een 90 seconden SMART test doen, maar daar doet hij oneindig over... de voortgangsindicator doet het nog, maar na 4 uur is er nog geen resultaat.

Ik heb een testprogje gedownload en deze HDD vergeleken met m'n nieuwe:

http://members.rott.chell...s/hardeschijfprobleem.gif

Kan iemand misschien nog een tip geven, want als die HDD dood is, dan zou hij toch niks meer moeten doen?

Bvd.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Krijg je bad sectors te zien onder scandisk / chkdsk?
Probeer eens een extended test van powermax, en laat deze heel de nacht maar lekker doordraaien. :)
Heb je ook andere opstelling geprobeerd (als master of slave, andere pc)?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Het kan niet aan je kabels liggen? of andere hardware?
Geeft i zelfde effect in andere computer?

Als zelfs powermax erop blijft hangen dan denk ik dat hij idd behoorlijk aan zijn einde is. Lowlevel format wil soms nog wel eens wat oplossen maar zelfs dit werkt niet bij jou.... Zou maar gauw kijken of je nog garantie hebt en opsturen die hap.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 19:13
en als je denkt dat je geen garantie meer hebt bij de winkel,

controleer je hdd hier even ...

https://www.maxtor.com/en...eate/01_serial_number.cfm

sn invullen en je weet het.

vaak heb je nog langer garantie dan je dacht.. :D
en ik spreek uit ervaring.. :+

ehhh.. noppes

Verwijderd

Topicstarter
K40FRHJC ATA 52049U40407A2 Out of warranty 07/05/2003

Da's mooi balen dan: hij staat al zeker een jaar stil. Had ik er nu maar eerder werk van gemaakt. Het is inderdaad langer dan ik had gedacht, maar net 6 maanden te kort..... :(

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 18 november 2003 @ 00:25:
Krijg je bad sectors te zien onder scandisk / chkdsk?
Probeer eens een extended test van powermax, en laat deze heel de nacht maar lekker doordraaien. :)
Heb je ook andere opstelling geprobeerd (als master of slave, andere pc)?
Heb idd een andere opstelling geprobeerd. Hij hangt nu als slave aan m'n goeie pc. Zo heb ik die test ook uitgevoerd en hij blijft dus net zo traag.

Met Chkdsk krijg ik het volgende:

http://members.rott.chell.../hardeschijfprobleem2.gif

Heeft hij nou geen bad sectors? Scandisk werkt niet onder XP. Of moet ik dat met een opstartdiskette proberen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon tijd is voor een nieuwe harddisk.. Deze is, zeg je, verschrikkelijk traag.. Als je ziet wat een nieuwe of tweedehands 20Gb harddisk kost zou ik het wel weten.. Koop gewoon een nieuwe want een trage harddisk sneller maken na een normale en een low level format lijkt mij onmogelijk..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 09:31:
[...]

Heb idd een andere opstelling geprobeerd. Hij hangt nu als slave aan m'n goeie pc. Zo heb ik die test ook uitgevoerd en hij blijft dus net zo traag.

Met Chkdsk krijg ik het volgende:

http://members.rott.chell.../hardeschijfprobleem2.gif

Heeft hij nou geen bad sectors? Scandisk werkt niet onder XP. Of moet ik dat met een opstartdiskette proberen?

Alvast bedankt.
Je open 'Deze Computer' en klikt met je rechter muisknop op je harddisk, kies met links voor eigenschappen en in het tabblad 'extra' kun je kiezen voor foutcontrole.

Succes,

Verwijderd

Topicstarter
Nou, met die scandisk loopt het hele systeem vast.

Ik heb nu een oplossing gevonden en wil jullie dan ook bedanken voor de tips!

JQ

(oh ja de oplossing: tussen de koffiezakjes en de aardappelschillen in de Kliko gemikt!)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
(oh ja de oplossing: tussen de koffiezakjes en de aardappelschillen in de Kliko gemikt!)
Daar horen afgedankte computerspulletjes niet |:(
Die verdienen een betere verwerking zodat al die zooi niet in het milieu komt.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1